Gå til innhold

Noen her som fremdeles kjøper fysisk blu ray? Hvorfor / hvorfor ikke?


PgUp

Anbefalte innlegg

Fordi streaming komprimerer både lyd og video.

Ja, streaming gir deg lyd ut av alle høyttalerne og alle pixlene på skjermen blir brukt, men sammenlignet med det man får fra en BluRay-spiller er det ei blass smørje.

 

Og ikke engang nevn undertekstene (subtitles) - hvorfor kan ikke engelske (originale) undertekster slippes til på norske streaming-tjenester? Kjøper jeg en 'plate', så sørger jeg for at engelske subs er med. (Jeg får som regel med meg det meste av engelsk dialog, men noen ganger er uttalen litt utydelig, og andre ganger brukes begreper jeg er ukjent med, så subs er et pluss.)

 

Men noen mange synes streaming er bra nok, og det må de få lov til.

Skeptisk til streaming og bluray selv, bruker det aldri, for dyrt og tungvint.

ISO er tingen, full kvalitet både lyd og bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette har det blitt mindre og mindre av, dessverre. 

 

Jeg synes bestandig det er synd når vi ender opp med lavere kvalitet og mindre variasjon på produkter - selv om tilgangen blir enklere.

Dette har vel endel med at en ikke tør satse i like stor grad som før. Budsjettene er krympet en god del over tid og en er mer varsom med hva som blir gitt ut og å begrense potensielle tap.

 

Mediet har gått fra å være eksotisk og interessant til å være mer vanlig.

 

 

Ser ut til at slike utgaver lever i beste velgående, bare meg som ikke får med seg det som skjer...

Lenke til kommentar

 

 

På en måte er ikke dvd/blu ray markedet det det en gang var. For en del år siden, når dvd var det helt store, ble det utgitt veldig mye spennende.

 

Masse Directors Cut osv - som mange ganger ga en helt annen film enn den som gikk på kino - nesten bestandig en bedre variant, IMO. Man virkelig utnyttet mulighetene - Alternative Endings osv.

 

Dette har det blitt mindre og mindre av, dessverre. 

 

Jeg synes bestandig det er synd når vi ender opp med lavere kvalitet og mindre variasjon på produkter - selv om tilgangen blir enklere. 

 

Jeg synes det nesten har blitt bedre.

 

Med selskaper som: Arrow Films, Eureka Entertainment, Kino, Indicator, Artificial Eye og mange andre nisje utgivere.

Gis stadig ut filmer som aldri har fått en skikkelig utgivelse på hjemmemarkedet.

 

Også er det jo et kjøpers marked der ut

 

 

Spennende, kan du anbefale noen fine spesialutgaver med directors cut, alternate endings osv?

 

Noen ganger får man ikke med seg alt som skjer  :D

 

 

Criterion sin utgivelse av The New World er nydelig.

Lenke til kommentar

Kommer sannsynligvis til å kjøpe enkelte titler på 4K Ultra HD, men det blir nok færre enn før. Kan hende jeg rekjøper noe film, og deretter kvitter meg med litt DVD. Heldigvis så har jeg ikke særlig med Full HD Blu-ray titler enda.

 

Men først så må et par ting på plass først.

 

- Jeg ønsker nytt stort TV, som jeg sitter på gjerdet med pga. TV-mottakerlisensen er til behandling på Stortinget.

 

- Jeg har pr. nå ingen 4K Blu-ray avspiller. Kan tenke meg å ha det på Playstation 5 muligens, dersom den kommer ut snart. Jeg har i fra før av PS4, som har Full HD Blu-ray drev.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

På en måte er ikke dvd/blu ray markedet det det en gang var. For en del år siden, når dvd var det helt store, ble det utgitt veldig mye spennende.

 

Masse Directors Cut osv - som mange ganger ga en helt annen film enn den som gikk på kino - nesten bestandig en bedre variant, IMO. Man virkelig utnyttet mulighetene - Alternative Endings osv.

 

Dette har det blitt mindre og mindre av, dessverre. 

 

Jeg synes bestandig det er synd når vi ender opp med lavere kvalitet og mindre variasjon på produkter - selv om tilgangen blir enklere. 

 

Jeg synes det nesten har blitt bedre.

 

Med selskaper som: Arrow Films, Eureka Entertainment, Kino, Indicator, Artificial Eye og mange andre nisje utgivere.

Gis stadig ut filmer som aldri har fått en skikkelig utgivelse på hjemmemarkedet.

 

Også er det jo et kjøpers marked der ut

 

 

Spennende, kan du anbefale noen fine spesialutgaver med directors cut, alternate endings osv?

 

Noen ganger får man ikke med seg alt som skjer  :D

 

 

Criterion sin utgivelse av The New World er nydelig.

 

 

Men det er jo av en gammel film, som kom ut i denne utgaven på dvd i nettopp de "Golden Years" på dvd.

 

Ikke at jeg har noe i mot at disse spesialutgavene også kommer på blu ray.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...