Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min inviteres på fest uten meg, mens hans exkone blir invitert!


Gjest Kristine

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er sammen med kjæresten min på tredje året..vi er godt voksne begge to. Og har begge vært gift før. Det jeg finner så underlig er at i fjor rundt juletider, ble han invitert på julefest sammen med gode "gamle" venner. Uten meg, som i og for seg er greit nok..for vi kan tross alt gå på fest hver for oss..noe vi også gjør. Men disse som inviterte ville bare ha den "gamle" gjengen..dvs uten eventuelle nye partnere. Altså jeg ble ikke invitert, men det ble jo selvfølgelig hans ekskone. Jeg er ikke sjalu eller redd for noe når det gjelder eksen hans,men synes det virker snålt og må si jeg gruer meg til årets juletider. For etter hva jeg skjønner så kommer det samme til å skje igjen..de pleier visst å gjøre det sånn..og en føler seg veldig forbigått.

Jeg vet at MINE venner aldri hadde utelukket min nye partner...overreagerer jeg, eller er det normalt å skulle utelukke nye partnere for bestandig? Dette gjelder ikke bare meg, det er også andre i "gjengen" som er blitt skilt i løpet av årene som har gått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kanskje sjalusien og/eller fantasien din som blomstrer opp litt nå. Det er i alle fall det jeg leser mellom linjene. Hvis du går å tenker på slike scenarioer så blir det bare destruktivt. Fokuser heller på det positive og gjør det beste ut av det, så skal du se det fungerer mye bedre i lengden.

Hei på deg :)

Ja, sjalusi kunne vært forklaringen...men det gjelder faktisk ikke...for det har egentlig ingenting med expartner å gjøre på den måten..men heller det at jeg reagerer på at venner kan gjøre sånt..fo DE vet jo ikke hvordan eventuelle nye partnere vil reagere på dette...for FAKTISK JA...noen kan jo bli kjempesjalu på dette tilfelle.. Men for min del føles det bare sårt..og på en måte bli utelukket av hans gamle venner. Venner som jeg er med og treffer jevnt og trutt..men festen, nei den får jeg/vi ikke være med på..... Vel vel, men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Kan det ikke hende at ekskona til kjæresten din er en del av den "gamle gjengen" da? Virker ikke så rart for meg ...

KLart hun er en del av den gamle vennegjengen...det er jo ikke det jeg reagerer på...men at ikke vi "nye" blir invitert..enda vi har vært sammen med våre "nye" partnere alt i fra 3-6 år..... Vi blir jo på en måte holdt utenfor og ikke godtatt..når aldri VI blir invitert...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig blir hun sjalu for dette. Alle med hue skrudd på riktig vei ville reagert på en slik noldus ordning.

 

@Kristine- Reagerer ikke kjæresten din på dette?? Kanskje du skulle snu litt på flisa og arrangere fest med dine gamle flammer så garanterer jeg at pipa får en annen lyd.

Ja kanskje det var det jeg skulle ha gjort...men...det er nå ikke helt meg :)

KJæresten min er enig, men gjør ikke så mye med det...dessverre....hadde det vært mine gamle venner, ja så hadde jeg sagt i fra !!! Takk for svar :))

Lenke til kommentar

En skal ikke undervurdere kjemi og tradisjon. En kompis og jeg har hatt kinokvelder og andre morsomme greier vi gjør sammen i mange, mange år. Vi har aldri tatt med oss kjærester, og ingen av våre kjærester har hatt noe å si på det. Det er vår greie, og jeg tror ikke noen av oss hadde likt det om nye kjærester skulle trenge seg inn på våre tradisjoner.

 

Bros before hos, man!

Lenke til kommentar

En skal ikke undervurdere kjemi og tradisjon. En kompis og jeg har hatt kinokvelder og andre morsomme greier vi gjør sammen i mange, mange år. Vi har aldri tatt med oss kjærester, og ingen av våre kjærester har hatt noe å si på det. Det er vår greie, og jeg tror ikke noen av oss hadde likt det om nye kjærester skulle trenge seg inn på våre tradisjoner.

 

Bros before hos, man!

Det er strengt tatt en vesentlig forskjell på kompiskvelder og aktiviteter som involverer ex kjærester.

Lenke til kommentar

En skal ikke undervurdere kjemi og tradisjon. En kompis og jeg har hatt kinokvelder og andre morsomme greier vi gjør sammen i mange, mange år. Vi har aldri tatt med oss kjærester, og ingen av våre kjærester har hatt noe å si på det. Det er vår greie, og jeg tror ikke noen av oss hadde likt det om nye kjærester skulle trenge seg inn på våre tradisjoner.

 

Bros before hos, man!

Det er strengt tatt en vesentlig forskjell på kompiskvelder og aktiviteter som involverer ex kjærester.

Nei. Det er strengt tatt ikke det. Og det sier jo TS også - hun sier det ikke handler om sjalusi.

Lenke til kommentar

Her er det vel kjæresten din som må ta seg litt sammen, eller gro seg bein i nesa.

Hvis han ikke klarer å si ifra at han ikke kommer uten deg... nei.. det blir bare litt tamt.

 

Spesielt hvis han vet hva du føler.

 

Like greit å si ifra/ta krangelen før du føler at du må gjøre noe lignende for å få han til å forstå.

 

Det normale er vel kanskje at det er den ene av paret som kupper tidligere venner. Litt kjipt det også.

 

På den andre siden er det jo veldig storsinn å la ham dra på disse sammenkomstene. Men stusselig å sitte igjen...

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Sett igang en skikkelig fest hos dere der begge inviterer hverandres venner. Kanskje begge blir mer 'akseptert' og invitert sammen neste gang?

 

Det kan kanskje også være greit å si fra til alle at det er 'dere' og 'vi' som ordner istand fest. Ikke 'jeg og han' eller 'dama og jeg' da det kanskje gir signaler til at dere gjør ting individuelt og ikke sammen. Får flere ett inntrykk i at dere gjør ting sammen vil det kanskje virke mer normalt å invitere begge to også.

Endret av Xenomorphis
Lenke til kommentar

Nei, det er jo sant. Det er jo alment akseptert at man har regelmessige sammenkomster med ex kjæresten sin uten at nåværende partner reagerer på det. :roll:

Siden TS bestemt hevder at det ikke er sjalusi inne i bildet, ser jeg ikke hvorfor man skal trekke frem at det er en ex med i den gamle vennegjengen?

 

På den annen side, siden TS også føler for å måtte påpeke at det er en ex med i den gamle vennegjengen tror jeg ikke helt på den at det ikke er noe sjalusi inne i bildet.

 

Uansett, dette er da ikke noe å reagere på. Om dere har vært samme i 3 år bør det jo være trygt å anta at denne ex'en er noen han har kommet over og klarer å tilbringe tid sammen med uten at det trenger å være noe mer enn en sammenkomst av gamle venner.

 

Jeg forstår ikke konseptet av at det skal være umulig å ha egne venner som man ikke trenger å ha med kjærester for å treffe hele tiden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...