Gå til innhold

XP desktop deskmod


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd meg litt med desktop modding og syntes det er veldig gøy. Bruker zamurize. Det jeg har problemer med er at etter jeg har lastet ned script og lignende så vet jeg ikke hvor jeg skal legge dem. Har prøvd ett par muligheter med da finner jeg dem ikke når jeg skal edite config.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mekket meg en lekker desktop med ObjectDock. Helt minimalistisk med en enkel bakgrunn og ikonene øverst i skjermbildet. Har ellers rensket vekk alt fra desktoppen. Nå er det bare to ting som mangler for å gjøre meg helt fornøyd.

1. Hvordan får jeg fjernet bossbøtten?

2. Er det noen som vet hvordan jeg kan få lagt ett ikon som viser batteristatus opp på ObjectBar?

Lenke til kommentar

Jeg er helt fersk i deskmodde faget, og har støtt på mitt første problem;

 

LaunchTab legger seg oppå programmer som kjører. Ikke så praktisk med f.eks tabs i bunn på Opera når LanchTab legger seg over. Men de ligger bare over 70% av tida, så innemellom oppfører den seg bra. Er det meningen at LaunchTab skal ligge over andre programmer?

Lenke til kommentar
Jeg er helt fersk i deskmodde faget, og har støtt på mitt første problem;

 

LaunchTab legger seg oppå programmer som kjører. Ikke så praktisk med f.eks tabs i bunn på Opera når LanchTab legger seg over. Men de ligger bare over 70% av tida, så innemellom oppfører den seg bra. Er det meningen at LaunchTab skal ligge over andre programmer?

Nå er kanskje ikke jeg den rette til å svare, siden jeg ikke er så rutinert selv, men jeg mener å ha fått med meg følgende;

 

LaunchTab SKAL legge seg over andre programmer, det er litt av dens "hovedfunksjon", i tillegg til å være det den akkurat er, et kjekt program til å legge hendige snarveier.. Det at den bare legger seg over "70 %" av gangene, er så vidt jeg har forstått en feil! Mener (ikke helt sikker) at det er LaunchTab v1.1 som er den siste som har kommet ut, og.. tror.. at det blir den siste versjonen også, da prosjektet er lagt dødt for en stund siden.. Mulig jeg tar feil her.

 

Pga disse småfeilene og at programmet ikke kommer til å bli oppdatert noe mer gikk jeg personlig helt vekk i fra dette, og gikk over til TrueLaunchBar..

 

Rett på meg hvis jeg tar feil noen av dere..

Lenke til kommentar

Bone; Takker.

Da er tydeligvis ikke LaunchTab det jeg er ute etter. Jeg vil rydde vekk alle ikoner på desktop, men ønsker ikke at menyer og andre modde-dingser skal legge seg oppå programmer jeg jobber i.

Jeg får ta en titt på TrueLaunchbar eller fortsette letingen..

 

edit: Launchtab dukket opp mitt i et spill så jeg ikke fikk tilgang til knapper i spillmenyen. Der forsvant det programmet ut av dette huset..

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Jeg lastet opp config-filen og div. scripts og ikoner man trenger.

 

CobraMs Samurize-config

 

For å installere kopierer man innholdet over til C:\Programfiler\Samurize og overskriver evt. gamle filer.

 

NB! Man må ha Samurize der jeg nevnte, ellers vil deler av configen klikke.

 

 

Er det noe dere ikke skjønner får dere skrive i denne tråden, så kan jeg hjelpe.

Hvordan i He***** får jeg denne til å virke (legge den til i samurize)???

 

Sinnsykt fet uansett :thumbup:

Lenke til kommentar
Bone; Takker.

Da er tydeligvis ikke LaunchTab det jeg er ute etter. Jeg vil rydde vekk alle ikoner på desktop, men ønsker ikke at menyer og andre modde-dingser skal legge seg oppå programmer jeg jobber i.

Jeg får ta en titt på TrueLaunchbar eller fortsette letingen..

 

edit: Launchtab dukket opp mitt i et spill så jeg ikke fikk tilgang til knapper i spillmenyen. Der forsvant det programmet ut av dette huset..

Hvis du skal fjerne alle ikoner på desktop: Høyreklikk på skrivebord, ordne ikoner etter, vis skrivebordsikoner. ;)

 

Noen folk skal gjøre det så vanskelig :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...