Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Korrelasjon mellom HIV, homoseksualitet og omskjæring


Anbefalte innlegg

? Når det er en dildo involvert så skjønner du jo at sjansene for å få HIV er nesten ikke eksisterende hvis du ikke bruker den på en partner med HIV først. Enkelte folk bryr seg faktisk ikke om sexleketøyet er brukt.. *grøss*

 

Hvis du snakket om menn og kvinner som har analsex sammen. Er veldig vanskelig å skjønne hva du faktisk spør om.

Du skjønner fortsatt ikke...

Så kvinner har kun "sex" med dildo?

Selfølgelig snakker jeg/vi om menn som har analsex med kvinner..........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi snakket hele tiden om homofile som har sex...  ??????????

 

Du spurte i innlegg 70372 hvorfor homofile har høyere sjangs for å få hiv.

Det var snakk om analsex. altså penis i analen, både kvinner og menn

 

Når en spørr hvorfor menn har større sjangs for HIV, så er det jo en selfølge at også kvinnene har analsex...

Lenke til kommentar

Det var snakk om analsex. altså penis i analen, både kvinner og menn

 

Når en spørr hvorfor menn har større sjangs for HIV, så er det jo en selfølge at også kvinnene har analsex...

HÆ?

 

Kvinner har ikke peniser og derfor er ikke faren like høy (prøver hardt å forstå hva du mener her)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis han er en av de som tenner på å ha hemmelig homoseksuell sex på si, så ja? HIVraten er høyest hos menn som har sex med menn, det er bare fakta. Det er bare de nærmest perfekte forhold for at sykdommen skal smittes videre (høyere sjangs for rift i tarm). 

Så en mann er homo om han tar en dame i analen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror noen her enten troller eller er uintelligente, og det er ikke Buffy.

 

En mann som har analsex med en kvinne (man er ikke homo om man gjør det, da er så godt som alle menn homo) har lavere sannsynlighet for å få HIV fordi den kvinna mest sannsynlig ikke har HIV.

 

I miljøet der menn har sex med menn så er forekomsten av HIV høyere, derfor er det en større sjanse for å få HIV om man har analsex med en mann.

 

Enkelt og greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Menn er generelt langt mer seksuelt aktive enn kvinner og jeg vil anta at homoseksuelle menn har langt flere sexpartnere enn hva som er normalt for andre i samme tidsrom. Når det i tillegg er snakk om en aktivitet som ikke sjeldent forårsaker små blødninger i form av anal fissur så er sjansen langt større.

 

Iallefall utifra hva jeg har sett på sexfora så virker det for meg som at homofile menn puler hverandre overalt og til enhver tid - noe vi "heterofile" sikkert også ville gjort dersom begge kjønn var like interessert i casual pulings.

Lenke til kommentar

Så hva burde gjøres? Å fortsette å se den andre veien og late som om det ikke er ett problem har ikke funket så jævla bra hittil.

 

Edit: kan ikke tro at at mennene som aldri tenker prevansjon har det noe godt med seg selv, eller så har de blitt rett og slett feilinformert/fått for seg noe annet av ymse grunner. Er ikke forsvarlig for menns generelle helse å bare la det fare som det gjør.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Menn som har sex med menn er ikke redde for graviditet, så det kan være en medvirkende faktor til homofile menn er slappe(!) med kondom.

 

Så hva burde gjøres? Å fortsette å se den andre veien og late som om det ikke er ett problem har ikke funket så jævla bra hittil.

Antall nye tilfeller med HIV hvert år har gått ned de siste 10 årene.
Lenke til kommentar

Forebyggende medisin som Prep har nok hjulpet mye de siste årene for å redusere antall nye HIV-smittede. Ikke nok med at man ikke får HIV på medisinen, men som del av behandlingsopplegget skal man teste seg hver tredje måned. 

 

Sikkert ikke billig for staten, men det er vel heller ikke å medisinere livet ut hvis HIV først har inntruffet. 

 

Menn som har sex med menn er dårlige på å bruke kondom. Ikkje bra, med tanke på at den risikoen de er eksponert for ved å ligge rundt. 

Lenke til kommentar

Vi fokuserer veldig på det fysiske, hva med mentale? Det emosjonelle? Som sagt tidligere tror jeg ikke at de fleste som er med i disse miljøene har det noe godt med seg selv, så det å bare gi dem piller og si det går bra bare fortsett slik blir direkte uansvarlig i mine øyne. Det er på lik linje som å forby kjøp av sex men ikke salg, de kunne skryte av seg selv uten å faktisk gjøre noe med problemet. 

Lenke til kommentar

Seksualundervisninga burde nok strammes inn. Jeg vet jo ikke hvordan den er nå, men hvis den er like ræva som den var når jeg hadde det, burde det definitivt gjøres noe med.

Jeg er i 20 åra, så er ikke allverdens tid siden jeg hadde det.

 

Det er også fortsatt mye stigma ute, mtp psykisk helse og behandling. Folk som har fått høre at jeg har gått til psykolog har mobbet meg for det, og jeg er nok ikke den eneste som har opplevd det. Bedre har det jo blitt de siste åra, men man hører stadig vekk om folk som blir mobbet/forskjellsbehandlet pga man trenger behandling.

Det er noe som vil heve terskelen til å søke hjelp for noen.

 

Å tre på seg en dong er ikke akkurat veldig vanskelig, men det hjelper jo ikke når det er både kvinner og menn der ute som nekter å ha noe med det å gjøre. Man hører mye rare unnskyldninger for å ikke bruke det når man tar det opp i tillegg.

Endret av Fenrisúlfr
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...