Gå til innhold

Grafikkortguiden.Kjøpe nytt kort?Se her før du lager ny post


Dux ducis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Vil bare putte inn et varmt ord for de nye Geforce 5900XT kortene. Byttet nylig ut mitt Hercules 9500 Pro med et Gainward 5900 XT og er så langt kjempefornøyd.

 

(edit typo)

Hvor kjøpte du dette?

 

Ser ut som du har kjøpt det på komplett, men eg kan ikkje finne noe 5900fx kort der. Er det dette du har:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Endret av wede-man
Lenke til kommentar

Sitter med et gammelt ATI skjermkort på Linux, noe som ikke er den beste løsningen. Denne maskina brukes som filserver og medieavspiller, dvs 3D ytelse betyr ganske lite her. Jeg ønsker derfor å bruke maskina på TV'en samtidig som jeg kan styre fildelingsprogrammer etc på vanlig skjerm.

 

Kortet har kun vanlig TV-ut, dvs oppløsningen på skjermen må være den samme som på TV'en. Hvilke kort anbefales da for full utnyttelse av mitt behov i Linux? Altså full (normal) oppløsning på skjermen samtidig som det sender ut 800x600 til TV'en (dualview, hydravision etc). Mener å ha hørt flere plasser nå at ATI sliter med driverstøtten i Linux og at generelt sett nVidia er tingen, stemmer dette? Anbefalinger på flerskjermsstøtte-kort mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Vil bare putte inn et varmt ord for de nye Geforce 5900XT kortene. Byttet nylig ut mitt Hercules 9500 Pro med et Gainward 5900 XT og er så langt kjempefornøyd.

 

(edit typo)

Hvor kjøpte du dette?

 

Ser ut som du har kjøpt det på komplett, men eg kan ikkje finne noe 5900fx kort der. Er det dette du har:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Jupp, akkuratt det kortet.

Klokker bra gør det også , har kjørt det på 450/840 i 2 uker noe uten noe some helst problemer. Dette er også en god del under hva driveren anga some "safe" overclock.

Lenke til kommentar

Sitter her med et Radeon 8500, som jeg innbiller meg er såkalt built by ATI, dog det er kjøpt bulk. Var på PCMax (eller hva det het) sommer'n for halvannet år sida, for rundt 1500 tror jeg (Annonse for tilbud på HW.no)

 

Hva er den letteste måten for meg og sjekke hva slags kort dette egentlig er? (gjerne vha et program eller noe)

 

Og videre vil jeg merke den store revolusjonen ved å oppgradere til 9600*ett eller annet*? - Ser de ligger inntil hverandre på rankingen...

 

(Med revolusjon mener jeg noe i de baner som når jeg bytta ut Voodoo3 2000 PCI med dette Radeon kortet. Men jeg forstår at dette var jo et ganske ekstremt tilfelle, så jeg burde vel ikke forvente meg såpass)

 

nylig oppgradert til AMD av nyere dato.

 

takktakk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et GeForce Ti4600 kort, som jeg forsåvidt er ganske godt fornøyd med. Dvs. i de fleste spill så flyter grafikken stort sett bra på maks innstillinger. Men på Halo og Deus Ex 2, så kommer kortet til kort. Dette skyldes nok i en viss grad disse spillene, som i vel i utgangspunktet ikke ble laget for PC.

 

Vurderer å kjøpe et Sapphire ATI 9800 Pro. Vil dette være bortkastede penger, i og med at mitt nåværende kort er greit nok? Lurer altså på om ytelsen vil forbedre seg så mye at det er verdt pengene?

 

Komplett selger forresten dette til 2634,-

 

Har ellers en XP2800+ prosessor og 2x512 MB minne, så jeg regner med at det er grafikkortet som er flaskehalsen i f.eks. Halo.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har et GeForce Ti4600 kort, som jeg forsåvidt er ganske godt fornøyd med. Dvs. i de fleste spill så flyter grafikken stort sett bra på maks innstillinger. Men på Halo og Deus Ex 2, så kommer kortet til kort. Dette skyldes nok i en viss grad disse spillene, som i vel i utgangspunktet ikke ble laget for PC.

 

Vurderer å kjøpe et Sapphire ATI 9800 Pro. Vil dette være bortkastede penger, i og med at mitt nåværende kort er greit nok? Lurer altså på om ytelsen vil forbedre seg så mye at det er verdt pengene?

 

Komplett selger forresten dette til 2634,-

 

Har ellers en XP2800+ prosessor og 2x512 MB minne, så jeg regner med at det er grafikkortet som er flaskehalsen i f.eks. Halo.

Ja denne oppgraderingen er meget bra. Husk at ti-4600 kjører kun på DX8 og er derfor litt utadert i dagens spill og fremover. Kjøp et Powercolor 9800 Pro nå på komplett til 2000 kroner, du vil ikke angre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...