Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Har sett alle, men ser generelt etter noe som ligger nærmere de klassiske eventyrene fra Brødrene Grimm, Giambattista Basile og sånn. Litt mørkere, gjerne med hint av horror. Har sett alle du anbefaler, og den som kommer nærmest det jeg søker er The Brothers Grimm. Dessverre synes jeg filmen er en gigantisk katastrofe. Kult konsept, men alt annet suger. En film jeg håper får en remake en eller annen gang. Fortjener utvilsomt det.

 

Stardust, og The Princess Bride som er obligatorisk når man først har nevnt Stardust, er helt magisk. Men den er langt fra det jeg er ute etter.

 

Men det skal være filmer for voksne. Sleepy Hollow, Valerie and Her Week of Wonders er andre filmer som passer beskrivelsen min ganske godt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Trenger anbefalinger av filmer som er på Netflix nordic!! 

Siste 3 filmene jeg så var The babysitter, the5wave, annihalation. eller har jeg bare hett netflix i 3 dager. Er det noe av Netflix orginal innhold delen som er bra?

Av Netflix original innhold som jeg har sett inne der, er jo Stranger Things bra. 2 sesonger.

-Bright, med Will Smith er bra. Kanskje greit å se traileren først, så ser du hva den handler om.

- Mindhorn. En super komedie for rette personen.

 

Jeg kan godt anbefale Happy People; A Year in the Taiga. Dokumentar om fangstmenn og kulturen i Bakhita, i Taigaen i Sibir. En skikkelig trivelig dokumentar om tradisjonelle fangstmetoder å hvordan det er å leve der.

Lenke til kommentar

Noen som har noen gode tips til eventyrfilmer for voksne? Tenker da på filmer i samme gate som Blancanieves, Tale of Tales, The Company of Wolves, Snow White: A Tale of Terror, Pan’s Labyrinth, 

 

 

Kunne også tatt med Freeway som er glimrende, men den mangler den visuelle eventyrfeelingen jeg er ute etter. Det skal helst se litt klassisk eventyraktig ut.

krampus ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok , siden en gravemaskin ødelagte fiberen til huset i dag har jeg ingen tv/internet. Stakk ned på Fretex og kjøpte 5 filmer for totalt 50 kr. 

-Reservior Dogs (som jeg vet er bra, siden jeg har sett den for ca. 20 år siden)

-Flukt (med Ingrid Bolsø Berdal) 

-Original gangsters (1996)

-The Marine 3: Homefront

-Let`s go to prison (2006)

Noen av de 4 siste verd å se? 


 

Lenke til kommentar

Ok , siden en gravemaskin ødelagte fiberen til huset i dag har jeg ingen tv/internet. Stakk ned på Fretex og kjøpte 5 filmer for totalt 50 kr. 

 

-Reservior Dogs (som jeg vet er bra, siden jeg har sett den for ca. 20 år siden)

 

-Flukt (med Ingrid Bolsø Berdal) 

 

-Original gangsters (1996)

 

-The Marine 3: Homefront

 

-Let`s go to prison (2006)

 

Noen av de 4 siste verd å se? 

 

 

 

Kan ihvertfall si den nest siste er hjernedød action og siste er hjernedød komedie, ikke dårlige filmer men slike som blir fort glemt men verdt å kaste bort en kveld på  :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Noen som har tips til gode filmer som er nesten utelukkende dialogbaserte, slik som 12 Angry Men og Phone Booth?

My Dinner with Andre (1981)

Sweet Smell of Success (1957)

His Girl Friday (1940)

The Sunset Limited (2011)

Locke (2013)

Glengarry Glen Ross (1992)

Rope (1948)

Night on Earth (1991)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Så akkurat I Give It A Year på tv2 Livsstil ved en tilfeldighet. Jeg pleier ikke å se sånne filmer, men den var dritbra! Ble sjokkert etterpå når jeg så at den har en rating på 5.7 hos IMDB..

Jeg liker sånn barnslig humor. Har dere forslag til lignende?

Lenke til kommentar
Havm skrev (11 timer siden):

Så akkurat I Give It A Year på tv2 Livsstil ved en tilfeldighet. Jeg pleier ikke å se sånne filmer, men den var dritbra! Ble sjokkert etterpå når jeg så at den har en rating på 5.7 hos IMDB..

Jeg liker sånn barnslig humor. Har dere forslag til lignende?

Tenker først på Love Actualy eller noe i den duren. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...