Gå til innhold

MKV-filer, hvilke programmer leser det?


Stefan_B

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve VirtualdubMOD. Berre pass på å vel Direct stream copy under Video-menyen før du lagrer på ny med File --> Save As.

9647843[/snapback]

 

Kan denne konvertere fra MKV til avi i DivX eller XviD?

 

Fant noe som heter RiverPast Video Cleaner for konvertering fra MKV til enten DivX eller XviD, men den koster vist penger.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Du må eventuelt få splittet den ene video filen fra 2 språk filer og 2 tekst filer (slikt som det er ved Anime vanligvis), usikker på om det går faktisk..

 

**EDIT:

 

Hvorfor ikke bare bruke MPC, det er fremdeles en av de beste spillerne på markedet, og MKV har bedre kvalitet enn DivX.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Du må eventuelt få splittet den ene video filen fra 2 språk filer og 2 tekst filer (slikt som det er ved Anime vanligvis), usikker på om det går faktisk..

 

**EDIT:

 

Hvorfor ikke bare bruke MPC, det er fremdeles en av de beste spillerne på markedet, og MKV har bedre kvalitet enn DivX.

9647918[/snapback]

 

Jeg benytter Winamp til videoavspilling og foretrekker den..Jeg liker playlist istedet for å åpne en fil om gangen ...

 

Jeg har tidligere spilt av MKV og kunne ikke se noe forskjell på DivX/XviD med HD

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
MKV filer kan BARE spilles av med Media Player CLASSIC,
Feil, ein kan spele dei av i t.d. VLC og MPlayer ogso.
Kan denne konvertere fra MKV til avi i DivX eller XviD?
Ja, eg meiner det. Vil du rekomprimere/konvertere videoen, og ikkje berre endre kontainerformat frå MKV til AVI, vel Full Processing mode Video-menyen, og codec (DivX, XviD eller kva du vil ha) under Video --> Compression.
Lenke til kommentar
MKV filer kan BARE spilles av med Media Player CLASIC, med denne kommer pluggins til og fungere som de skal og du kan velge språk og tekst i plugin som aktiveres i SYSTRAY.

9647876[/snapback]

MKV er jo bare et containerformat, og VLC har null problemer med dette formatet. Men merk at MKV som er et containerformat kan inneholder video og lyd av forskjellige formater, f.eks x.264 og ACC.

Jeg pleier å se serier i 720p som er MKV-format med video enkodet i x.264, og dette gjør jeg i VLC.

Lenke til kommentar

Alt ser ut til å funke, uten om en ting...jeg mangler "tale" i filmen. Fin kvalitet på videoen, jeg har musikken som går i bakgrunnen etc, men ikke noe tale fra personene. Dette er en mkv fil...jeg har hatt dette problemet før, men har funket når jeg har kjørt de i Windows Media Player Classig. Men av en eller annnen grunn så vil ikke WMPC spille min MKV fil. Så VLC nekter å gi meg tale-sporet i filmen. Hjeeelp! :S

 

PS: jeg har AC-3 codec inne.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har testa noen mkv filer jeg har fått tak i via VLC synes det funka veldig bra. Det jeg synes var veldig bra var at man kunne endre tekst via VLC. I avi filer kan man vel normalt ikke gjøre dette.

 

Er det slik å forstå at mkv kan inneholde forskjellige både lyd og videospor siden det er en "container"? Er det noen som har noen bra linker til info om mkv? vurdere nemlig å rippe en del HD-DVD filmer så et format som tok vare på de forskjellige lyd og subtitels hadde vært velkommen.

 

Synd at ikke mp3 album også releases på denne måten som et objekt som inneholder alle filene(sangene). Litt enklere å holde kontroll på en en haug med kataloger med underobjekter. Hvis man i tillegg hadde en form for header i filen som fortalte noe om innholdet så burde dette kunne være søkbart i søkeprogrammer. Nå er jeg kanskje litt Off-Topic, men det kan jo hende mkv også kan benyttes til andre ting.

 

Skal sjekke ut de linkene der har posta her og se hva jeg finner ut av.

Lenke til kommentar
Ingen linker i verden hjelper deg med VLC. VLC bruker bare interne filtre, så selv om du legger inn DirectShow filter og splitter har det ingen effekt på VLC. Hva med å heller oppgradere til en god spiller og MPC. :tease:

 

I min post litt lengre opp finner du link til MPC.

 

Blir litt nysgjerrig nå. Brukte MPC i mange år før jeg gikk over til VLC. Hvorfor mener du at MPC er bedre enn VLC? Dette er ikke ment som kritikk men jeg er tvert i mot nysgjerrig på om jeg bør hive ut vlc.

 

Det selges foresten en del fjernkontroller til pc. Er det noen av disse som er greie å bruke mot VLC, mpc eller andre playere?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...