Gå til innhold

Stammer vi virkelig fra fiskene eller har den teorien en logisk forklaring?


Anbefalte innlegg

En lenke til Blindeforbundet om skader på øyet som kan føre til nedsatt syn svarer ikke på spørsmålet i denne konteksten. Siden du åpenbart har så tungt for det, eventuelt at du prøver å ro deg rundt spørsmålet: Kan du forklare hvilke egenskaper ved som øyet avgjør hvor langt unna en ting kan være før vi ikke ser det? Hvilke egenskaper med øyet avgjør hvor små ting må være før vi ikke ser dem?

Det forklarer en hel del for deg, men siden du er i vranglås som vanlig kan kanskje to øye-eksperter og en astrofysiker kan hjelpe?

https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvor-langt-kan-ojet-raekke

 

Dette illustrerer elegant hvor uredelig og desperat du er i din "diskusjon".

Du har ingenting å fare med annet enn desperate linker. 

Tror du virkelig ikke at dette vises for oss andre, tror du virkelig at dette var en killer post på spørsmålet.

:rofl: Kan jo nesten ikke annet enn le når du dermed hevder man ikke har begrensinger for synet. Kanskje det har noe med at vi stammer fra fiskene slik at øyene enda ikke er fullt utviklet...? Litt treg evolusjon :)

Endret av AnArv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

:rofl: Kan jo nesten ikke annet enn le når du dermed hevder man ikke har begrensinger for synet. Kanskje det har noe med at vi stammer fra fiskene slik at øyene enda ikke er fullt utviklet...? Litt treg evolusjon :)

 

Du kan NESTEN ikke annet, det er jo korrekt for du kan lyve også, Å da har vi vel summert opp det du kan.

 

Jeg har aldri sagt det du påstår her, men det viste du jo allerede.

Lenke til kommentar

Det forklarer en hel del for deg, men siden du er i vranglås som vanlig kan kanskje to øye-eksperter og en astrofysiker kan hjelpe?

https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvor-langt-kan-ojet-raekke

En kjapp gjennomlesning gir to - 2 - egenskaper ved det menneskelige øyet. En som gir en begrensning og en som på en måte er en mulighet. Klarer du å identifisere dem?

 

:rofl: Kan jo nesten ikke annet enn le når du dermed hevder man ikke har begrensinger for synet. Kanskje det har noe med at vi stammer fra fiskene slik at øyene enda ikke er fullt utviklet...? Litt treg evolusjon :)

Du tar så feil, så feil. Jeg har ikke hevdet at det ikke er begrensninger for synet (vis meg det i så fall). Jeg er bare ute etter at du skal fortelle oss hvilke begrensninger du mener synet har (eventuelt om det er noe annet som begrenser hvor langt eller hvor smått vi kan se), så vi kan bringe på det rene om vi snakker om det samme, eventuelt samme språk. Så, hvilke begrensninger setter det menneskelige øyet for hva man kan se? Med dine egne ord.

Lenke til kommentar

En kjapp gjennomlesning gir to - 2 - egenskaper ved det menneskelige øyet. En som gir en begrensning og en som på en måte er en mulighet. Klarer du å identifisere dem?

Morsomt.

 

Du tar så feil, så feil. Jeg har ikke hevdet at det ikke er begrensninger for synet (vis meg det i så fall). Jeg er bare ute etter at du skal fortelle oss hvilke begrensninger du mener synet har (eventuelt om det er noe annet som begrenser hvor langt eller hvor smått vi kan se), så vi kan bringe på det rene om vi snakker om det samme, eventuelt samme språk. Så, hvilke begrensninger setter det menneskelige øyet for hva man kan se? Med dine egne ord.

Her trekker du forhastede konklusjoner. Snakket ikke om deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...