Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første date. Ha noe med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei

Ikke gi henne noe.

 

Nå er ikke jeg kvinnfolk, men jeg har aldri tatt med noe til en date og jeg synes det er ubehagelig de gangene en kvinnfolk a har tatt med noe til meg. Da legger man en tanke om at en skylder noe.

 

I min mening er første date uforpliktende og ikke en big deal. Man skal bare møtes for å se om man har kjemi. Man skal ikke legge på seg falske miner eller gester. Man skal være seg selv og prøve å ha det hyggelig sammen.

 

Men det kommer jo an på om du vil ha fitte eller forhold.

 

Personlig spanderer jeg ikke engang, som det ofte er forventet, slik at det blir et filter for å få vekk de som vil ha en pappa istedenfor en likeverdig partner.

Men jeg vet hva jeg liker, er ikke desperat og har ikke behov for bestikkelser for å få noen til å like meg.

 

Hvilken taktikk som er best for deg er det bare du som vet, men slow and steady wins the race når det gjelder selektering.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

1. Det blir fort litt mye og litt voldsomt.

2. Ikke glem at hun må bære denne gaven med seg rundt omkring når dere går fra plass til plass, eller at tingen blir liggende på bordet som en dominerende påminnelse om at du er desperat, eller litt mye.

3. Det er ikke forventet med gave, og det er dermed langt større sjanse for at det blir feil eller kleint, enn at det slår ut positivt.

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man på første date har god kjemi og går forbi en blomsterbutikk og han kjøper en liten bukett der, så er det bare positivt. Viser at han liker henne

 

Anonymous poster hash: 1e50a...4e9

Som andre allerede har påpekt kan det og virke som at du gir hen en gave og at hen nå skylder deg.

 

Men jeg er enig i at det ikke må være feil alltid. Det kan godt hende noen tolker det som en del av et tradisjonelt kurtiseringsrollespill og liker slikt. Eller annet. Er du en grei leser av situasjonen er det godt mulig at det var rett å gjøre. Men flere av mine venninner og nåværende kjæreste ville følt på det. Og til og med hatt det som en deal breaker.

 

Anonymous poster hash: 88003...6e7

Lenke til kommentar

Som andre allerede har påpekt kan det og virke som at du gir hen en gave og at hen nå skylder deg.

 

Men jeg er enig i at det ikke må være feil alltid. Det kan godt hende noen tolker det som en del av et tradisjonelt kurtiseringsrollespill og liker slikt. Eller annet. Er du en grei leser av situasjonen er det godt mulig at det var rett å gjøre. Men flere av mine venninner og nåværende kjæreste ville følt på det. Og til og med hatt det som en deal breaker.

 

Anonymous poster hash: 88003...6e7

Hvis man gir det på starten av daten, ville jeg vært enig. Men gir man det spontant eller «spontant» midt i daten, så er det noe annet. De aller fleste kvinner jeg kjenner ville satt pris på det. Det kommer kanskje også an på alder. Er de veldig unge, så er det kanskje kleint.

 

Anonymous poster hash: 1e50a...4e9

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvor daten skal være. Skal du hjem til henne, ta med en konfekteske eller en flaske vin. Skal hun hjem til deg, eller dere skal ut og gjøre noe, dropp gave.

 

Ikke overtenk, bare. Hold det enkelt.

 

Edit: dette passer kanskje best hvis dere er 35+, når jeg tenker meg om. ? Hvis dere er kids så vet jeg ikke.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...