Gå til innhold

Omtale av Assassin's Creed (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt forvirret at en anmelder kan synes at block+trykk X når de angriper er ett fantastisk avbrekk fra combo systemet. Ikke at combo systemet er en fantastisk kamp metode, men der kreves det i alle fall bittelitt av spilleren.

 

Samtidig blir noe anmelder selv synes er kjedelig, gå sakte gjennom byer, tilgitt på grunn av pen grafikk?

 

Alt i alt tror jeg jeg hopper over dette spillet, selv håpet jeg på ett spill som ville la meg være snikmorder, ikke akrobat morder. Men sånn er nå det. Kanskje om det kommer en toer som fikser litt på repeteringen så blir det kanskje ett kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bra omtale, men savnet et par ord om PS3 versjonen (som jeg hører litt forskjellig om). Er det slik at dere omtaler den versjonen dere får/låner gratis?

Som Ghaundan nevner, anmelder vi de spillene utgiver velger å sende oss. Vi ba om alle utgavene av Assassin's Creed, men fikk bare Xbox 360-versjonen.

Lenke til kommentar

Når spillet først kom trodde jeg det ville bli revlusjonerende. De første omtalene jeg leste var VG (6/6), ITavisen (6/6), o.l. I ettertid kom IGN sin omtale som beskrev spillet som top 5 skuffende spill noen sinne. Action Trip med sin 69/100. Tok ikke lang tid før man forstod at dette er et bra spill, men ingen banebrytende tittel i spillebransjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Er ikke det flisespikk? ;P

 

Jo fin anmeldelse.

Selvom spillet ikke er game of the year, så er det veldig morro :]

Men vet ikke om jeg finner det frem igjen med det første.

Ingen vanskelighetsgrad å stille på :/

Lenke til kommentar

Enig i karakter her også. Mulig jeg hadde gått for 6/10...

Men slåssesystemet er noe av det dårligste jeg har vært bort i. Her har det vært lite ambisjoner, og de automatiske motangrepene til Altair blir uhyre kjapt gamle. Hvor er utfordringen?

I tillegg er det usannsynlig repetetivt. De fem forskjellige tingene du kan gjøre, må gjøres 100 ganger gjennom hele spillet.

Lenke til kommentar

Godt skrevet og godt levert omtale, og jeg henger meg på lasset med folk som mener at du er tøff som ikke gir spillet makskarakter.

Og til de mulige mange, mange sidene med fanbois som gråter fordi du "slaktet" spillet - hos gamer.no er en 6'er et "bra spill", men de må ha mer for å kunne nå opp høyere. Ikke alle AAA-spill får 9/10. :)

 

Når det er sagt så gleder jeg meg fortsatt som en unge til jeg er ferdig med eksamner og jeg kan sette meg ned med dette. :)

Lenke til kommentar
Enig i karakter her også. Mulig jeg hadde gått for 6/10...

Men slåssesystemet er noe av det dårligste jeg har vært bort i. Her har det vært lite ambisjoner, og de automatiske motangrepene til Altair blir uhyre kjapt gamle. Hvor er utfordringen?

I tillegg er det usannsynlig repetetivt. De fem forskjellige tingene du kan gjøre, må gjøres 100 ganger gjennom hele spillet.

 

Amen!

 

Muligens 5/10 også...

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med dem som sier slåssesystemet er kjedelig. Slåssesystemet er en filmatisk opplevelse. Dersom man bruker en kombinasjon av countermoves og combo kills, som er noe vanskeligere å få til enn countermoves, så synes jeg slåssesystemet er et av de beste noensinne. Animasjonene til Altair er noe av det beste jeg har sett, og måten kameraet endrer seg for å få med seg "kill" animasjonen er også noe av det tøffeste til nå. I tillegg er animasjonene forskjellige om du bruker sverdet eller kniven. Noen av draps-animasjonene er også interaktive, slik at du kan velge om du f.eks. vil brekke beinet på motstanderen eller ta ham ut med våpenet.

 

Dersom du er fan av rene slåssespill som tekken eller DOA, så lever nok ikke dette opp til forventningene. Som filmatiske slåssescener er det ingenting som måler seg foreløpig. Jeg blir ihvertfall ikke lei på en stund.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...