Gå til innhold

Heart of the Swarm får treningsmodus (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så dum ide, ettersom det er et kjempehopp mellom å spille campaign og multiplayer i Starcraft.

Enig, men det er allerede en relativt grei tutorial. Da jeg leste overskriften tenkte jeg heller på en slags build-hjelper som minner deg på build order og timings ut ifra hvilke units og bygninger du har. For det hadde vært fantastisk, hvertfal for de som er i gold-diamond som enda ikke har en build helt inne

Lenke til kommentar

Joda, men tipper du får endel mer hjelp når de skriver: "Spillets kunstige intelligens vil gi spilleren råd og tips med det mål å forbedre taktiske valg og krigsstrategi."

 

Typiske ting man ikke får med seg er at man burde ha 22-30 workere pr base, passe på å holde minerals/gas lave, ikke queue units osv. Å få de hintene underveis i et "vanlig" multiplayer-game, ikke en standard tutorial er nok gull.

 

Har du kommet deg til gold/diamond, så er det på tide å ta en kikk her: http://www.teamliquid.net/forum/index.php?show_part=34 ;)

Lenke til kommentar

Enig, men det er allerede en relativt grei tutorial. Da jeg leste overskriften tenkte jeg heller på en slags build-hjelper som minner deg på build order og timings ut ifra hvilke units og bygninger du har. For det hadde vært fantastisk, hvertfal for de som er i gold-diamond som enda ikke har en build helt inne

Slike har vært tilstede siden lanseringen av SC2 og sikkert i første SC (noe jeg ikke spilte særlig).

 

Artikkelen:

Et flott konsept å bygge videre på.

 

Jeg synes de også har hatt enkelte slike momenter tilstede i flere singleplayer oppdrag tidliger ved å øke vanskelighetsgraden slik at man oppmuntres til å lære viktige PVP momenter godt som micro og macro-management, effektive keybindings, gode builds/rotations etc. PVE og PVP blir riktignok aldri det samme og det går på hva brukeren selv tar initiativ til under PVE biten. Hvis alt hadde vært behagelig "pek og klikk" i SP så hadde overgangen vært ennå større.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Spillet er så brutalt og utilgivelig selv om man er plat/diamond, at det ikke er noe særlig morsomt å spille. Må HELE tiden være på tå, en eneste feil kan være gamebreaking.

Litt usikker på hva du vil fram til her? Hvis du spiller i plat/diamond, så må da virkelig den beste spilleren vinne - den som bl.a. gjør minst feil? Hvis du mener at det er stressed å spill Starcraft, så skjønner jeg hva du mener. ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...