Gå til innhold

Dungeons and Dragons - La os forme en gruppe! ( Vær så snill!... )


Anbefalte innlegg

Jeg har lett overalt og syntes det er alt for lite informasjon rundt D&D I norge, og jeg syntes virkelig at vi bør skaffe en gruppe med mennesker som møter hverandre gjennom skype/mumble/ventrilo whatever og spiller Dungeons and Dragons sammen.

 

Hva er interessen for dette? Hvis nok folk er villig, så finnes det vel muligheter på nettet til å realisere dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en Outland-butikk eller noe i nærheten av der du bor, så henger det ofte kontaktinformasjon for diverse spillgrupper (Wargaming, D&D, WoD, osv.) der - tror kanskje det er den mest tilgjengelige løsningen.

 

Forutsatt at det er tabletop-varianten av D&D du tenker på.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lett overalt og syntes det er alt for lite informasjon rundt D&D I norge, og jeg syntes virkelig at vi bør skaffe en gruppe med mennesker som møter hverandre gjennom skype/mumble/ventrilo whatever og spiller Dungeons and Dragons sammen.

 

Hva er interessen for dette? Hvis nok folk er villig, så finnes det vel muligheter på nettet til å realisere dette? :)

Har samme problemet selv .. har de 3 core regel bøkene for v3.5 men ingen å spille med .. :/ alt for lite d&d i norge.. :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmmm... Dette er faktisk den absolutt eneste tråden jeg finner om DnD på hele forumet :-/

Har sett igjennom hele Spill > Sosial Spilling og Fritid > Hobbyer, som er de to kategoriene jeg kan tenke meg at det kunne vært noe i. Nå er de ikke akkurat så store at det er noe problem å se igjennom alle titlene heller :-P

 

Merkelig at det ikke eksisterer "Den Store DnD-Tråden" eller noe, egentlig :-)

 

Her i Kristiansand spiller jeg med noen venner, dere er hjertelig velkommen hvis dere er interessert.

PM meg :-)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Dear Forum,

 

I'm sorry for speaking english but Unfortually I do not speak Norwegian (yet).

As I moved reciently to Norway, Kristiansand, Im trying to find a DnD group to hang out with.

I hope I am the right adress to find people for this.

 

About me:

Im a dutch guy from Amsterdam, Netherlands, 22 years of age.

Able to Host and GM DnD 3.5 and 4.0.

Im also intrested in other Board games.

 

Please PM me or reply to this tread.

 

NORWEGIAN TRANSLATION

 

Kjære Forum,

 

Jeg beklager for å snakke engelsk, men Unfortually jeg snakker ikke norsk (ennå).

Som jeg flyttet reciently til Norge, Kristiansand, Im prøver å finne en DnD gruppe for å henge med.

Jeg håper jeg er rett adresse for å finne folk for dette.

 

Om meg:

Im en nederlandsk fyr fra Amsterdam, Nederland, 22 år.

Able to Host og GM DnD 3.5 og 4.0.

Im også intrested i andre brettspill.

 

Vennligst PM meg eller svare på denne trå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da jeg var i tenårene hadde vi en solid rpg gjeng, vi spilte d&d, cyberpunk, runequest, call of cthulhu men for det meste warhammer fantasy.

 

Men etterhvert har jo folk flyttet og noen har familie å styre med. Utrolig trist, savner virkelig å spille. Men bor fock i vold i forhold til dere :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

først og fremst: aldri spilt DND, men er veldig interessert hvist det fintes en gruppe i STAVANGER som ville plukket opp en ukjent noob, skal til kristiandsand i sommer, så siden folk sikkert er midt i en campaign ville det sikkert vært relevant å fått joinet når neste campaign etter sommeren starter :)

 

Plukker opp regler og slikt veldig enkelt mener jeg selv, sett litt på dndwizzard videor av games, og er kjent med armorclass regler etc fra neverwinternights 2 (selv om jeg er usikker på om de kjører latest edition regler der) kjøper selvfølgelig stuffet med en gang jeg finner gruppe (om jeg i det hele tatt gjør det)

 

En PM ville lyst opp selv de mørkeste kvelder... (to much? :) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei godtfolk!

Er nybegynner i tabletop d&d, veldig ivrig etter å lære enten ved å delta eller spectate en allerede påbegynt campaign. Har spilt utallige spill basert på d&d ruleset tidligere, så har alltid hatt en og annen form for kontakt med reglene. Sett mange videoer av tabletop sessions og lært mye av det, men vil så gjerne lære mer/delta fysisk i en ekte tabletop i motsetning til de litt "billige" pc/konsoll variantene.

Er baset i Fredrikstad/Østfold for øyeblikket, og vil svært gjerne høre fra noen i byen/fylket ang. evt. Sessions. Ta kontakt, PM meg her. Det tar bare ett minutt å registrere seg folkens (for de som googlet seg frem til dette forumet, meg inkludert).

 

Leste lengre opp at noen er baset i Hønefoss? Har seg sånn at jeg grunnet familie der ofte er på besøk der, og ofte har litt tid å "slå ihjel" når jeg er der på besøk. Ta gjerne kontakt, skal dit tidligst rundt 17.mai feiringen osv, blir noen dager. Håpet noen leser innlegget, og holder thread'n i live!

 

Tags: d&d norge, dnd norge, d&d fredrikstad, dnd fredrikstad, d&d østfold, dnd østfold, d&d tabletop session, dnd tabletop session, dungeons & dragons, dungeons and dragons.

Lenke til kommentar

Dessverre er jeg for langt unna både Tromsø og Kristiansand (liker å være med folkene "RL").

 

Sadly Scanjet0, you live too far away from me! :(

 

Men dersom noen gidder å dra til Hønefoss så hoster jeg omtrent to ganger i måneden. Alltid gøy med flere. 4th ed.

 

Hoster du fortsatt? If so, sjekk mitt innlegg over.

Lenke til kommentar

Hei og hå geeks fra fjernt og nært. Vi er 5 kompiser fra godt sentralt Bergen som er godt integrert i Dungeons & Dragons 3.5. Vi begynte for ca. 3 - 4 år for fullt etter å ha tatt over bøker og andre gubbins fra brødrene våre, og holder fortsatt på. Vi bytter på å være DM and what not, også har vi nettopp stiftet en side for folk i Bergen-område som er interessert i temaet generelt og kanskje interissert i være med på sessions.

 

Det er en facebook-side, men det duger! Check it out:

 

https://www.facebook.com/DungeonsDragonsBergen

 

Lik gjerne siden selvom du ikke er fra Bergen for å støtte, gruppen og for å generelt diskutere temaet, dele ideer etc.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...