Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klimasoner (Polart klima og tropisk klima)


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg går i Vg1 og skal ha  en presentasjon i faget geografi. Tema er vær og klima, og innenfor det så skal vi velge to klimasoner og snakke spesifikt om disse, hva slags vær som kjennetegnes de ulike klimasonene, men det viktigste, hva er årsaken til at klimaet er slik det er. Jeg har valgt å snakke om polart klima og tropisk klima, slik at det blir lett å sammenligne ettersom disse er så motstridende. 

 

Det jeg trenger hjelp med, er at jeg ikke finner gode kilder om polart og tropisk klima. Kunne noen ha hjulpet meg med å finne gode kilder om temaet eller gjerne fortelle meg hva dere kan om temaet. Noen forslag til hva jeg bør snakke om, inkludere eller nevne? Nevn i vei!

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg går i Vg1 og skal ha  en presentasjon i faget geografi. Tema er vær og klima, og innenfor det så skal vi velge to klimasoner og snakke spesifikt om disse, hva slags vær som kjennetegnes de ulike klimasonene, men det viktigste, hva er årsaken til at klimaet er slik det er. Jeg har valgt å snakke om polart klima og tropisk klima, slik at det blir lett å sammenligne ettersom disse er så motstridende. 

 

Det jeg trenger hjelp med, er at jeg ikke finner gode kilder om polart og tropisk klima. Kunne noen ha hjulpet meg med å finne gode kilder om temaet eller gjerne fortelle meg hva dere kan om temaet. Noen forslag til hva jeg bør snakke om, inkludere eller nevne? Nevn i vei!

 

Takk på forhånd! :)

 

Bruk wikipedia som oppslagsverk og bruk kildene artiklene siterer :)

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...