Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mentalt ustabil mor - vil ikke i militæret pga det. Hva kan gjøres?


Gjest Undrende mann

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende mann

Hei hei.

 

Det har seg slik at jeg har en mentalt ustabil mor. Hun bor i eget hus helt alene og vi fire sønner bor hver for seg (jeg hos min far).

 

Tingen nå er at hun i det siste har blitt mer og mer ustabil. Hun har truet både min far og jeg på livet, for ikke å glemme leieboerene under oss. Hun har enda til gode å gjøre noe (selvfølge), men jeg er redd. Både på vegne av min far, mor, og meg selv. Vi har dratt til politiet, men jeg det stopper ikke henne fra å spre løgner om seg selv, min far, meg og mine brødre.

 

For litt siden sendte jeg svarslipp til forsvaret hvor jeg takket ja til å dra inn i militæret. Nå i ettertid så ønsker jeg å utsette min plikt til fedrelandet. Nei, jeg vil ikke dimitere da jeg SELV har ringt VPV for å komme inn, men jeg ønsker å utsette det et år eller to da jeg ikke finner meg selv psykisk klar på grunn av familieproblemene.

 

Jeg har ingen aning på hva jeg skal gjøre. Jeg kan selvfølgelig stå på all min makt for å dimitere, men jeg vil helst tjenestegjøre fedrelandet. Bare ikke akkurat i værende stund.

 

Har jeg på noen som helst måte et godt grunnlag for utsettelse? Er bare rundt 75 dager til jeg skal inn, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

 

På forhånd,

takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager så meget for seint svar. Har vært uten internett og bortevekk uansett, så.

 

Nei det har jeg ikke. Må jeg ikke ha en form for erklæring av godkjent fagfolk (f.eks psykolog eller lege)? Tviler på dem vil ta den avgjørelsen per telefon... eller?

Lenke til kommentar

Det handler om å utsette tjenesten i ett år eller to, og da er det vel militærlege som gjelder.

Muligens vil du bli støtt over det jeg skriver nå, men vi hadde en nabo her som terroriserte nabolaget og var politianmeldt. Da noen sa at han brukte narkotika ble jeg bekymret og tok kontakt med helbrederen Svein-Magne Pedersen. Jeg mener det har skjedd et under siden det! Nå hører vi ikke lengre raserianfallene til naboen. Og vi ser bilen hans like ofte som før, så det skyldes ikke ferie eller flytting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...