Gå til innhold

top 3 filmer fra 90 tallet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som kan anbefale gode filmer fra 90 tallet?

 

Mye bra i listen til "blured" der. Stilig side han brukte til å lage listen med også. Prøvde selv, men man får opp over 30 000 filmer fra "the 1990's".. Så da blir det fort en svært lang liste, om man skal "forsyne" seg av alt.. Du bør nok spesifisere litt spissere hva du er interessert i..

 

Her er en liste jeg plukket ut fra de første sidene fra 1990's. Og da er det mye jeg hoppet over. For eksempel burde jeg nok tatt med "Saving Private Ryan", jeg syntes også den var veldig bra. Men krigsfilmer er ikke normalt min sjanger, samme med mafia filmer og romantiske komedier. Men Gudfaren filmene og Goodfellas hører egentlig hjemme på min liste også.

 

Ellers har jeg ført opp et par sære greier også, som kanskje egentlig ikke burde være med på en best of 90's liste. Men de er altså i mine øyne verdt å se, selv om de ikke akkurat er "best" på noen som helst måte. "Mars Attacks" er jo egentlig helt krise dårlig, en A film som er så flink til å late som den er en B film, at den rett og slett ble en B film. They went "full retard" med den. :p "Starship troopers" er litt samme greia, men det var noe spesielt med den når den kom. Også har vi de fullstendig sære greiene som "Naked Lunch", "Delicatessen", og "Existenz".. Vanskelig å forklare, de må nesten bare sees..

 

Ellers har man for eksempel "Dead man walking" som er svært bra, men det er liksom ikke en film man "må" se. Eller "Outbreak" som også er veldig bra, men det er en film man også allerede har sett 20 ganger før, bare med andre navn..

 

Hvordan "Beavis og Butthead" havnet på listen min kan man jo også spørre seg om. Men den er jo i dag, eneste måten å få med seg det kulturelle fenomenet som de gutta var i sin tid. Og humoren er strengt tatt tidløs, om enn meget dum..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I dag velger jeg disse tre:

 

The Swordsman

Swordsman II

Jurassic Park

 

 

Men i morgen kunne Ironk Moneky, Riki-Oh: The Story of Ricky, Ninja Scroll, Once Upon a Time in China II eller Drunken Master II vært blant de tre jeg valgte. For min del er det disse åtte filmene som skiller seg ut, og et er hakk bedre enn alt annet på 90-tallet. Men 90-tallet var generelt helt fantastisk når det kommer til film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Starship Troopers. Fantastisk film som traff midt i blinken. Eneste filmen som jeg har sett to ganger, samme dag, som jeg leide den. 

Traff også godt med Starcraft, som ble spilt "littegranne" :) 

Gjett om jeg hadde forventninger når jeg skulle se toern, hadde venta  på at filmen skulle bli ledig i ett par uker. Lærte at man aldri skal ha forventninger til en film. Største skuffelsen jeg har hatt til noen film. 

 

Indepence Day, med reklamene som gikk føre (jeg hadde ikke noe internett på denne tida, så usikker på hvordan filmen ble blåst sånn opp føre) medførte noen voldsomme forventninger. Will Smith var også konge på denne tida. 

 

Matrix var fantastisk.

 

Forøvrig var alt fra Arnold Schwarzenegger tøft. Hadde alltid en god følelse før og etter filmene hans. Total Recall hadde for meg den gangen, noen fine tvist (Running Man, ga meg mer, enn Terminator 2, men var på 80 tallet (Ill be back....Only in a rerun, helt fantastisk.)) Termintaor 2 var selvfølgelig banebrytende og langt bedre enn mine topp 3, men dog havner langt bak Starship Troopers for meg.  

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...