Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt serverrack:

 

post-37084-1166704361_thumb.jpg

 

Her står pr i dag 4 stk servere hvor 2 er webservere, en mailserver og en filserver/backupserver.

 

Planen er etterhvert å få alle servere i 19" rackkabinetter. Tar jo unødvendig mye plass med tower...og jeg har noen bokser til som skal på plass.

 

UPS må man ha:

post-37084-1166704465_thumb.jpg

 

Er så heldig at jeg har fått satt mine servere i eget skap på jobben!

God kapasitet med 100 Mbit tilkobling til nett, begrenset av portene på routeren :( ...men nok kapasitet i massevis uansett. Linjen er redundant slik at hvis det skulle være linjebrudd på en aksess skal vi ha tilgang via alternativ routing.

UPS er av den kraftige sorten som kan drifte det vi har av servere og arbeidsstasjoner en del timer! Husker ikke hvor lenge, men lenge før den skal være tom tar aggregatet i kjelleren over slik at det vil være strøm på utstyret ved evt strømbrudd.

 

-TD

Lenke til kommentar
T2000 flott server park. UPS'en, hvor lenge holder den etter et strømbrudd?

7550308[/snapback]

 

UPS er av den kraftige sorten som kan drifte det vi har av servere og arbeidsstasjoner en del timer! Husker ikke hvor lenge, men lenge før den skal være tom tar aggregatet i kjelleren over slik at det vil være strøm på utstyret ved evt strømbrudd.

7548721[/snapback]

 

:whistle:

Lenke til kommentar
T2000 flott server park. UPS'en, hvor lenge holder den etter et strømbrudd?

7550308[/snapback]

 

UPS er av den kraftige sorten som kan drifte det vi har av servere og arbeidsstasjoner en del timer! Husker ikke hvor lenge, men lenge før den skal være tom tar aggregatet i kjelleren over slik at det vil være strøm på utstyret ved evt strømbrudd.

7548721[/snapback]

 

:whistle:

7550413[/snapback]

 

Takker.

 

Husker ikke driftstida på UPS ved strømbrudd, kan sjekke spec på den når jeg stikker innom jobben.

Den var opprinnelig dimensjonert for litt i overkant av 40 arbeidsstasjoner og noe annet teknisk utstyr tilkoblet (tidligere vært et callsenter i lokalene)...mener det var snakk om 2-3 timer driftstid med mye belastning, men har vel aldri vært testet skikkelig siden dieselaggregatet i kjelleren stort sett starter i løpet av 5-10 minutter etter et eventuelt strømbrudd og det hører til sjeldenhetene med langvarige strømbrudd.

 

I dag er det stort sett 12-15 arbeidsstasjoner, 12 servere, og noen routere og switcher som er koblet til. Og selvsagt xBox og projektor på møterommet :D

 

Serverrommet har også klimaanlegg, slik at temperaturen ikke skal over 20 grader (utenom i sommer når kompressoren tok kvelden, langt over 50 inne på serverrommet da.....)

 

Så strøm, nett og temperatur er normalt ikke noe problem der serverne mine står :)

 

-TD

Lenke til kommentar
Du nevner jobb, og dine. er serverne dine eller jobbens? Eller er det du som eier jobben :cool:

 

Vanskelig å formulere det.

 

Men flott var det. Ligger sikkert endel penger bak det også :dribble:

7550785[/snapback]

 

 

Serverne i racket er mine servere...

 

Har vel ikke kostet all verden egentlig, da det er brukt stort sett gammel hardware som jeg ikke har hatt behov for lengre.

Foruten en "ny" filserver som skal settes opp som er en P4 1,6, består maskinparken av stort sett P3 fra 450 til 600 MHz.

Har i tillegg satt opp en "ny" testserver for web i dag, gammel P3 450 det også.

Investeringer som er gjort er noen disk-kontrollere, nye og større harddisker, og ekstra nettverkskort. Ellers kun gammel hardware.

3 av serverne kjører med SCSI-disker til OS. OS er fordelt med 2 stk Win 2003 Server og 3 med Clark Connect. Den "nye" filserveren har jeg ikke bestemt OS på enda. Har noen TB med data som ligger på disker som har NTFS så det blir nok mest sannsynlig Win 2003 Server på den boksen.

 

Filserverne brukes til privat lagring av ulike mediafiler, og er mappet opp som stasjon på pc'er hjemme slik at jeg kan streame musikk og video. Båndbredden på jobben og ADSL2+ hjemme gjør dette uproblematisk.

 

Web- og mailservere kjører mine private domener hvor også familie og venner har litt plass og mailadresser...

 

Og er forresten medeier i eget firma, så jeg kan jo si at noen av de andre serverne er "mine", men det er ikke de som snakkes om eller er avbildet her...

 

 

-TD

Lenke til kommentar

T2000;

 

Hei,

 

Ser du skriver du har planer om å kjøre Win2003 Server på maskinen som skal være filserver.

 

Hvilke fordeler er det å kjøre Win2003 server i forholdtil WinXP Pro på en filserver? De inneholder vel de samme funksjonene til den bruken?

 

mvh, ATG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...