Gå til innhold

Sabotasje av Resett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å diskriminere resett er mer som å diskriminere mot menneskene som diskriminerte mot jøder, sigøynere og homofile enn diskriminering mot disse.

 

Altså det stikk motsatte av å diskriminere jøder og homofile.

 

Men om usaklig diskriminering mot minoriteter blir greit igjen en gang i tiden, vil nok diskrimineringen av medier som resett og document sees på som galt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Resett tør å ta tak i en del temaer og fortelle fra familiers ståsted i saker som er tabubelagt. Å snakke usminket fra private parter bør ikke være tabubelagt og skambelagt. Jeg vet at Kvinneguiden forum forbyr Resett som dokumentasjon på saker. Noe som knebler menneskers rett til å få frem sannheten i betente diskusjoner og saker. Jeg har selv ikke brukt Resett, men det betyr ikke at andre skal forbys å bruke det :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å diskriminere resett er mer som å diskriminere mot menneskene som diskriminerte mot jøder, sigøynere og homofile enn diskriminering mot disse.

 

Altså det stikk motsatte av å diskriminere jøder og homofile.

 

Men om usaklig diskriminering mot minoriteter blir greit igjen en gang i tiden, vil nok diskrimineringen av medier som resett og document sees på som galt.

 

Resett driver vel ikke med diskriminering?

At de evt. driver med usaklig og ensidig journalistikk, kan kanskje hende. Men diskriminering?

 

Så lenge de ikke gjør noe som er mot loven, hvorfor skal man aktivt motarbeide dem?

Jeg synes det er viktig at alternative syn kommer frem. Så kan man ta tak i det man mener er feil.

Det er DET som er ytringsfrihet.

Uinskrenket frihet til å ytre seg som man vil, uten at andre skal prøve å hindre dem.

Ignorere dem står alle fritt til å gjøre, men ikke aktivt hindre dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Resett driver vel ikke med diskriminering?

At de evt. driver med usaklig og ensidig journalistikk, kan kanskje hende. Men diskriminering?

Så lenge de ikke gjør noe som er mot loven, hvorfor skal man aktivt motarbeide dem?

 

Jeg synes det er viktig at alternative syn kommer frem. Så kan man ta tak i det man mener er feil.

Det er DET som er ytringsfrihet.

Uinskrenket frihet til å ytre seg som man vil, uten at andre skal prøve å hindre dem.

Ignorere dem står alle fritt til å gjøre, men ikke aktivt hindre dem.

De lager ekstermister, de prøver og avlegitimisere alle annre kiler, og bare siden resett, rights og document.no har kommet på banen har ord som fake news, apkringkasting osv blitt standard å se på facebook blant vanlige folk.

 

Facismen kommer ikke med automat våpen og bomber i dag, den kommer gjennom media og sniking.

 

Resett er langt farligere for norge enn noen tullete muslimsk ekstremist.

Resett og de andre fremmer det samme som Brevik men på en mer snikende måte, som virker mer ufarlig men er farligere.

 

Man skal ikke undervurdere rettet aktiv propaganda. I USA har fox news alene gjort både Bush og Trump til presidenter.

Endret av Gunfreak
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ytringsfrihet handler ikke om å si hva man vil ute konsekvenser. Ytringsfrihet handler om å kunne si hva man vil uten å bli straffeforfulgt( noen unntak gjelder) og/eller drept.

 

Dersom jeg kaller samboeren min ei feit og stygg hore, så er det ikke et angrep på ytringsfriheten min om hun gjør det slutt.

Ei heller er det et angrep på ytringsfriheten om en dommer mister jobben om han sier at alle negere er notorisk kriminelle.

Lærere ligger selvsagt, og forståelig, tynt an om de uttaler meninger som er i konflikt med deres nøytralitet ovenfor elevene.

 

Derfor er det helt absurd å si at boikot av bidragsytere til meningsmotstandere er et angrep på ytringsfriheten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De lager ekstermister, de prøver og avlegitimisere alle annre kiler, og bare siden resett, rights og document.no har kommet på banen har ord som fake news, apkringkasting osv blitt standard å se på facebook blant vanlige folk.

Facismen kommer ikke med automat våpen og bomber i dag, den kommer gjennom media og sniking.

Resett er langt farligere for norge enn noen tullete muslimsk ekstremist.

Resett og de andre fremmer det samme som Brevik men på en mer snikende måte, som virker mer ufarlig men er farligere.

Man skal ikke undervurdere rettet aktiv propaganda. I USA har fox news alene gjort både Bush og Trump til presidenter.

Veldig mye av det samme kan man mene om f.eks. partiet Rødt og Klassekampen.

De er ekstremister som ønsker å erstatte dagens samfunn med noe helt nytt.

Personlig mener jeg disse er vell så farlige som noen spredte useriøse høyre-"aviser".

 

Klassekampen er kanskje litt flinkere i sine argumentasjonenr og fremstilling, men det skulle vel bare mangle med all støtten de har fått og fortsatt får.

 

Skal man forby dem på samme måte?...

Endret av KalleKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Veldig mye av det samme kan man mene om f.eks. partiet Rødt og Klassekampen.

De er ekstremister som ønsker å erstatte dagens samfunn med noe helt nytt.

Personlig mener jeg disse er vell så farlige som noen spredte useriøse høyre-"aviser".

Klassekampen er kanskje litt flinkere i sine argumentasjonenr og fremstilling, men det skulle vel bare mangle med all støtten de har fått og fortsatt får.

Skal man forby dem på samme måte?...

Helt feil, klassekampen og rødt ønsker et bedre liv for alle mennesker og står for solidaritet.

At noen av deres meninger og idéer ikke kan gjennomføres er en annen ting.

 

Resett og co står for hat, de sier dette er fienden din, dette er grunnen til alt som er feil med norge og livet ditt, de er de andre. Du må hate de, de gjør bare fæle ting.

For resett er dette sosialister og muslimer, foe rights.no er det muslimer.

For nazistenes var det jøder. Nøyaktig samme taktikk og retorikk, de har bare byttet ut jøder med noe annet.(selv om jødehatet ofte er å finne der også om man graver dypt nok.)

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig mye av det samme kan man mene om f.eks. partiet Rødt og Klassekampen.

De er ekstremister som ønsker å erstatte dagens samfunn med noe helt nytt.

Personlig mener jeg disse er vell så farlige som noen spredte useriøse høyre-"aviser".

 

Du får oppfordre til boikott av disse, da. Det er noe annet enn forbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får oppfordre til boikott av disse, da. Det er noe annet enn forbud.

Nei.

Jeg ønsker ikke at dette skal boikottes.

Det er å prøve å sperre for ytringsfriheten.

 

Jeg mener det er viktig at alle stemmer får lov til å høres.

Og som man kan finne interessant vinklinger i Resett, kan man også finne det i Klassekampen. Ytterpunktene kan bringe frem ting man bør se på.

 

Det jeg evt savner er at ikke flere er mer kritiske til Rødt.

For en gangs skyld er jeg enig med Kolberg:

https://www.klassekampen.no/article/20190409/ARTICLE/190409970

(Og som dere ser har jeg altså ikke noe problem med å henvise til Klassekampen, selv om jeg ikke deler deres grunnsyn)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norske mainstream aviser er ensidig left wing propaganda.

 

Liksom. Se hvor ofte FrP vs Rødt får putte sin agenda på forsidene og blir invitert til Dagsnytt 18. Se hvilken sak som har dominert media de siste ukene, den såkalte bompengekrisen.

Endret av kvakse
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Liksom. Se hvor ofte FrP vs Rødt får putte sin agenda på forsidene og blir invitert til Dagsnytt 18. Se hvilken sak som har dominert media de siste ukene, den såkalte bompengekrisen.

 

Javel. Hva med venstresidens ustoppelige kampanje for å skape sympati for terrorister? Hver eneste dag er det en gråtehistorie i Aftenposten, Dagbladet eller NRK, for å påvirke opinionen slik at vi kan få dem "hjem". Bryr meg mer om bompenger enn disse folkene for å si det slik.

 

https://www.nrk.no/norge/norskrussisk-is-kvinne_-_-betalte-for-at-sonnen-min-ikke-skulle-fa-militaer-trening-1.14584250

Endret av TommyL
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Å diskriminere resett er mer som å diskriminere mot menneskene som diskriminerte mot jøder, sigøynere og homofile enn diskriminering mot disse.

Jeg har sett mange fremsette påstander om at resett er rasistisk og diskriminerende, men har fortsatt tilgode å se noen av dem underbygge påstandene sine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes at det er helt ok at folk anbefaler at Resett skal boikotettes og/eller boikotter det selv.

Det som jeg synes er forkastelig er når folkevalgte oppfordrer til å gjøre det og trakasserer annonsører til en lovlig nettavis. Det er da de har gått for langt.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det som jeg synes er forkastelig er når folkevalgte oppfordrer til å gjøre det og trakasserer annonsører til en lovlig nettavis. Det er da de har gått for langt.

Det er da et faktum at mange politikere på venstresiden er mot demokrati og ytringsfrihet. De synes dette kun  er greit nå det er deres holdninger som blir støttet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er da et faktum at mange politikere på venstresiden er mot demokrati og ytringsfrihet. De synes dette kun  er greit nå det er deres holdninger som blir støttet.

 

Jeg har sett mange fremsette påstander om at politikere på venstresiden er mot demokrati og ytringsfrihet., men har fortsatt tilgode å se noen av dem underbygge påstandene sine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har sett mange fremsette påstander om at politikere på venstresiden er mot demokrati og ytringsfrihet., men har fortsatt tilgode å se noen av dem underbygge påstandene sine.

Så du har ikke sett denne tråden? Statssekretær Sveinung Rotevatn har fx drevet kampanjer får å få stoppet publikasjoner som han er uenig i. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Javel. Hva med venstresidens ustoppelige kampanje for å skape sympati for terrorister?

Ja, hva med den tingen som ikke eksisterer? Du vet å stille de gode spørsmålene.

 

Hver eneste dag er det en gråtehistorie i Aftenposten, Dagbladet eller NRK, for å påvirke opinionen slik at vi kan få dem "hjem". Bryr meg mer om bompenger enn disse folkene for å si det slik.

 

https://www.nrk.no/norge/norskrussisk-is-kvinne_-_-betalte-for-at-sonnen-min-ikke-skulle-fa-militaer-trening-1.14584250

Dette var det beste eksempelet du kunne komme med på denne «ustoppelige kampanjen» med terroristsympati, et eksempel på en mor som gjør en innsats for å unngå at sønnen blir terrorist nettopp fordi terroristene i IS er grusomme?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...