Gå til innhold

Ranger sangen over deg!


boffeeen

Anbefalte innlegg

Reglene er ganske enkle:

 

- Du skal rangere sangen som er i innlegget over deg

- Du kan selv velge om du vil skrive et par setninger, noen ord, eller bare gi en karakter, selv om det oppfordres til å gi en liten begrunnelse

- For å unngå at folk som ikke har spotify ikke få vært med, så skal alle sanger komme fra youtube

- Dersom det skulle være to eller flere som har rangert samme sangen i postene før deg, kan du velge hvilken av sangene du vil rangere, eller rangere begge.

 

Jeg starter:

Architects - Always

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sang og Musikk

n6svis.jpg

 

Noter først at dette er personlig mening. Mange liker slik musikk, men jeg foretrekker musikk hvor du kan høre teksten. Selveste spillingen var også håpløs. Har sett og hørt personer i 5-6 klasse i barneskolen som har spilt bedre musikk enn det der.

 

Jeg er ikke så musikkintressert, jeg liker en stor variasjon av musikk, Jeg vet dermed ikke hva slags sang jeg skal legge til. Bare for humor, legger jeg til en som vell kan kalles den rake motsetning til hva xBoffen har lagt ut. Legger også ved en som er fin å spille av på psykriatisk avdeling.

 

Se filmen hos Youtube

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Artig tråd. :)

 

Den øverste var jo litt gøyal, 80's synth og drumbeats er bestandig kos. Likte fløytespillingen.

4/6

 

Den nederste fikk jeg litt sånn "d-lista på radio" vibber av. Temmelig kjedelig standard rock for massene, men langt i fra det verste jeg har hørt. Rockens svar på heismusikk bare.

2/6

 

På tide å fronte litt industrial:

 

Se filmen hos Youtube

Endret av mOkk
Lenke til kommentar
Sang og Musikk

n6svis.jpg

 

Noter først at dette er personlig mening. Mange liker slik musikk, men jeg foretrekker musikk hvor du kan høre teksten. Selveste spillingen var også håpløs. Har sett og hørt personer i 5-6 klasse i barneskolen som har spilt bedre musikk enn det der.

 

Jeg er ikke så musikkintressert, jeg liker en stor variasjon av musikk, Jeg vet dermed ikke hva slags sang jeg skal legge til. Bare for humor, legger jeg til en som vell kan kalles den rake motsetning til hva xBoffen har lagt ut. Legger også ved en som er fin å spille av på psykriatisk avdeling.

 

Se filmen hos Youtube

 

Se filmen hos Youtube

 

Paul Simon - You Can Call Me Al

 

Satt faktisk i bilen i ste å hørte denne på radioen.

Meget koslig og sommerlig sang.

Får meg i knallgodt humør selv om det ikke er min musikksmak.

Karrakter : 5 ! :D

 

"Voices"

 

Denne sangen her liker jeg ikke i det heltatt :p

Får bare bilder i hodet mitt av Randy Orton i liten truse som sparker "Tripple H" i hodet :p

The ultimate bad guy in WWE. Neidu sleipe karen der sin sang liker man ikke.

Karrakter : 1...

 

 

Mitt innslag:

 

Lamb of God - We Die Alone

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Jeg velger å vurdere Jack_Daniels' sin film, fordi den mOkk linket til kan ikke kalles musikk, kun skrapelyder og støy.

 

Lamb of god er veldig stilig stilig musikk, med skikkelig trøkk. Karakter 5.

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av SideburnsKongen
Lenke til kommentar
Jeg velger å vurdere Jack_Daniels' sin film, fordi den mOkk linket til kan ikke kalles musikk, kun skrapelyder og støy.

 

Da var da voldsomt til negativitet mot industrial. Min kjære far ville jo synes Lamb of God bare er støy og bråk, men det blir jo ikke mindre musikk av den grunn. Synes det er litt drastisk og sneversynt å helt avskrive musikk man ikke liker, og kalle det "skrapelyder og støy". Utenfor de normale konvensjoner; ja, helt klart, men ikke mindre musikk enn (putt inn vilkårlig band/sjanger du liker her). Hvor ville musikken vært i dag hadde det ikke vært for innovative musikere og artister som hele tiden flytter grenser?

 

At du heller vil anmelde Lamb of God siden du liker bandet er en annen sak, og helt greit. Jeg mener bare man burde prøve å være litt åpen for ny musikk (og generelt nye impulser i livet), spesielt på et musikkforum. Har man prøvd noe tilstrekkelig til å trekke den konklusjonen at man ikke liker det, er det greit. Vi har alle forskjellige preferanser, selv om disse kan forandres over tid. :)

Endret av mOkk
Lenke til kommentar
Jeg velger å vurdere Jack_Daniels' sin film, fordi den mOkk linket til kan ikke kalles musikk, kun skrapelyder og støy.

 

Da var da voldsomt til negativitet mot industrial. Min kjære far ville jo synes Lamb of God bare er støy og bråk, men det blir jo ikke mindre musikk av den grunn. Synes det er litt drastisk og sneversynt å helt avskrive musikk man ikke liker, og kalle det "skrapelyder og støy". Utenfor de normale konvensjoner; ja, helt klart, men ikke mindre musikk enn (putt inn vilkårlig band/sjanger du liker her). Hvor ville musikken vært i dag hadde det ikke vært for innovative musikere og artister som hele tiden flytter grenser?

 

At du heller vil anmelde Lamb of God siden du liker bandet er en annen sak, og helt greit. Jeg mener bare man burde prøve å være litt åpen for ny musikk (og generelt nye impulser i livet), spesielt på et musikkforum. Har man prøvd noe tilstrekkelig til å trekke den konklusjonen at man ikke liker det, er det greit. Vi har alle forskjellige preferanser, selv om disse kan forandres over tid. :)

Jeg beklager, er musikkrasist. :p Veit jeg dømmer annen type musikk jeg ikke liker alt for fort. Men jeg prøvde faktisk å høre den sangen i flere minutter, ikke værst til meg å være. :p Jeg klarer ikke vurdere den type musikk, for i mine ører er det terningkast 1 uansett.

Lenke til kommentar

Rangerer sangen til Svinepelz- Tv on the Radio- Love Dog. Har faktisk aldri hørt på Tv on the Radio selv om jeg har hørt navnet utallige ganger. Ble positivt overakset over låta, deilig og avslappende musikk. Føler at ikke sangen satt helt med en gang, men tror dette er noe jeg må høre flere ganger og at bandet/sangen vil vokse til det bedre jo mer man hører. Gir den 7/10

 

Her er mitt bidrag

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Rangerer sangen til Svinepelz- Tv on the Radio- Love Dog. Har faktisk aldri hørt på Tv on the Radio selv om jeg har hørt navnet utallige ganger. Ble positivt overakset over låta, deilig og avslappende musikk. Føler at ikke sangen satt helt med en gang, men tror dette er noe jeg må høre flere ganger og at bandet/sangen vil vokse til det bedre jo mer man hører. Gir den 7/10

 

Her er mitt bidrag

 

Se filmen hos Youtube

 

Litt for kjedelig for meg. Vokalen var helt grei, gitarspillinga var ok men ikke så originalt. Altfor lang også.

3/10

 

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Alle sangene hittil:

Architects - Always

Liker den her mer en mange av de andre. Kult konsept med arkitekt. Fikk det hele til å stemme med de tegningene osv. Syntes disse kunne vært mer kjente. Kanskje de er det, ikke vet jeg følger ikke med på denne musikken nå, den har ikke forandret seg mye siden jeg gjorde det hvertfall, men det er ikke så lenge siden.

4/6

Simon & Garfunkel - Hvadetnåvarigjen

Gammal pop, hørte mye på det før. Er ikke det samme nå lenger som jeg har gått lei av det men det er en grei sang som passer på radioen i bilen, men bare hvis du kjører med en fremmed. Liker egentlig deres eldre sanger, den får et ekstra poeng derfor.

3/6

Voices

Jaja jeg var innlagt på psykiatrisk jeg. Hva gjør det i pop egentlig? Ser for meg at noen gode artister kanskje finner inspirasjon i en psykotisk type, eller en psykotisk finner opp mye interresange greier. Men ser ikke mye til det i teksten her. Han har jo ikke peil på psykoser (ikke en bombe det, akkurat). Dårlig lyd på youtube da. Tenkte ikke med en gang det her var listepop, ligner mer på 80-tallspop hehe.

1/6 Hater 80-tallsrock. Alt fra 80-tallet er tull. Sørens disko og operarock(iron maiden).

Nine Inch Nails

5/6

Litt voldsomt med 5/6 kanskje, men tenker i forhold til de andre. Mer sånt jeg hører på dette, mer å lytte til her liksom. Men de kunne gjerne dradd beaten gjennom hele låta. Så er det en repetisjon å forholde seg til + noe å høre på.

Lamb of God - We Die Alone

Har hørt disse er gode. Når jeg så navnet tenkte jeg, at dette er jo ofte sant, kanskje det er en jordnær sang om døden tenkte jeg og ikke bare noe fjas de skriker for å skape en atmosfære. Men skjønte ikke bæret av teksten. Ligner på all annen metal egentlig, finner ikke noe fengende greier som skiller den fra det andre.

3/6

dunderbeist

1/6

Alt for poppa for meg. Minner om sånn japansk superpop i metalform.

Purple

Partymusikk plutselig, ble overasket av starten som virket veldig amatørmessig eller løs i forhold til det andre her. Han sang jo som alle andre da. Trodde det var Borat med en gang. Men det er en grei sang syntes jeg, men den er ikke kjent for meg. Ser mer undergrunn ut det her. Ikke en kjempeprestasjon musikalsk(jøss, sa jeg virkelig det? Nei vent, det var noe med om det trekker opp eller ned).

3.5/6

The Killers

Gikk rundt med denne i hodet en liten stund, syntes refrenget her er bra jeg, er det jeg husker fra låta. Liker den runde beaten. Men de andre sangene til The Killers, de litt tidligere var jeg mye større fan av en denne. Den er som resten av popen, den blir fort glemt.

3/6

TV on the radio

Ah endelig noe god lyrikk (tenker da på navnet), kan fundere litt over det her. Fikk ikke med meg teksten. Den var hvertfall chill og, mer dybde i trommene så er det bra, syntes den oppbygningen er flat og rar lyd i, men det er kanskje youtube. God stemme og, litt personlighet eller hva det er med den.

5/6

Witchcraft

10 min og enda ikke ferdig, jøss jeg som trodde dette bare var et vanlig band. Ganske bra, sikkert noe jeg kunne vært litt inni, men er ikke så greit å sette seg inn i på 123. Egentlig ikke min favoritt-type vokalist, men det gikk greit. Er så mye annet å høre på her så.

4/6

Den neste

Vokalisten syntes jeg var emo, og det mobber vi. Like greit siden den musikken rett og slett er dønn kjedlig i mine ører, samme som indie rock. Ble nesten litt morsom for meg den her nå. Pga emo greiene, ble litt forvirra. Minner litt om The Mars Volta, litte bæita(kopiert/inspirert for mye) derfra syntes jeg. Men digger trommene, og gitaren de er skikkelig gode, ligner også mars volta.

3.5/6

Aura Noir

Ah dette var en skikkelig kickstart fra den forrige. Passa bra. Nå er det slutt på gitaren som bare småfreser litt og jazztrommene. Videre inn i sangen syntes jeg vokalen er bra, og fet gitar, minner om noe jeg hørte på et ps1 spill en gang, akkurat i den gitaren, og det var dritfett da så denne får en liten opp derfra. Ellers går det alt for fort til å være noe jeg kan sette på. Men digger sounden.

4.5/6

 

Tenkte jeg skulle poste Ufomammut - Hopscotch, men den er ikke på youtube. Og ufomammut kan du ikke høre på youtube pga bassdybden forsvinner helt og mye viktig forsvinner. Så jeg poster ingen

Lenke til kommentar

Kan vel ikke komme busende inn å si jeg har funnet en sang nå, så får ta med AlBorsie og:

Uheldig at jeg kom her nå. Reggea for meg har samme beaten hver gang, atpåtil har dem samme aksagn og det betyr mye for musikken, ooOOg det er bevisst :S Er mest det at jeg bare ikke liker det. Hører på mye repetitiv musikk og. Men rap ble aldri musikalsk for meg. Liker egentlig ikke vokalister.

 

Bare tok en random sang med en artist jeg nettopp fant på last.fm

Enormt kul video her:

Amon Tobin

Se filmen hos Youtube

Endret av N*
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...