Gå til innhold

Top 5 spill du kunne tenkt deg som ikke er utgitt (les mer)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Half Life 3

Elder Scrolls VI

GTA VI

FFVII Remake

Monkey Island 5

skal da komme ett FF VII remake da, men blir jo ett helt nytt spill med veldig annerledes combat, minna mer om FFXV (15) i gammel drakt  :hmm:  :ph34r:

Oy yes, gi oss Elder Scolls 6 med online co op. men fra spøk til alvor om de hadde lansert det hadde ikke vært spillbart før 2 år etter lansering. utvikleren er da veldig kjent for å ha feilfrie spill når de lanseres   :closedeyes: men skryt for å patche og holde spillene oppdatert skal de ha :)

 

Men en ting, GTA 6, hva kunne de gjort bedre enn 5'eren på nåværende tidspunkt?. grafikkmessig kunne de ikke ha levert stort bedre i 2017 enn da de lanserte gta5 med tanke på konsoller som holder de tilbake. ville heller ha ventet noen par år da de kan levere prima vare ^^

Endret av tartarus90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

skal da komme ett FF VII remake da, men blir jo ett helt nytt spill med veldig annerledes combat, minna mer om FFXV (15) i gammel drakt  :hmm:  :ph34r:

 

Oy yes, gi oss Elder Scolls 6 med online co op. men fra spøk til alvor om de hadde lansert det hadde ikke vært spillbart før 2 år etter lansering. utvikleren er da veldig kjent for å ha feilfrie spill når de lanseres   :closedeyes: men skryt for å patche og holde spillene oppdatert skal de ha :)

 

Men en ting, GTA 6, hva kunne de gjort bedre enn 5'eren på nåværende tidspunkt?. grafikkmessig kunne de ikke ha levert stort bedre i 2017 enn da de lanserte gta5 med tanke på konsoller som holder de tilbake. ville heller ha ventet noen par år da de kan levere prima vare ^^

 

 

Ja, venter i spenning på FFVII Remake,

får se om det blir bra,

håper det ikke blir alt for stor delay mellom konsoll og PC versjonen,

og at de ikke koster $60 per episode (Skal visstnok komme i 3 episoder.)

 

Får håpe de ikke venter til neste generasjon konsoller før de gir ut GTAVI,

det kan ta en god del år før de er ute,

de bør virkelig ikke utvikle de uten native 4K 60 FPS.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

 

 

- Et EKTE Final Fantasy. Ikke noe bullshit som FFX og oppover.

FFX er ekte for meg. FFXII og oppover, derimot...

 

FFX12 er da ikke så galt da, var 13 og oppover som ødela for min del. kan også nevne at ffx-2 var noe piss = P

For all del, jeg storkoste meg med FFX, likte FFXII ganske godt (men synes historien er gørrkjedelig), og Lightning er en av favorittkarakterene mine i hele Final Fantasy-franchisen. Satt med et rimelig stort glis da hun hadde en gjesteopptreden i FFXIV, og hun var et naturlig valg for første kostyme i FF Explorers. FFXIII i seg selv var heller ikke dårlig, bare alt for lineært.

 

Men problemet er at jeg har vært stor fan av Final Fantasy siden FFVII kom ut, og etter det har jeg dykket ned i resten av serien og spilt stort sett alt jeg kommer over - Mystic Quest inkludert. En av hovedfolkene bak hele franchisen forlot skuta etter FFIX, og det vises svært tydelig. Noe skjedde med FFX. Som rent JRPG er det ikke dårlig på noe vis. Hadde det vært en helt annen franchise, eller ny IP, hadde jeg ikke klaget på noe som helst. Problemet er at jeg aldri fikk følelsen av at dette var Final Fantasy. Dessverre er dette blitt en vanlig problem. Resident Evil 4 er ikke dårlig på noe vis, men det er ikke Resident Evil lengre. Tomb Raider rebooten (og spesielt Rise) er heller ikke dårlige, men de har lite med Tomb Raider å gjøre. Selv Fallout 3, 4 og New Vegas er alle bra spill, men de har ingenting med "ekte" Fallout å gjøre. Steget fra Fallout 1 & 2 til Fallout 3 ble alt for stort. Så Fallout 3 er ikke dårlig, men er et helt annet spill i en helt annen sjanger.

 

Det er nettopp det jeg mener med "ekte" Final Fantasy. Jeg vil ha et Final Fantasy som fanger essensen av de gamle spillene, og som viderefører alt det som var bra med dem i stedet for å lage alt på nytt. Jeg vil ha en stor verden eller tre å utforske, dypt jobb/klasse-system, bygge opp og kontrollere hele laget, alt av "klassisk" magi osv, alle de vanlige summons og så videre. Kort og godt vil jeg sitte med følelsen av klassisk Final Fantasy helt fra starten av. Det mangler fullstendig i FFX og oppover.

 

(sorry, ble litt off-topic her. Skal ikke gjenta seg. Sannsynligvis. Kanskje.) :p

Lenke til kommentar

1. Et WoW 2, hvor
- alle items måtte craftes og hvor alle items hadde potensiale for utvikling, hvor potensialet til item var basert på mats, plans, crafters, hvor de beste items kunne gå fra uncommon til legendary (eller mer) basert på hva itemet ble brukt til;

​- aspekter ved spillet, som pvp, solo pve, gruppe pve, raid pve og crafting var adskilte deler, slik at en spiller kunne konsentrere seg eller en karakter rundt ett aspekt uten å bli tvunget til å mikse det med de andre aspektene;

​- caracter creation var bedre og åpnet for mer customisation;

​- spillet la opp til at en spiller enkelt kunne opprettholde flere karakterer, og levlingen ikke var så repetitiv og tidskrevende (kunne vært avhjulpet av punkt 2); og
​- historien og spillet forøvrig ikke var så ødeleggende for immersion.

 

2. Et massive multiplayer online gladiatormanagerspill.

 

​3. En form for managerspill hvor man styrer et typisk MMORPG-guild, gjerne ett hvor man styrer et guild av spillere av mmorpgs, og/eller ett hvor man styrer et guild av characterer i en typisk MMORPG-verden (helst WoW).

 

4. En city-builder hvor man har en populasjon som faktisk påvirkes av hva man bygger, hvor man kan oppleve å få topp athletes, topp akademikere, superrike, osv, basert på hvor godt forholdene er lagt til rette, og hvor innbyggerne igjen påvirker byen. Eksempelvis burde det vært ligaer/konkurranser for en rekke idretter i spillet, hvor man kunne påvirket byens lag i konkurranse mot andre byers lag gjennom å investere i og tilrettelegge for idrettene. Veldig gjerne en multiplayer online-city-builder.

​5. En sivilisasjonsbygger som begynner med en liten tribe, med mer fokus på utvikling av populasjonen, hvor man har oversikt av innbyggere og deres attributter, hvor man kan plassere disse i posisjoner for best mulig å utvikle samfunnet på den måten, osv.

 

 

For alle spilll gjelder selvfølgelig at de er av høy kvalitet og at de ikke er pay-to-win og ikke har mikrotransaksjoner av noe slag.
 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

1. Primal 2 (Etterfølger av Primal til Ps2)

2. Duke Nukem 5

3. F.E.4.R

4. Warcraft 4

5. Spore 2

6. Bioshock 4

7. Skyrim 2 (Utvilsomt XD LOL) (Men kansje

The Elder Skroll VI - Fortsatt usikker på om det vil skje.)

8. Portal 3

9. Remember Me 2

10. Dead Space 4

11. Nier 2 (Etterfølgeren av den obrinnelige Nier)

12. World Of Warcraft 2

13. Time And Eternity 2

14. Iron Sky 2

15. Haunting Ground 2

16. Shinobi 2

17. Nightshade 2

18. Beyond Two Souls 2

19. Folklore 2

20. Spawn ? (Nyere nummeret av spawn - er egentlig usikker

på hvor mange Spawn spill det egentlig finnes. :hmm: )

21. Super Mario Maker 2

22. Heretic 2

23. Minecraft 2

 

 

 

Hvis jeg skulle ha plukket kun ut 5

spill fra denne liste da hadde det blidt:

1. F.E.4.R

2. Duke Nukem 5

3. Dead Space 4

4. Primal 2 (Etterfølger av Primal til Ps2)

5. Portal 3

 

 

 

Hvis jeg skal fortsette til top 10:

6. Spore 2

7. Bioshock 4

8. Haunting Ground 2

9. Minecraft 2

10. Super Mario Maker 2

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

World of Warcraft 2 MED BALANSERT FUCKINGS PVP!!!

The Elder Scrolls 6

Dead Space 4

Dark Souls 4

Star Fox Adventures 2

 

Som ett lite tillegg så ønsker jeg at Resident Evil skal gå tilbake til de gamle låste kameravinklene. Stemningen, artstylen og guffenheten var så ufattelig mye bedre på den tiden og det var mye mer puzzles og slike ting da.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

-Horde Coop mode i Middle Earth Shadow of War. Du og en kompis, sammen med utvalgte orker fra hæren, forsvarer et fort mot rekke på rekke av fiender.

 

-Smash bros Switch. 8-player der dem som spiller på egen konsoll/skjerm kan velge mellom å ha kamera fokusert rundt egen karakter eller zoomet ut (veksle i real time). Ikoner på sidene av skjermen indikerer hvor andre spillere er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...