Gå til innhold

Grafikkortguiden.Kjøpe nytt kort?Se her før du lager ny post


Dux ducis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon 8500

Radeon 8500 LE

Radeon 9100

 

Ser du har forandret en god del etterhvert som det kommer komentarer og det er fint ,men og si at 9100 er etter 8500 er vell og ta i litt. Det finnes også endel forskjellige kort og noen kjører på 250 (LE) og 275(normal) og 300. Kanskje verdt og nevne dette.

 

Ville også vært fint om man kunne nevnt at LE kortene OFTE er de samme kortene som orginalkortene og kan moddes (voltmodd og ny bios) Alt du trenger er og fargelegge noen motstander og flashe bios. Mitt POV R8500 klarte 315@310 etter en voltmodd. Og det kortet LEVER ENDA(!)

 

Klarte bare 300274 uten en voltmodd.

 

Til slutt: Det finnes LELE kort. Altså kort med 230hastighet. Var slike kort Quad.no solgte engang i tiden. Crucial hadde også R8500 kort som hadde 6(!)ns ram. Og det betyr ram som går ved 333mhz.. Slike ting er verdt og nevne.

Lenke til kommentar

Hei! Bra skrevet, FØR jeg leste denne tråden var jeg litt usikker på hvordan kortene var rangert, men det er jeg ikke nå lengre...

 

Men jeg lurer på en ting!:

 

Tror dere 9800 NP vil bli borte slik som 9500PRO er blitt?

Tenkte jeg skulle vente til et par dager før HL 2 kommer ut med å kjøpe nytt skjermkort (har nå GF4 Ti4200). For da har sikkert prisene sunket litt!

 

Tim

Lenke til kommentar
Tror dere 9800 NP vil bli borte slik som 9500PRO er blitt?  

Tenkte jeg skulle vente til et par dager før HL 2 kommer ut med å kjøpe nytt skjermkort (har nå GF4 Ti4200). For da har sikkert prisene sunket litt!

Grunnen til at 9700 Pro, 9700, 9500 Pro og 9500 er på vei ut er at R300-brikka er tatt ut av produksjon og erstattet av R350 (9800 Pro og 9800) og RV350 (9600 Pro og 9600), så det er lite sansynlig at 9800 blir borte med det første.

Lenke til kommentar
Hei! Bra skrevet, FØR jeg leste denne tråden var jeg litt usikker på hvordan kortene var rangert, men det er jeg ikke nå lengre...  

 

Men jeg lurer på en ting!:  

 

Tror dere 9800 NP vil bli borte slik som 9500PRO er blitt?  

Tenkte jeg skulle vente til et par dager før HL 2 kommer ut med å kjøpe nytt skjermkort (har nå GF4 Ti4200). For da har sikkert prisene sunket litt!  

 

Tim

 

9800NP vil neppe bli borte, ATI trenger desperat alternativer i dette sjiktet nå som 9700NP ikke er å få lenger. Det vil 9800SE og 9800NP oppfylle i en god stund fremover.

Lenke til kommentar

:woot: det var en kjempe bra :D versikt, stå på videre Zythius :woot:

 

her er det mye å hente for nybegynnere og spesielt interresserte, lett og oversiktlig :)

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

MSI KT7 Turbo :-?

ADM XP1800+ :evil:

512MB SDR :roll:

ASUS GF4 Ti 4200 126MB :woot: hehe

IM EXPLORER 3.0 :wink:

SB LIVEII....

-----------------------------------------------------------------------------------

 

skal bygge meg ny pc rundt april, kan nesten ikke vente.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...