Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må den være knallvariert?

 

Jeg vil kunne høre om annen musikk enn prog/metal/rock selv om hovedtyngden av musikksmaken min ligger i det. :p

6401038[/snapback]

Det beste hadde vært:

 

"TLZ's musikktråd"

"H4ngm4N's musikktråd"

"Hylo's musikktråd"

"Glint's musikktråd"

"Kaiern's musikktråd"

"cun's musikktråd"

osv...

 

Så hadde alle hatt en tråd med bare den musikken de liker. :)

Lenke til kommentar

Röyksopp er dyktige og kreative, det skal de ha. Titt og stadig glimter de til med noen virkelige perler også.

 

Jeg merker at denne tråden på mange måter er en ny start, en frisk og sunn musikkdiskusjon/anbefalingstråd uten the taint of metal :)

 

Misforstå meg rett: Jeg liker mye metal, men Backstage har tatt helt av.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Greia er at jeg merker at det er ett veldig bra samfunn i Backstage. På en måte en tetthet for å være litt bløt. Tviler på at det ville vært det på tvers over sjangrene. Så det ville vært noen sider hvor 5stk snakket om metal også kom det to sider med en liten hip hop prat. Metal folka hadde bare sotti og sett på unødvendig prat noen sider osv. Men det fins vel en tråd som het noe som "Hører du også på alt?" eller noe. Det Cun sier høres jo greit ut, bare syns den åpent sinn ikke trenger å være der. Bare fordi folk foretrekker en sjanger så betyr det ikke at de ikke er det. Jeg vil ikke si at jeg ikke har ett åpent sinn. Jeg vet hva jeg liker enkelt og greit, nekter ikke meg selv å høre på noe trance. Digget botten anna for litt siden liksom, men ble lei av den omtrent samme dag men. Men en tråd for folk som lytter til alt kan dere jo lage.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Finfint tiltak det her. Det er, som mange sier, veldig mye metallprat i Backstage. Som regel når jeg kikker innom der har jeg ikke den fjerneste peiling på hva som blir pratet om der.

 

Og som skate4life sier, så virker det som om det er ett ganske godt miljø (hvis det kan kalles det) i den tråden, de fleste vet hvor de andre står i forhold til hvilke band de liker osv.

Lenke til kommentar
Mens vi først har en sånn tråd som dette, kan jeg si at Røyksopp's nye album er rimelig bra. :) (The Understanding)

6401085[/snapback]

Jeg får liksom ikke helt taket på den, noen sanger er jo fantastiske... er det en som trenger noen spins før den sitter? :hmm:

 

Röyksopp er dyktige og kreative, det skal de ha. Titt og stadig glimter de til med noen virkelige perler også.

 

Jeg merker at denne tråden på mange måter er en ny start, en frisk og sunn musikkdiskusjon/anbefalingstråd uten the taint of metal :)

 

Misforstå meg rett: Jeg liker mye metal, men Backstage har tatt helt av.

6401107[/snapback]

Enig. Vi holder denne åpen og renamer Backstage til "Metalltråden" elns.

Lenke til kommentar
Röyksopp er dyktige og kreative, det skal de ha. Titt og stadig glimter de til med noen virkelige perler også.

 

Jeg merker at denne tråden på mange måter er en ny start, en frisk og sunn musikkdiskusjon/anbefalingstråd uten the taint of metal :)

 

Misforstå meg rett: Jeg liker mye metal, men Backstage har tatt helt av.

6401107[/snapback]

Det er de virkelig.

 

Uten the taint of metal. :)

 

Hører på Neil Young her nå. Sangen Alabama. Som dere kanskje vet, så har en av verdens største musikk-feider pågått mellom Lynyrd Skynyrd og Neil Young. Neil Young skrev først sangen Alabama, så skrev Lynyrd sangen Sweet Home Alabama. Egentlig ganske stilig at Lynyrd referer til Neil et par ganger der. :)

Lenke til kommentar
Og som skate4life sier, så virker det som om det er ett ganske godt miljø (hvis det kan kalles det) i den tråden, de fleste vet hvor de andre står i forhold til hvilke band de liker osv.

Ser ingen grunn til at vi kan ta det videre. Gjør vel ingenting om det er "gjenger" inne i samme tråd?

 

Og ikke minst: danne en "gjeng" på tvers av sjangere? ;)

 

Jeg har så lengtet etter et slikt forum, men det virker ikke til å finnes. Musikksmaken.no er oversvømt av folk som hører på metall, hard rock, eller prog. (Særlig sistnevnte). Ikke negativt men det er umulig å finne en skikkelig alsidig forum.

Lenke til kommentar
Mens vi først har en sånn tråd som dette, kan jeg si at Røyksopp's nye album er rimelig bra. :) (The Understanding)

6401085[/snapback]

 

Har bare hørt igjennom noen ganger, men det er noen veldig gode sanger der. Jeg klarer heller ikke å få albumet til å sitte, som TLZ sier, men for all del, ett bra album. Likte debutalbumet dems bedre.

Lenke til kommentar
klarer heller ikke å få albumet til å sitte, som TLZ sier, men for all del, ett bra album. Likte debutalbumet dems bedre.

Indeed...

 

Og det sitter jeg og sier som aldri har kjøpt det. :!:

 

Det skal anskaffes. Huff, musikk-som-jeg-skal-kjøpe begynner å bli skummelt lang.

Lenke til kommentar
Greia er at jeg merker at det er ett veldig bra samfunn i Backstage. På en måte en tetthet for å være litt bløt. Tviler på at det ville vært det på tvers over sjangrene. Så det ville vært noen sider hvor 5stk snakket om metal også kom det to sider med en liten hip hop prat. Metal folka hadde bare sotti og sett på unødvendig prat noen sider osv. Men det fins vel en tråd som het noe som "Hører du også på alt?" eller noe. Det Cun sier høres jo greit ut, bare syns den åpent sinn ikke trenger å være der. Bare fordi folk foretrekker en sjanger så betyr det ikke at de ikke er det. Jeg vil ikke si at jeg ikke har ett åpent sinn. Jeg vet hva jeg liker enkelt og greit, nekter ikke meg selv å høre på noe trance. Digget botten anna for litt siden liksom, men ble lei av den omtrent samme dag men. Men en tråd for folk som lytter til alt kan dere jo lage.

6401113[/snapback]

Ja, litt enig, Backstage-gjengen er koz. :love:

 

Synes vi skal holde liv i denne tråden og forhåpenligvis danner det seg et miljø som er like bra som i backstage, bare med andra/flere folk så all musikk kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Det Cun sier høres jo greit ut, bare syns den åpent sinn ikke trenger å være der. Bare fordi folk foretrekker en sjanger så betyr det ikke at de ikke er det. Jeg vil ikke si at jeg ikke har ett åpent sinn.

6401113[/snapback]

Du har sikkert et åpent sinn, men det er slettes ikke alle i Backstage som har det. Noen prater utelukkende metal og har uttrykt deres uforståelighet overfor alt annet. Derfor kan sjangertråder være fint for dem, og for andre som liker den sjangeren, men siden de også liker veldig mye annet, er en frisinnet tråd en god løsning. Noe denne ser ut til å bli.

 

Vi må prøve å gjøre dette forumet allsidig!

Lenke til kommentar

5 øre på at denne er som backstage om noen måneder. :p

 

 

 

 

Neida, jeg skal ikke være pessimist. Prøve å ha denne åpen. Jeg har (leeenge) hatt lyst til å komme inn i mer ikke-metall musikk så passer meg fint.

 

I dag kjøpte jeg Acoustic Verses av Green Carnation. Avslappende og pent. (Før noen skriker ut at Green Carnation er metallband.... deres siste plate minner mer om Vamp enn Metallica for å si det sånn.)

Lenke til kommentar

Ja, helt enig. Stemmer for at denne tråden skal få leve! :thumbup:

 

Noen her som hører på musikk som f.eks. Nada Surf, Ryan Adams, Rachel Yamagata, The 88, Spoon, The Submarines, Feeder, Jimmy Eat World mm.?

 

Alle artistene/bandene jeg nevnte nå er band som ikke er så veldig godt kjent blant folk flest. Vet ikke om det kan defineres som underground, men hvis du ser i en norsk cd-butikk skal du være heldig for å finne noe av dem

Lenke til kommentar
Det Cun sier høres jo greit ut, bare syns den åpent sinn ikke trenger å være der. Bare fordi folk foretrekker en sjanger så betyr det ikke at de ikke er det. Jeg vil ikke si at jeg ikke har ett åpent sinn.

6401113[/snapback]

Du har sikkert et åpent sinn, men det er slettes ikke alle i Backstage som har det. Noen prater utelukkende metal og har uttrykt deres uforståelighet overfor alt annet. Derfor kan sjangertråder være fint for dem, og for andre som liker den sjangeren, men siden de også liker veldig mye annet, er en frisinnet tråd en god løsning. Noe denne ser ut til å bli.

 

Vi må prøve å gjøre dette forumet allsidig!

6401180[/snapback]

Må man like litt av "alt" for å ha ett åpent sinn?? Nei. Men man må jo være åpent til å prøve nye ting. Trur de fleste har gjort det.

 

I CD hylla mi ved siden av meg her står det Windir, 100% Trance, Guns N Roses, Gang Starr osv ved siden av hverandre (ikke bokstavelig, er sortert :p). I have played the field a bit, and now Im home. Metal forever.

 

Sant :p :p

Lenke til kommentar
Trur de fleste har gjort det.

Den må du lengre ut på landet med, og jeg bor en hel time fra nærmeste storby! :

 

Tror mange har hørt på mye forskjellig så blir de så "frelst" til en sjanger at de ikke gidder å vurdere noe annet en gang.

 

EDIT: All ære til Arve Systad, som startet denne. (Og godeste cun som hele tiden har vært en pådriver for variasjon.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Trur de fleste har gjort det.

Den må du lengre ut på landet med, og jeg bor en hel time fra nærmeste storby! :p

 

EDIT: All ære til Arve Systad, som startet denne. (Og godeste cun som hele tiden har vært en pådriver for variasjon.)

6401224[/snapback]

Da vil de det når tiden er rett :p ssssssssss

Lenke til kommentar
Hører på Neil Young her nå. Sangen Alabama. Som dere kanskje vet, så har en av verdens største musikk-feider pågått mellom Lynyrd Skynyrd og Neil Young. Neil Young skrev først sangen Alabama, så skrev Lynyrd sangen Sweet Home Alabama. Egentlig ganske stilig at Lynyrd referer til Neil et par ganger der. :)

6401140[/snapback]

 

Skjønner ikke hvorfor den feiden starta. Var ikke veldig mange likhetstrekk mellom de to sangene, og jeg tviler på at jeg ville lagt merke til noen av dem hvis det ikke hadde vært for at du hadde skrevet at de hadde en feide over dette.

 

Fine sanger begge to :)

 

cun: Avataren din minnet veldig om det ene bildet (flashbacken eller hva det var) i teasertraileren til Emesis. Er det det samme bildeT?

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Det er ikke samme bilde, nei. Avataren min stammer fra EBM-heltene Front 242.

 

The 88 har hatt musikk på The OC, har de ikke? Den serien har mye bra musikk, gitt.

 

(EBM står for Electronic Body Music, en undersjanger i paraplybetegnelsen industrial)

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...