Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lillebroren min plager meg!


Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale deg å ha åpent et word dokument som ikke er lagret, når han trykker på av-knappen vil PCen spørre deg om du vil lagre eller ikke, da velger du avbryt, og avsluttingen avsluttes. (finnes sikkert noen bedre måte å gjøre det på, men dette var det jeg gjorde da jeg var yngre)

 

Da er jo dette en litt mer "in your face" måte å gjøre det på, men han slutter definitivt med å slå av dataen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen brødre kommer ikke overens verken det er med vold eller uten. Eneste er tid.

 

Når broren min knakk beinet mitt når vi var yngre, var vi like uvenner og slåss igjen rett etter det var bra igjen. Men tror faktisk det roa seg og vi ble bedre venner etter at jeg slang døra etter han, og han da knuste tåa. Siste året før jeg flytta ut var vi gode venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laget en liten "guide"

1 lillebrodern din skrur av dataen din

2 Du forutså at dette kom til å skje og spretter opp raskere enn lynet

3 ta et godt tak i kragen hans

4 deng han hardt inn i nærmeste vegg( viktig å dege hardt nok med en gang, kan ikke spare her)

5 Rop høyt til han: JEG ER IKKE SLAVEN DIN!

6 Deng han inn i veggen enda en gang. ikke så hardt denne gangen.

7 Skrik: DRIT LANG AVFØRING I Å SKRU AV DATAN MIN!!!!!!

8 Hold fortsatt hardt grep og sleng han ut av rommet

9 Sleng igjen døra etter deg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Laget en liten "guide"

1 lillebrodern din skrur av dataen din

2 Du forutså at dette kom til å skje og spretter opp raskere enn lynet

3 ta et godt tak i kragen hans

4 deng han hardt inn i nærmeste vegg( viktig å dege hardt nok med en gang, kan ikke spare her)

5 Rop høyt til han: JEG ER IKKE SLAVEN DIN!

6 Deng han inn i veggen enda en gang. ikke så hardt denne gangen.

7 Skrik: DRIT LANG AVFØRING I Å SKRU AV DATAN MIN!!!!!!

8 Hold fortsatt hardt grep og sleng han ut av rommet

9 Sleng igjen døra etter deg.

 

vakkert!. :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Spør han hvorfor han må være så ekkel mot deg

2. Spør om han vil være med

3. Have a good time.

4. Repeat step 3.

5. Bli venn med broren din.

6. Aldri flere problemer.

 

Dere er i samme alder, så jeg antar at dere kan komme godt overens om dere vil.

 

Jeg prøvde å få broren min til å begynne med PHP en gang... det gikk ikke så bra...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vold kan godt hjelpe mot søsken! Tro meg, det har hjulpet meg en del ganger! Enig me fiskebollebiff og livingman! Du kan godt bli venn med lillebroren din, men FØRST It`s payback time!

 

Ta tak i skjorta hans når han gjør noe dumt mot deg, dæng han i veggen både 3 og 4 ganger før du skriker 5 og 6 ganger til han og deretter banker han inn i veggen 7 og 8 ganger og til slutt sparker du han ut av rommet (ja, jeg mener virkelig sparke han med foten) og slå igjen døra etter han! Da har han sikkert fått respekt for deg! ;)

Endret av TheWhiteShadow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jente med søster her, og hun stjal alltid klær av meg. Var ganske ille, og når man er i den alderen der er det vanligvis helvete i hus. Jeg måtte skaffe meg lås på klesskapet mitt!! Hvor mange i Norge har det liksom? Søskne er gærne..

Men ja, skaff deg lås på døra!

Og si ordentlig ifra til han. Har han egen PC selv? Liker han å spille playstation eller se mye på TV? Gjør det samme med han. Skru av når han sitter og gjør noe, og si at du fortsetter med det sålenge han fortsetter å plage deg. Er du uheldig kan han tenke akuratt det samme, men da bør du hvertfall få lås på døra..

Lenke til kommentar

jente med søster her, og hun stjal alltid klær av meg. Var ganske ille, og når man er i den alderen der er det vanligvis helvete i hus. Jeg måtte skaffe meg lås på klesskapet mitt!! Hvor mange i Norge har det liksom? Søskne er gærne..

Men ja, skaff deg lås på døra!

Og si ordentlig ifra til han. Har han egen PC selv? Liker han å spille playstation eller se mye på TV? Gjør det samme med han. Skru av når han sitter og gjør noe, og si at du fortsetter med det sålenge han fortsetter å plage deg. Er du uheldig kan han tenke akuratt det samme, men da bør du hvertfall få lås på døra..

 

Hvorfor ikke hardt mot hardere?

Lenke til kommentar

Det er enkelt å si at man skal oppføre seg mot broren sin slik man ville at han skulle oppføre seg mot deg, men dette blir feil å bruke når nevnte lillebror i er i denne alderen. Da jeg selv var 13 år var jo det eneste fornuftige jeg gjorde å krangle og irritere brødrene mine for å skape litt slåsskamp og at de skulle bli sinte. Ofte blir dette gjort for å yppe, starte litt slåssing eller for å vise at man savner å være sammen med en.

 

Å satse på at en 13 åring forstår at med gode handlinger kommer positive konsekvenser er litt drøyt i en setting som denne. Enten kan storebror isolere seg for lillebror ved å låse døren og rett og slett la lillebror gå lei dette, eller bruke mindre vold for å vise at du er storebror. Begge to vil nok gi tilnærmet like konsekvenser, men sistnevnte er nok både raskere, men gir også mer hodebry med foreldre.

 

Å ta igjen med samme mynt skaper bare grining og irritasjon hos foreldre, så jeg anbefaler å bruke enten "muskler" eller "isolere seg" metoden for en effektiv og fungerende varing (høres ut som en jif reklame).

 

Slåssing er en helt naturlig del av et brødreforhold, og det er normalt av en lillebror å skulle måle muskler og påpeke feil ved storebror. Hva gjør ikke en lillebror for å føle seg like tøff som en eldre bror? Er det en ting jeg gjør med mine storebrødre når de er hjemme i feriene er det jo nettopp å yppe, slåss og om kranglingen tar overhånd å påpeke feil ved brødre for å få det siste ordet.

Endret av Paisley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...