Gå til innhold

Rush


jae-ols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg ble introdusert for Rush i 1978, glemte hele greia og for et par år siden begynte jeg å spille dem igjen. Fantastisk liveband med tre sinnsykt kompetente og samkjørte musikere. Åpningssporet på debutalbumet er på høyde med det beste av LED Zeppelin.

 

Dessuten har de en god porsjon humor. Vaskemaskinstuntet til Geddy Lee og parodibandet «Rash» («utslett») er rockehistorie.

Lenke til kommentar

 

Er det flere en meg som mener at Rush er et utrolig bra band? Tom Sawyer er en perle. Limelight er også veldig bra. Veldig populær på 80-tallet. 

 

Rush er et utrolig bra band.  Var på konserten de hadde i Oslo i 2007, og det var en uforglemmelig opplevelse.

 

Har hørt mye på de. Og nå har jeg de på Spotify. Bare å velge og vrake. 

Lenke til kommentar

Jeg ble introdusert for Rush i 1978, glemte hele greia og for et par år siden begynte jeg å spille dem igjen. Fantastisk liveband med tre sinnsykt kompetente og samkjørte musikere. Åpningssporet på debutalbumet er på høyde med det beste av LED Zeppelin.

 

Dessuten har de en god porsjon humor. Vaskemaskinstuntet til Geddy Lee og parodibandet «Rash» («utslett») er rockehistorie.

De har inspirert mange f.eks. Iron Maiden. Et utrolig bra progband. Melodiøst og vakkert. 

Lenke til kommentar

En liten whiskey og "A Farewell to Kings" i 96 kHz/24 bit surround 5.1, mixet av Steven Wilson, deilig DR på 14, låter fremdragende.

 

Kanskje Steven kan mixe noen fler album også? Man kan håpe :)

 

Selv synes jeg Geddys vokal er noe av det som er best med Rush, passer prog stilen deres perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...