Gå til innhold

Drum'n'Bass, dine favoritter!


SvennAndre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle høre gjennom Blood Sugar/Axle Grinder-singelen deres (singel, ikke LP), men gadd ikke mer etter "Blood Sugar" (som er klin lik summen av Hold Your Color). Hører gjennom "Axle Grinder" nå, og det er gledelig å høre at det ikke er nok en 100%-kopi av tidligere materiale. Mye av de samme vibbene, men den er mer original enn "Blood Sugar" (som ikke er dårlig, bare kjedelig når man har hørt debutalbumet deres i forkant).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problemet er at Pendulum er så jævla kommersielt, litt soft, og jeg er helt enig i at de har to eller tre formler som de bruker på låtene sine. Jeg liker dem jeg og, men etter at "alle" begynte å like dem så mistet de automatisk mye cred og sjarm (noe alle artister gjør hvis de "bryter gjennom"). Jeg har blitt mer glad i Noisia og Black Sun Empire i det siste; De forskjellige nettbutikkene er alltid et bra sted å lete etter ny musikk. :)

 

Jeg syns forøvrig det er veldig teit av folk å si at "jeg digger drum'n'bass" hvis de faktisk bare har hørt Pendulum og ikke likt noe annet de ble foreslått å høre på. Det viser tilbøyeligheten deres til ny og utfordrende musikk syns jeg (Pendulum er ikke særlig utfordrende).

 

 

 

EDIT: Glemte et parentes.

Endret av rzr
Lenke til kommentar

Skulle gjerne har hørt mer av dem jeg også, har fått inntrykk av at de har holdt på i noen år, men har ikke funnet så mye av dem (på nettet). Finnes det forresten noen andre grupper som har et like klart og "kommersielt " lydbilde som Pendulum og Future Prophecies, slik at jeg kanskje kan like det?

Lenke til kommentar
Skulle gjerne har hørt mer av dem jeg også, har fått inntrykk av at de har holdt på i noen år, men har ikke funnet så mye av dem (på nettet). Finnes det forresten noen andre grupper som har et like klart og "kommersielt " lydbilde som Pendulum og Future Prophecies, slik at jeg kanskje kan like det?

 

Aaron Simpson, som noen nevnte lenger oppe, har en del compilations med lett tilgjengelig drum and bass. Kan lastes ned fra myspacen hans. Ellers burde du sjekke ut John B som jeg nevnte tidligere i tråden, muligens aphrodite også. klikky

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Liker mest den harde/mørke DnB - dark-, hard- og techstep, og neurofunk, der artister som Noisia, Calyx, TeeBee, BSE, Phace m.f. dominerer. Noisia var de som vekket interessen for DnB for meg, og har ikke funnet mye som topper deres produksjoner. Calyx og TeeBee, både sammen og hver for seg, er jo også suverene, nesten på linje med Noisia.

 

To artige intervjuer med Noisia

og her

 

Forresten verdt å sjekke ut Fabriclive.40 mikset av Noisia. Er ikke bare DnB på den, litt house og breaks innimellom også, men de har jo fått det til å passe perfekt sammen.

 

Er en stund siden jeg har oppdatert meg på nye releases, så får komme med noen litt eldre anbefalinger:

 

Klassiker:

Sinnssvakt: [Kryptic Minds & Leon Switch - More Like You (Unknown Error Remix)]

Episk:

[Noisia - Monster]

- Ganske ny release fra Noisia

[Calyx & TeeBee - Make Your Choice]

[Calyx & TeeBee - The Shape of Things to Come]

[Calyx - Get Myself to You] <3

 

Blir litt fort lei liquid funk og "rolig" DnB, men er jo selvfølgelig også mye bra i den sjangeren. High Contrast EM-en er jo godt eksempel på det.

Lenke til kommentar

 

Liker mest den harde/mørke DnB - dark-, hard- og techstep, og neurofunk, der artister som Noisia, Calyx, TeeBee, BSE, Phace m.f. dominerer. Noisia var de som vekket interessen for DnB for meg, og har ikke funnet mye som topper deres produksjoner. Calyx og TeeBee, både sammen og hver for seg, er jo også suverene, nesten på linje med Noisia.

 

To artige intervjuer med Noisia

og her

 

Forresten verdt å sjekke ut Fabriclive.40 mikset av Noisia. Er ikke bare DnB på den, litt house og breaks innimellom også, men de har jo fått det til å passe perfekt sammen.

 

Er en stund siden jeg har oppdatert meg på nye releases, så får komme med noen litt eldre anbefalinger:

 

Klassiker:

Sinnssvakt: [Kryptic Minds & Leon Switch - More Like You (Unknown Error Remix)]

Episk:

[Noisia - Monster]

- Ganske ny release fra Noisia

[Calyx & TeeBee - Make Your Choice]

[Calyx & TeeBee - The Shape of Things to Come]

[Calyx - Get Myself to You] <3

 

Blir litt fort lei liquid funk og "rolig" DnB, men er jo selvfølgelig også mye bra i den sjangeren. High Contrast EM-en er jo godt eksempel på det.

 

 

jeg er helt motsatt av deg jeg da :p

Men, er en del dark som er bra også.

Nå har jo jeg vært inne i DnB sjangeren i bare ca 4 mnd, så må ha litt mer tid :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...