Gå til innhold

Hastigheten på overføringer fra/til forskjellige banker?


Espp

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt sparebanken i en del år nå, og har bare hatt feil. 3 ganger de siste 2 årene har jeg måtte byttet kort og hver gang får jeg kjeft fordi jeg "legger mobilen sammens med kortet mitt". Dette gidder jeg ikke mer, så sier opp banken jeg har nå.

 

Tenkte å skaffe meg konto/kort i en av de nettbankene som er på markede nå, og lurer på hvilken erfaring andre har fra disse?

 

De bankene jeg har tenkt på er;

- Ya Bank

- Skaniabanken

- Landkreditt Bank

 

Kansje fler hvis det finnes andre gode banker på markede?

Det jeg lurer på er hvor lang tid overføringer fra/til andre banker tar? Noen som har erfaringer med en av disse?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også hørt utrolig mye bra om Skaniabanken, men det er ikke infoen jeg vil ha da :)

Det jeg trenger å vite er hvordan overføringer fra/til andre banker er? Hvor lang tid dette tar, eller om det skjer momentant?

 

Familien/kjæresten har Sparebanken og Nordea. Jeg trenger derfor å vite hvor lang tid overføring fra/til sparebanken til Ya/Skandia osv tar? Hvis noen har erfaring med dette? :)

 

Mvh

Lenke til kommentar

Jeg har også Skandiabanken, og er veldig fornøyd.

 

Angående overføring av penger føler jeg at Skandiabanken overfører penger første virkedag, uten dødtid. Det er ikke noen tid pengene er "borte". Andre banker (spesiellt store banker) pleier å ha pengene "hos seg" en tid, for å tjene litt ekstra renter...

 

 

 

EDIT: Fikse på

Endret av runerask
Lenke til kommentar
Vil absolutt anbefale deg å benytte Bank2. De har innskuddsrente med topp 3 rentegaranti på sparekonto, og deres kort er helt gratis, både å ha og bruke. Selv i utlandet tar de ikke penger for bruk av kortet. Vært meget fornøyd kunde der de siste 3 årene.

 

http://bank2.no/B2Holding/Templates/Normal...?epslanguage=EN

Høres fint ut det, men hvor lang tid tar overføringene fra/til banken? :)

Vil ikke ha en bank som blir likt postbanken, der det kan ta opptil 3-5 dager før overføringen blir gjort.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Har konto i Landkreditt også, og det tar også opp til et par dager før mottageren får pengene. Tror det er omtrent det samme i Bank2. Såvidt meg bekjent finnes det ingen bank som er raskere enn alle andre, da det er BBS som gjør at betalingen blir treg.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg heller fokusert på gebyrer og renter. Verdt å merke seg er jo om du har både sparekonto og lønnskonto i samme bank, så tar det normalt sett bare noen sekunder for å få flyttet pengene fra konto til konto.

Lenke til kommentar

Skandia overfører neste virkedag på alt jeg har brukt det til,

Fra skandia til dnb nor er også fremme dagen etter.

Man burde ikke velge no alt for jalla og billig da det skal vare og ikke bare en god pakke til kundebasen er stor så øke gebyrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...