Gå til innhold

Xbox 360 forduftet fra storbutikker (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes svaret til vår mann Tony var nokså tvetydig. Greit nok at de kanskje har bommet litt med bestillingene, men et så stort forsyningsgap som det man tydeligvis har her virker likevel usannsynlig - med mindre dette skulle sammenfalle med en eventuell utfasning av gamle modeller til fordel for en ny en. For oss som allerede har en Xbox er det neppe noen grunn til å være fra seg av bekymring, MagnarPs fantasier om at Microsoft holder på å gå under er fremdeles like virkelighetsfjerne som vanlig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt poenget med alt dette "slim" greiene.

Altså PSP slim er vel greit nok, for den skal du jo drive og løfte på.

 

Men jeg driver ikke og løfter så hemningsløst mye på xboxen min at jeg trenger en slim utgave.

Med mindre den har mye mindre støy, bedre lagringsplass, og bedre løsninger generelt er det jo absolutt ikke vits en plass å kjøpe den når den garantert er dyrere også, nei bruk heller tiden på å lage noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Det å lage en Slim-modell handler som regel om å kutte produksjonskostnader. Man utvikler nyere måter å produsere de samme delene på, metoder for å få de samme delene til å kreve mindre energi og bli mer pålitelige. Når man da sitter på en gammel produksjonsmodell som stadig svikter og som ikke bruker de mindre strømkrevende delene osv koster det mer å fortsette med den enn å kjøre ut en Slim-modell. Så alt i alt er faktisk en Slim-modell av nåværende konsoller det mest fornuftige du får før en ny generasjon.

Lenke til kommentar

Her var det mye tull fra MS. Blir for dumt at MS liksom har leveringsproblemer her når europa er MS' viktigste region for øyeblikket.

 

De gjør jo nesten hva som helst for å prøve å henge med på Sony, det ser vi på de ekstremt billige prisene de gir oss for 360.

 

Dette gjør de kun for holde seg foran PS3 på verdensbasis. Blir de hengende for mye etter her så havner de bak fort bak PS3 overall og det vil de absolutt ikke. For i Japan er de nå helt døde. Selger absolutt ingenting der lenger.

 

De har bare amerika og europa igjen. Så aldri i verden om de har leverings problemer på en årstid hvor man selger færrest maskiner og i alle fall ikke i den regionen hvor de er mest desperate etter å selge maskiner.

 

Hogwash alt sammen.

Lenke til kommentar

Her var det mye tull fra MS. Blir for dumt at MS liksom har leveringsproblemer her når europa er MS' viktigste region for øyeblikket.

 

De gjør jo nesten hva som helst for å prøve å henge med på Sony, det ser vi på de ekstremt billige prisene de gir oss for 360.

 

Dette gjør de kun for holde seg foran PS3 på verdensbasis. Blir de hengende for mye etter her så havner de bak fort bak PS3 overall og det vil de absolutt ikke. For i Japan er de nå helt døde. Selger absolutt ingenting der lenger.

 

De har bare amerika og europa igjen. Så aldri i verden om de har leverings problemer på en årstid hvor man selger færrest maskiner og i alle fall ikke i den regionen hvor de er mest desperate etter å selge maskiner.

 

Hogwash alt sammen.

 

Problemet er at du har null kilder for påstandene dine.

Lenke til kommentar

Leste du i det hele tatt hva som ble sagt fra MS?

De hadde undervurdert salget og bestilt for lite maskiner HER TIL LANDS. Dette gjelder Norge, ikke hele Europa.

 

– Vi har hatt en vanskelig leveringssituasjon i lang tid, som et resultat av at butikkene har solgt mer enn vi estimerte med da vi skulle legge inn bestillinger for tre måneder siden.

 

I tillegg presterer du selv å skrive:

Så aldri i verden om de har leverings problemer på en årstid hvor man selger færrest maskiner

 

Selvfølgelig kan de det. OM du forventer lavere salg bestiller du selvsagt færre konsoller. Er ikke slik at MS til enhver tid sitter på et gedigent lager av boxer her til lands.

Lenke til kommentar

Elkjøp har ingen maskiner til salgs i Sverige,Danmark eller Finland heller så det er ikke bare Norge nei...

 

1 måned uten maskiner nå. Det betyr at MS har tapt sikkert 10 tusen maskiner til PS3 denne måneden bare i norden.

 

Norden er kanskje MS's sterkeste region etter UK i europa. I alle fall Sverige, der er 360 spill som regel på salgslistene i motsetning til Spania, Italia osv.

 

Hvis det virkelig stemmer at de ikke klarer og få inn flere maskiner til norden på så lang tid, ja da er de virkelig inkompetente og får som fortjent.

 

Ikke rart de taper konsollkrigen til PS3. Klarer ikke engang å levere maskiner når de kun hae 2 regioner å konsntrere seg om.

 

"Problemet er at du har null kilder for påstandene dine. "

 

 

Så du tror 360 selger bra i Japan? De gir oss ikke lave priser på 360 maskiner?

 

Hvilke påstander stemmer ikke?

Lenke til kommentar

Det Lakus sier er korrekt. Og du[jaddadabba32] sier også at "europa er MS' viktigste region for øyeblikket.". Hvordan kan du begrunne det? Ut i fra salgstall, markedsføring og innhold finnes det ikke tvil om at Amerika alltid har vært og fortsatt er MS' viktigste verdensdel.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

MS har sagt flere ganger er europa nå er deres viktigste marked, nettopp fordi her blir avgjørende for konsollkrigen. I Amerika kan ikke PS3 ta igjen 360, forspranget er for stort.

 

I Japan er de ferdige så europa er regionen de satser mest på. Noe som viser i de lave prisene på 360 her. Vi betaler mindre enn amerikanerne for 360. Det er ganske uhørt i konsoll sammenheng. Vi europeere har alltid betalt høyest priser.

Lenke til kommentar
Lewis admitted that the push into these territories would be a crucial part of the company's next-gen battle against Sony in the coming months. With the original Xbox and now the Xbox 360 performing fairly well in the U.S., Europe is viewed by some as a swing region (especially with the console's weak performance in Japan) in the global fight for market share.

 

http://www.gamerevolution.com/news/view.php?id=1393

 

Dette er bare en av mange artikler jeg har sett hvor MS sier europa er avgjørende.

 

Forresten lei av alle som ikke vet like mye maser om kilder ditt og kilder datt.

 

Jeg vet alltid hva jeg snakker om. Hvis noen mener noe annet så kan de heller motbevise det enn å be meg bruke tid på å finne linker. Ikke mitt ansvar hvis folk ikke følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...