Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog Bmw M3 - Endelig oppfylt guttedrømmen


Anbefalte innlegg

Skulle starte den i dag, bare for at den skulle få gå litt imens den er parkert for vinteren.
Har stått i ca 4 uker.
Var ingen tegn til noe feil da jeg parkerte den etter forige gang jeg brukte den. 
Men, når jeg starter den nå så går den rett opp til 1100rpm, før den stopper. 
Rett opp til 1100ish og rett ned igjen til 0. Akkurat som om bensintrykket faller rett etter start. 
Ingen fusking, ingen tegn på tung start. 

Kan det være bensinpumpen, eller kan det bare være at den har stått i noen uker? Begge deler virker rart..
Den høres 100% frisk ut helt til den stopper og jeg kan høre bensinpumpen starte når jeg vrir om nøkkelen. 

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det innlegg over her er et meget bra eksempel på hvordan jeg ofte tar sorgene på forskudd. Batteriet var flatt...

 

In other news. Aldri lån bort bilen til dama er noe jeg ofte hører.

 

I dag var en sånn dag...

 

Jeg trengte hengerfeste, så jeg måtte ta firmabilen, så hun lånte M3'n. Plutselig ringte hun og fortalte gråtkvalt at bilen plutselig stoppet på vei inn i en rundkjøring.

Etter litt forklaring fra hennes kant fikk jeg henne til å se på temperaturen. Oljen var langt over maks (150c), vanntemperaturen lyste rødt.

 

Feilen var: uten å ha sett det så har en plastpose havnet forran grillen, og da sperret for all luft. Bilen stoppet fordi den ble for varm etter å ha tømt seg for all kjølevæske.

 

Venter nå på at den kjøler seg ned, så jeg kan fylle på igjen for å finne ut om toppen har gått eller om jeg har hatt kjempe flaks..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Etter en nærmere titt i dag så ser jeg mørkt på det. Trykket kommer ut i vannet, vannsprut og eksos kommer ut av kjølesystemet. Såppas mye at det er godt mulig hele toppen har gått. Vet ikke om jeg skal skru opp og sjekke eller selge hele dritten. Blir fort tap på 60-70 tusen hvis jeg skal selge den. Ingen som gir mer enn 150k for en bil med defekt motor regner jeg med.

 

Pris på ny topp er rundt 40000. Bare så det er nevnt..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ringte forsikringsselskapet i dag. Nesten en mnd etter at det skjedde. 
Har ikke ringt fordi jeg har sett på det som usannsynlig at de dekker det. 

MEN, etter å ha tenkt litt så er det jo faktisk en ytre faktor som har forårsaket skaden (plastposen), så da tok jeg sjansen å ringte..

På hun jeg snakket med virker det faktisk som om dette er noe de dekker!!!!

Så, jeg venter nå på telefon fra en konsulent så vi skulle finne ut evt egenandel og bonustap. 

Herregud, hvis dette går, da sparer jeg fort 40-50 000kr og mye frustrasjon. 

Jeg er forsiktig optimist *krysser fingrene*  :w00t:  :w00t:

Endret av Kjetil_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

sikkert topppakning. Sjekk om toppen er plan. Lever dem til planing visst ikke. Skal jo vri seg en hel del for at den ikke kan reddes. Har ikke mye erfaring med bmw (nettop kjøpt en f11 520d 2013), men har da skrudd litt opp i gjennom åra. Ville nå i hvertfall tatt av toppen og fått den sjekka. Ikke ta sorger på forskudd.. At blokka skal ta skade tviler jeg på, men det er det bare en måte å finne ut av.Sjekk det når dere har tatt av toppen. Eventuelt en komp test nå..før dere skrur av toppen. litt svak komp test trenger ikke bety mer enn blåst topp pakning....det trenger ikke bety skeiv topp. Så undersøk litt først, og ikke ta alle sorgene på forskudd.

Lenke til kommentar

Redd det må litt krangling til for å få dette igjennom. Fikk svar i posten i går. Hvor de mener at en plastpose som dekker fronten ikke er nok til at motoren skal bli så varm. Så de har basert avgjørelsen sin på en subjektiv mening som direkte strider med fakta. Har desverre ikke tid før etter jobb i morgen, men skal sende en god og detaljert mail til de da.

 

En motor som yter 100hk/L blir selvfølgelig varm uten tilgang på frisk luft på en distanse på over to mil..

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De driver fortsatt å avgjør om de dekker eller ikke. Han som taksterte bilen virket veldig i tvil på hva som virkelig har skjedd. Han tror rett og slett ikke på meg tror jeg. Jeg ble faktisk litt irritert da han nesten hintet til at jeg sto å løy, at jeg prøver å svindle de. Jeg er faktisk såppas provosert at jeg trolig aldri kommer til å bruke Gjensidige igjen!

 

In other news: fikk et seriøst bud av en fyr i går. Han bøy 160 000 for bilen, sånn den står, med defekt motor.

Så hvis forsikringen ikke dekker så er dette noe jeg helt klart vurderer. Må bare finne ut om toppen virkelig har gått først. Men det blir ikke før endelig avgjørelse hos Gjensidige, da jeg ikke rører motoren før det er avklart.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

post-113801-0-96021400-1475608701_thumb.jpgpost-113801-0-45583300-1475608745_thumb.jpgpost-113801-0-34019300-1475608834_thumb.jpgpost-113801-0-20545600-1475608886_thumb.jpg

Savner den mye nå. Lenge siden sist gang jeg kjørte.. 
På det ene bildet bakfra ser man at jeg har hatt på et test-lag med en krem som får mer glans i plastikken igjen. Veldig ujevnt og dårlig, har selvfølgelig ingen bilder fra etter det neste laget  :closedeyes:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...