Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det blir ikke problematisk å bruke en amerikansk Macbook Pro? Valget er å selge den hvis ikke. Spørs om jeg får igjen det jeg betalte mtp på tastaturet.

 

 

Jeg tror ikke det blir noe problem. Alle bokstaver (bortsett fra de norske) og tallene, og punktum og komma er jo på samme sted, og vil derfor stemme overens på tastaturet og den norske layouten. Så er det spesialtegnene som flytter på seg, som paranteser og bindestrek og dollartegn. Hvis disse ikke sitter i fingrene, så du kan trykke der du er vant til på det norske tastaturet uten å titte ned på tastene, så går det jo an å ta noen klistrelapper og klippe ut og lime på med de riktige tegnene.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norsk eller norsk utvidet tastatur?

 

 

Aner ikke hva poenget er, men tror det utvidede har flere spesialtegn. Hvis du legger til dem begge i valgpanelet og så veksler mellom dem mens du holder option nede, så ser du de ikke har disse spesialtegnene på samme sted heller. Så det er kanskje for å støtte en eller annen ISO-standard eller noe?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje noen som vet..?

 

Hører litt om ny iPad-er nå og da.. Lurte på om noen vet om størrelsene på 12,9" kommer til å fortsatt bli satset på?

 

For meg, slik det er nå, er er iPad Pro 12,9" så godt som eneste ønskelige alternativ, så håper det ikke er noe som forsvinner..

Lenke til kommentar

 

Norsk eller norsk utvidet tastatur?

 

Aner ikke hva poenget er, men tror det utvidede har flere spesialtegn. Hvis du legger til dem begge i valgpanelet og så veksler mellom dem mens du holder option nede, så ser du de ikke har disse spesialtegnene på samme sted heller. Så det er kanskje for å støtte en eller annen ISO-standard eller noe?

 

To dager senere: Litt googling gjorde meg ikke mye klokere, dessverre.

 

Edit: Ser ut til at utvidet - på flere språk - støtter diakritiske kombinasjoner for flere tegn, slik de brukes i for eksempel esperanto.

 

Så hvis jeg velger "vanlig" norsk layout og skriver ´ og g så får jeg ´g, altså som to separate tegn. Eller ^ og g gir ^g.

 

Med utvidet norsk får jeg ǵ og ĝ.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, har fått behov for Windows nå. Har en Macbook A1278. Har lenge hatt en sak hvor en kan sette inn en 2,5" disk i bytte mot cd/dvd-leseren. Jeg har allerede en ekstern cd/dvd-leser så dette er ikke noe problem. Tenkte å handle en 120gb SSD til å ha Windows på, og ha denne i "cd-brønnen". Er det noen som har noen guide på hvordan en kan få dette til å funke greit, mtp. å ha to operativsystemer på samme data?

 

Fant dette:

http://www.instructables.com/id/Installing-Dual-SSD-drives-and-Bootcamp-in-MacBook/

Hvor de skriver i kommentarfeltet at det går slik jeg har tenkt, uten at det blir gjort noen forklaring på hvordan.

Endret av ljosnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...