Gå til innhold

Rar musikksmak


Anbefalte innlegg

Jeg mener jeg har rar musikksmak. Når folk sier de hører på alt så er det ofte fordi de tørr ikke å si hva de egentlig hører på for å ikke bli mobbet osv. Jeg hører på mye, men ikke alt. Og jeg hører på alt høyt med høyttaler og aldri i øret. Jeg liker Johnny cash, Justin Bieber, jahn teigen, 2pac,postmann pat sang, mozart, indianersang, Bruce springsteen, bollywood sanger, tyrkiske, albanske countrysanger, bin laden sangen, kyllingsangen, trash metal, acdc, kiss, bob Dylan, bob marley, og mye annet, jeg skammer meg ikke, men selv jeg som hører så variert lyver ikke og sier at jeg hører på alt for det gjør jeg ikke. Noen av dere som også hører variert musikk, ikke bare den kjedelige lista på Spotify eller youtube dag ut og dag inn? Verden har mer å tilby enn onklp. Er det verdt å høre på det som er in for å bli akseptert av andre, ikke nødvendigvis akseptert av deg selv innerst inne? Sånn var jeg også før jeg oppdaget musikk jeg aldri visste fantes, også har man kun ett liv og kun hører på topplisten for å gjøre Spotify enda rikere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rar musikksmak. Men jeg støtter deg fullt og helt. Jeg liker også de fleste av de du nevnte, jeg kan høre på alt fra Lindsay Stirling til Mongolsk strupesang til Burzum til Jørn Hoel og Bjørn Eidsvåg til Nightcore og C-Bo hardcore gangsta rap til Amy Diamond. Jeg tror man begrenser sin frihet ved å holde fast ved en eller et mindretall av aksepterte musikksjangre.

Lenke til kommentar

Hvem skal bestemme hva du hører på ?

Når jeg brukte iTunes tidligere viste den at jeg hadde 104 ulike musikksjangere, så jeg hører på musikk etter sinnstemning og hva jeg driver med.

Som igjen kan bety alt fra minimalistisk ambient, til Rammstein og Skinny Puppy.

Og selvsagt Berlin sin egne storhet Rummelsnuff

Lenke til kommentar

Hva er en hipster for noe da ? En sånn løk med skjegg som bruker filmkamera, har platespiller og kjøper kaffe med lange fancy navn ?

Jeg er ingen av delene, derimot så har jeg vært musikkinteressert helt siden kjørte en strikkepinne inn rett over ene øyet mens jeg dirigerte sammen med et symfoniorkester på tv.

Lenke til kommentar

Jeg bor liksom i borettslag, så har jeg ofte hatt vinduer åpne og lyden høyt, folk som er utenfor ser ofte mot meg, er det vanlig? Hva hadde dere tenkt om dere var mine naboer? Dunk dunk hver dag, når de fleste fester på nattestid, så fester jeg med rar musikk på dagtid, og alkohol liker jeg ikke, drikker melk og håper å bli full av det, hehe

Lenke til kommentar

Jeg har en trang for å inkludere andre i musikken ved å la dem høre litt også, hvis jeg bruker headset så vet ikke folk i nærheten og naboen hva slags musikksmak jeg liker, så istedenfor å si det, så får de høre det selv. Og jeg har bråket her i 2 år hver dag, så du kan tenke deg hvorfor de ikke har klaget? Kanskje de liker det. Og jeg spiller hva som helst i bare 3 timer per dag, det er jo ikke lenge. Noen som vet hvorfor naboene mine ikke klager, ikke tar tilbake med å høre høyt, de er bokstavelig talt musestille? Joda tida på døgnet er nok årsaken, da jeg våkner tidligere enn de som skal på jobb og skole, noe jeg ikke har, og naboene våkner på ettermiddagen, og jeg skrur på musikk 15 så kan du si det har blitt vekkerklokka deres. Men hadde jeg holdt på midt på natta med musikk på hverdager spesielt så hadde folk klaget nok, så er ikke enig med deg desverre, tid på døgnet har mye å si. Bedre å ikke forstyrre de som bygger opp Norge enn de som spiser grandis og cola og våkner opp når andre spiser middag. Musikk her kommer jeg!

Lenke til kommentar

Jeg mener jeg har rar musikksmak. Når folk sier de hører på alt så er det ofte fordi de tørr ikke å si hva de egentlig hører på for å ikke bli mobbet osv. Jeg hører på mye, men ikke alt. Og jeg hører på alt høyt med høyttaler og aldri i øret. Jeg liker Johnny cash, Justin Bieber, jahn teigen, 2pac,postmann pat sang, mozart, indianersang, Bruce springsteen, bollywood sanger, tyrkiske, albanske countrysanger, bin laden sangen, kyllingsangen, trash metal, acdc, kiss, bob Dylan, bob marley, og mye annet, jeg skammer meg ikke, men selv jeg som hører så variert lyver ikke og sier at jeg hører på alt for det gjør jeg ikke. Noen av dere som også hører variert musikk, ikke bare den kjedelige lista på Spotify eller youtube dag ut og dag inn? Verden har mer å tilby enn onklp. Er det verdt å høre på det som er in for å bli akseptert av andre, ikke nødvendigvis akseptert av deg selv innerst inne? Sånn var jeg også før jeg oppdaget musikk jeg aldri visste fantes, også har man kun ett liv og kun hører på topplisten for å gjøre Spotify enda rikere.

Helt enig i at kjedelig popmusikk er noe dritt. Men synes onklp er et veldig dårlig eksempel på det. Justin Bieber derimot, som du hører på, det er pop på sitt verste.

Med andre ord så er smaken som baken. Og baken trenger ikke å være bra.

Lenke til kommentar

Jeg har en trang for å inkludere andre i musikken ved å la dem høre litt også, hvis jeg bruker headset så vet ikke folk i nærheten og naboen hva slags musikksmak jeg liker, så istedenfor å si det, så får de høre det selv. Og jeg har bråket her i 2 år hver dag, så du kan tenke deg hvorfor de ikke har klaget? Kanskje de liker det. Og jeg spiller hva som helst i bare 3 timer per dag, det er jo ikke lenge. Noen som vet hvorfor naboene mine ikke klager, ikke tar tilbake med å høre høyt, de er bokstavelig talt musestille? Joda tida på døgnet er nok årsaken, da jeg våkner tidligere enn de som skal på jobb og skole, noe jeg ikke har, og naboene våkner på ettermiddagen, og jeg skrur på musikk 15 så kan du si det har blitt vekkerklokka deres. Men hadde jeg holdt på midt på natta med musikk på hverdager spesielt så hadde folk klaget nok, så er ikke enig med deg desverre, tid på døgnet har mye å si. Bedre å ikke forstyrre de som bygger opp Norge enn de som spiser grandis og cola og våkner opp når andre spiser middag. Musikk her kommer jeg!

 

Jeg tenkte litt slik en gang i tida også så skjønner det, men sjansen for at de nyter musikken din er nok minimal, om ikke annet fordi musikk forvrenges totalt av vegger, så de hører ikke det du hører. Enten er de irriterte på deg, eller så bryr de seg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lov å være misunnelig på Justin Bieber fordi han ikke har skrevet sangene sine selv, mulig han har dysleksi. Men stemmen hans er bra, tviler på at noen andre har faktisk sunget for han, og han bare beveger på munnen uten lyd, lol. Jeg liker norske artister blant annet Erik og kriss og de to tvillingene. Men jeg liker og MJ bedre enn JB,selv om han er død, det har ikke noe å si, musikken lever videre. Abba og techno er jeg megafan av. Er jeg med snørrunger så hører jeg på techno, går jeg tur med eldre så hører jeg på Elvis Presley eller Jahn teigen. Så enkelt er det. Det er ingen sjanger jeg ikke liker, men dog er det lite å få ut av av sang hvis de synger på nordkoreansk. Jeg liker også å høre på nasjonalsanger fra hele verden, kan mange utenat.

Lenke til kommentar

Jeg har en trang for å inkludere andre i musikken ved å la dem høre litt også, hvis jeg bruker headset så vet ikke folk i nærheten og naboen hva slags musikksmak jeg liker, så istedenfor å si det, så får de høre det selv. Og jeg har bråket her i 2 år hver dag, så du kan tenke deg hvorfor de ikke har klaget? Kanskje de liker det. Og jeg spiller hva som helst i bare 3 timer per dag, det er jo ikke lenge. Noen som vet hvorfor naboene mine ikke klager, ikke tar tilbake med å høre høyt, de er bokstavelig talt musestille? Joda tida på døgnet er nok årsaken, da jeg våkner tidligere enn de som skal på jobb og skole, noe jeg ikke har, og naboene våkner på ettermiddagen, og jeg skrur på musikk 15 så kan du si det har blitt vekkerklokka deres. Men hadde jeg holdt på midt på natta med musikk på hverdager spesielt så hadde folk klaget nok, så er ikke enig med deg desverre, tid på døgnet har mye å si. Bedre å ikke forstyrre de som bygger opp Norge enn de som spiser grandis og cola og våkner opp når andre spiser middag. Musikk her kommer jeg!

Jeg hadde nok hatt en trang til å ta sikringen din.

 

Glad vi ikke er naboer. Djeez for en holdning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Musikksmak forandrer seg vel et par ganger før man har funnet den skikkelig. Før i ungdommen var jeg hardcore hiphopper, med baggy jeans, hettegenser, caps og headphones. Men etterhvert gikk jeg lei, og fant tilbake til rocken jeg var så glad i før. Det utviklet seg og jeg begynte å høre på hardere, mørkere greier. Jeg kan fortsatt høre litt rap i ny og ned, og roligere greier, tilogmed noe electronica og typisk "listepop". Men det er rock og metal som står mitt hjerte nært, og jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å gå lei i overskuelig framtid. 

Lenke til kommentar

Power metal er på toppen for meg.

 

Noen som vet hvorfor naboene mine ikke klager, ikke tar tilbake med å høre høyt, de er bokstavelig talt musestille? Joda tida på døgnet er nok årsaken

 

Vel, det kan også være at de rett og slett ikke vil ta den kampen i tilfelle du reagerer tilbake og det blir verre.. Og at de i all hemmelighet går rundt og gruer seg til bråket starter igjen.. Men hvem vet, kan jo selvsagt også være at de ikke har noe imot det. Jeg personlig er ikke stor fan av når det kommer mye lyd fra nabo. Men når det skjer her så er det sjelden musikk.  :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...