Gå til innhold

Hjelp til å husje navn på gammelt browserspill


Anbefalte innlegg

Mellom 2002 og 2003 spilte jeg 4x browserbasert sci-fi spill. Klassisk design med at du starter på en planet, bygger infrastruktur, tropper o.l. Alt er basert på tid, tenk en tidlig utgave av Tribal Wars i verdensrommet.

 

Det ligner på X-wars, men det forsvant i 2003. Mener også å huske at det var et enmannsprosjekt av en student på NTNU.

 

Mener også bestemt at det hadde en tittel som inneholdt "Xeno"

 

Ikke kjempeviktig, men jeg fortalte om det til en kamerat, og klarte ikke å huske hva det het.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det het Xenocide3001 og ble lagt ned av Kalak. Mener det var det han het. Ble forsøkt gjenopplivet av blant annet Zimzat med Imperial Kingdoms, men det ble ikke noe av. Jeg brukte det faktisk flere ganger som inspirasjon når jeg lærte meg å kode etterhvert.

 

Xenocide var et helt fantastisk spill, og det er utrolig synd at det bare forsvant. Det ble ganske mange spillere etterhvert. Var du på noen lag i det spillet? Jeg brukte mye tid på det og var på Topp-10 lagmessig flere runder. Har aldri funnet et slikt spill som har appellert så mye igjen senere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det het Xenocide3001 og ble lagt ned av Kalak. Mener det var det han het. Ble forsøkt gjenopplivet av blant annet Zimzat med Imperial Kingdoms, men det ble ikke noe av. Jeg brukte det faktisk flere ganger som inspirasjon når jeg lærte meg å kode etterhvert.

 

Xenocide var et helt fantastisk spill, og det er utrolig synd at det bare forsvant. Det ble ganske mange spillere etterhvert. Var du på noen lag i det spillet? Jeg brukte mye tid på det og var på Topp-10 lagmessig flere runder. Har aldri funnet et slikt spill som har appellert så mye igjen senere

Liten bump her. Noen som vet om det finnes noen remake av dette spillet? Xenocide 3001 var legendarisk, synd ikke flere spilte det. Var vel sjeldent mer enn 300-400 aktive spillere.

 

Vant forøvrig både den siste runden noensinne av Xenocide (rapidrunde solo) og den siste offisielle hovedrunden (som lag).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...