Gå til innhold

Star Wars 1, 2 og 3 (og resten også for den del)


DukeRichelieu

Anbefalte innlegg

Om jeg husker riktig, så ble SW 1, 2 og 3 ganske lunkent mottatt og jeg har hørt en del ekstremt negative karakteristikker om disse filmene. I hvert fall om episode 1. Husker jeg riktig var det kanskje noen av puristene som kunne tolerere episode 3.

 

Siden disse nå ligger ute på HBO har jeg bestemt meg for å se gjennom de fra starten av. Er alt ferdig med The Phantom Menace og synes denne var suveren innenfor Star Wars universet. Magien er der. Qui-Gon og Obi er strålende. For å ikke nevne Darth Maul. Jar Jar Binks er også kul.

 

Noen andre som liker disse filmene? Eller ikke liker de? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jar Jar Binks er og blir en av tidenes mest forhatte filmkarakterer. Barne-Anakin er ikke mye bedre. Ekstremt irriterende og dustete løst karakterer. 

 

Darth Maul var steintøff. Podracinga var ganske grei. 

 

Det var vel mye av pga ventetiden, hypen og forventningene som virkelig gjorde at folk ble skuffet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De nye filmene får også mye pepper - en kan ikke blidgjøre alle i en så stor fanbase. Mye av problemet med filmene 1-3 er humoren. Og selvsagt jar-jar... *grøss*

 

Film 3 er dog regnet som en av de beste, jeg mener Rogue one er den beste, så tut og kjør, om du likte film 1 blir det bare bedre!

Lenke til kommentar

Synes å huske Jar Jar fikk mye pes, ja, men jeg synes han passer fint inn og er ganske funny. Likte Anakin også. 

 

Vedr. de nye filmene, synes jeg Force Awakens var veldig svak, men synes den siste var et betydelig hakk bedre. Kan allikevel ikke skjønne at noen mener de to siste (7 og 8) er bedre enn episode 1.

 

Ser frem til å se resten av serien i kronologisk rekkefølge. :) 

Lenke til kommentar

Jeg liker Star Wars veldig godt, spesielt de nyeste filmene. Den første Star Wars filmen jeg så var Phantom Menace i 1999 som 12 åring. Synets da den var veldig kul. Aldri skjønt hatet mot Jar Jar Binks, jeg tror det var meningen han skulle være en skjult sith lord, men etter alt hatet ble det endret av George Lucas.

 

https://www.youtube.com/watch?v=8yy3q9f84EA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jar Jar er så j£#la f@*!kings irriterende!  :realmad:

 

Jeg hadde ikke så problemer med Anakin. Egentlig ikke noe jeg tenkte så mye over da jeg så filmene da de kom ut. Men, muligens han ble totalt overskygget over Jar Jar. Jeg har så store problemer med den karakteren at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.. Har ennå ikke kommet meg over det.. De burde ha laget en ny editert versjon uten han.

 

Når jeg får roet meg ned så skal jeg prøve å gi den filmen en ny sjanse.. The Phantom Menace, that is..

Lenke til kommentar

Så 1-2-4-5-6 da jeg var liten, så digget de da. Vet ikke hvordan det ville blitt nå.

 

Hvorfor kan ikke noen smartingen legge ut en (helt lovlig assa) kopi av alle filmene i tidsmessig riktig rekkefølge? Leste at man må klippe og lime litt mellom et par tre av filmene for å alt riktig, men dette gidder man jo ikke gjøre selv.

Lenke til kommentar

Jeg var fullstendig blodfan av Star Wars. Så kom episode en. Jeg var overbegeistret over en ny film, og så den noen ganger på kino før jeg skjønte hvor jævlig den var. Episode to og tre sto jeg bare over. For noen år siden tenkte jeg at jeg burde kanskje få sett dem, for jeg er fortsatt glad i universet, men jeg kom bare et kvarter inn i episode to før jeg ga opp. De sier episode tre er bedre. Selv om jeg ikke har sett den er jeg nokså sikker på at de fem siste minuttene av Rogue One gjorde mer for karakteren Darth Vader enn hele opprinnelsestrilogien. Disney burde kanskje bare sette strek over dem og late som de aldri skjedde. Enten lage en "dark reboot" eller bare ignorere dem. Vi trenger ikke bli fortalt alt.

Knights of the Old Republic reddet heldigvis Star Wars for meg i 2003, og ville nok gitt alle filmene hard konkurranse hvis jeg skulle rangert dem på samme stige.

Lenke til kommentar

Mye dårlig skuespill, dårlige replikker, dårlige spesialeffekter, latterlig og kleine romantiske scener mellom Anakin og Padmé stappfulle av klisjeer.

 

(fra ca. 1min 55sek)

 

Samtidig er det en hel del andre irritasjonsmomenter og "plot holes". Husker spesielt jeg irriterte meg over scenen hvor Yoda sier han føler "pain, hate, suffering" i Anakin når mora til Anakin dør uten at det blir nevnt eller tatt opp i det hele tatt senere i filmen. Samtidig burde også Padmé skjønne at det å oppføre seg som den drittungen Anakin gjør ikke er greit for en jedi.

Episode 2 er i mine øyne den verste filmen av de alle. Langkjedelig og full av piss. Men alt er selvfølgelig ikke søppel i episode 1, 2 og 3 heller. 

Endret av Tobeass
Lenke til kommentar

Mye dårlig skuespill, dårlige replikker, dårlige spesialeffekter, latterlig og kleine romantiske scener mellom Anakin og Padmé stappfulle av klisjeer.

 

https://www.youtube.com/watch?v=vtjfWvWowgM

https://www.youtube.com/watch?v=buyflmtHcHc

https://www.youtube.com/watch?v=eYT3ctPuVRw

(fra ca. 1min 55sek)

 

Samtidig er det en hel del andre irritasjonsmomenter og "plot holes". Husker spesielt jeg irriterte meg over scenen hvor Yoda sier han føler "pain, hate, suffering" i Anakin når mora til Anakin dør uten at det blir nevnt eller tatt opp i det hele tatt senere i filmen. Samtidig burde også Padmé skjønne at det å oppføre seg som den drittungen Anakin gjør ikke er greit for en jedi.

Episode 2 er i mine øyne den verste filmen av de alle. Langkjedelig og full av piss. Men alt er selvfølgelig ikke søppel i episode 1, 2 og 3 heller.

Finn og Rose er verre.

Lenke til kommentar

Digga The Phantom Menace da den kom, men jeg liker den ikke i dag. Darth Maul og til dels pod-racinga har holdt seg greit, alt annet er dritt og 

 

Attack of the Clones synes jeg var OK da den kom, men jeg synes den er dritt i dag.

 

Revenge of the Sith synes jeg var überdritt da den kom, og i dag anser jeg den som er av de verste filmene jeg har sett. Dette var filmen som gjorde meg obs på spesialeffekter og meget kritisk til CGI, og også den første filmen hvor jeg seriøst vurderte å forlate kinosalen midt i filmen. Men hadde allerede rukket å bli gjerrig, så måtte se hele filmen siden jeg hadde betalt for det. Men satt og vrei meg i kinosalen helt til jeg kunne gå. En helt grusom filmopplevelse.

 

 

 

Det eneste jeg finner OK i Attack of the Clones og Revenge of the Sith er Christopher Lee (forguder jo tross alt mannen.) og miniatyrene og miniatyrsettene. Setter stor pris på behind the scenes-videoene og bildene som finnes på nettet, for det er jo veldig kult. Men ellers finner jeg sånn ca. ikke noe jeg liker, hverken som Star Wars-filmer eller filmer generelt. Jeg får heller ikke noen som helst Star Wars-feeling av disse tre filmene, og det er jo et problem da alle tre filmene er Star Wars.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt tid til å lese så grundig og er på vei til jobb, men det kan virke som om mye av kritikken her blir redusert til å oppleve enkeltkarakterer som 'irriterende'. Naturligvis trenger man ikke like en film som er full av karakterer man opplever som irriterende, men å slakte en film på grunn av det blir for tynt.

 

Begynte på episode 2 siden sist og har en litt dårligere følelse der. Spent på forsettelsen. Og ikke minst gleder jeg meg til å se de 3 "første" (4, 5 og 6). :) 

Lenke til kommentar

Det er nå flere ting som ikke er helt bra med filmen, The Phantom Menace. Mye av problemene skulle jeg ha klart å svelge unna fordi jeg elsker Star Wars (noe jeg også har gjort). Men, når de lager en så komplett ufyselig karakter, som ikke hører hjemme i universet slik jeg kjenner det, med en sjargong og væremåte som er der for å tilfredsstille den helt yngste målgruppen, da blir det totalt feil for en som har vokst opp med Star Wars. Og jeg er en slik person. Jeg føler de prøvde å gape over absolutt alt for mye i den filmen, de skulle glede alle aldre, og selv om "gamle" Star Wars også var morsomt for store og små, så følte og føler i hvert fall jeg som seer at det i denne filmen ble veldig feil. Veldig feil. Mye mer barnslig og tullete, og Jar Jar er maskoten for alt som er galt, fordi han var så markant ekstra jævlig. Filmen er ikke akkurat superbra i utgangspunktet, men med Jar Jar så blir filmen "slaktet" fordi han dro den fra kanskje en 6-er (OK underholdning) til en 3-er (kun reddet av SW-universet i seg selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...