Gå til innhold

Oktoberfest 2017 - XmasB - Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 60mm f/2.8 Macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

31. oktober. Oktoberfesten kommer til en slutt. Det har vært morsomt å tvinge seg til å ta litt mer bilder enn jeg ellers gjør. Jeg har hatt lyst å være med mange ganger, og har vel gitt det et forsøk en eller to ganger også, men i år ble jeg med hele veien. Selv om det er et lite knippe mennesker som ser bildene liker jeg likevel sånne små prosjektet langt bedre enn Instagram og tilsvarende.

 

I dag er det Halloween. En tradisjon vi, og så mange andre, har fått er å skjære ut gresskar. Usikker på om jeg gjør dette mest for ungene eller fordi jeg synes det er morsomt selv. Året gresskar er Ooge Boogie, fra Nightmare before Christmas. Ble ganske fornøyd om jeg får skryte litt av meg selv.

 

38073441541_af42eb4e97_h.jpgHalloween by Yngve Thoresen, on Flickr

 

Takk for følget og alle kommentarer som er gitt. Jeg gleder meg til neste prosjekt! Og ikke minst til å se bildene fra de andre deltakerne.

Lenke til kommentar

25/10: Helikopteret er særdeles skarpt tegnet opp mot den ganske dekorative bakgrunnen. Rotorbladene er frosset (det blir ofte slik), men heldigvis har du fått noen sirkulære striper som sladrer om en roterende bevegelse her.

 

26/10: Når lyset (mangel på) gjør det vanskelig, så det er det en god idé å legge inn bevegelsesuskarphet i motivet. Slik blir resultatet ganske severdig uansett.

 

27/10: Ganske sprekt å presentere høstblader i sort/hvitt. Men jeg tror resultatet faktisk er bedre her enn det ville vært i farger.

 

30/10: Det har nok noe med timing å gjøre, sol i dis/tåke er et godt utgangspunkt. Man ser effekten i skogen bak treet i forgrunnen. Bildet fungerer det, og ikke noe dårlig triks å legge sola rett bak stammen på treet.

 

31/10: se# sier det som trengs å sies om dette bildet. Godt utført begge deler.

Lenke til kommentar

Du fikk frem bra myldringen på fotball-banen, og Halloween bildet ble veldig effektfullt - enkelt og fint

 

Takk! Myldring er godt beskrevet, det mangler litt på fotballforståelsen for de fleste i den gjengen der. Men det kommer seg. :)

 

Jeg likte spesielt godt lønnebladet fra 27. oktober, og Haloweenbildet ditt var skikkelig dramatisk, du har grunn til å være fornøyd med jobben.

 

Takk! Jeg ble nok mer fornøyd med utskjæring av gresskaret enn fotojobben. Jeg får fokusere mer på stemning og lyset rundt neste år.

 

27. + 28. oktober gav veldig bra bilder.  Liker! :thumbs:

 

Takk!

 

Imponerende utskjæring på Halloweenbildet, og ikke minst bra eksponering/prosessering på bildet. 

 

Øvelse gjør mester. Ihvertfall på gresskar. ;) Neste år blir det en ny figur, jeg får øve mer på å fange en skummel stemning fra det som skjer utenfor gresskaret også.

 

25/10: Helikopteret er særdeles skarpt tegnet opp mot den ganske dekorative bakgrunnen. Rotorbladene er frosset (det blir ofte slik), men heldigvis har du fått noen sirkulære striper som sladrer om en roterende bevegelse her.

 

26/10: Når lyset (mangel på) gjør det vanskelig, så det er det en god idé å legge inn bevegelsesuskarphet i motivet. Slik blir resultatet ganske severdig uansett.

 

27/10: Ganske sprekt å presentere høstblader i sort/hvitt. Men jeg tror resultatet faktisk er bedre her enn det ville vært i farger.

 

30/10: Det har nok noe med timing å gjøre, sol i dis/tåke er et godt utgangspunkt. Man ser effekten i skogen bak treet i forgrunnen. Bildet fungerer det, og ikke noe dårlig triks å legge sola rett bak stammen på treet.

 

31/10: se# sier det som trengs å sies om dette bildet. Godt utført begge deler.

 

Takk! Jeg tok noen bilder hvor bevegelsen kom bedre frem i rotorene, men der var jeg ikke fornøyd med resten, så det ble denne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...