Gå til innhold

Oktoberfest 2017 - tomsi42 - m.Zuiko 17mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Du starter opp med en Danmarkstur altså, ikke dumt det. Passe sliten bensinstasjon, jeg ville ikke uten videre trodd den var nedlagt hvis du ikke hadde sagt det, pga bilens plassering. Bra komposisjon og etterbehandling.

 

2. Liker fugler jeg, så dit kunne jeg nok tenkt meg en tur. Om dette er en kakadue el.l. så egner den seg jo i utgangspunktet i s/h. Mulig den sier "hei på deg", men det kan også være "det er her eg bur". Bra for komposisjonen at den vrir seg litt på skrå.

 

3. Dere har reist ganske langt gjennom Danmark når dere til og med "punkterer" bunnen av Jylland. Flotte båter må jeg si. Ellers var jo vådeskuddselfien temmelig bra da.

 

4. Ledig gravplass? Synes den ser opptatt ut jeg. Ser ut til å ha lidd en ensom død stakkar. Komposisjonen sitter her også. Jeg har så vidt vært i Tullebølle, og kunne ikke dy meg for å ta bilde av stedsskiltet. Kakaoen så fristende ut må jeg si, men jeg får klare meg med tekoppen foran meg akkurat nå.

 

7. He he. Meget fornøyelig.

 

8. Grei kommentar på søppelkassen, men jeg tror jeg holder en knapp på skipsbyggingen i spoileren her. Den lyse, nye planken gjør at komposisjonen sitter som et skudd.

 

9. Oisann, de har vel litt å henge fingrene i da. Nok en gang liker jeg komp'en.

 

11. Bra utført av Roger Ballen, var foredraget bra? Hadde han noen gode tips?

 

13. Flammer og glødende vedkubber er ikke alltid like enkelt, lett for å bli utbrent (i flere forstand). Men her satt det. Ble hyttetur på meg denne helgen også, men bare lørdag til søndag.

 

14. Du sparer det beste til slutt (så langt da). Vedstabel med trær og morgentåke er bare helt krem på alle måter. Flott utført.

Lenke til kommentar

Stilig vedstabel - og stemning. Og peisovnen (ikke bildet) ligner da veldig på vår (7. oktober-bildet).

 

 

14 ble veldig stemningsfullt - og peisvarmen passer godt nå ja med høst-temperaturene.

 

 

Kjempefint stemningsbilde med morgentåken. Fikk lyst å tilbringe noen dager på hytta selv nå. :)

 

Takk for hyggelelige kommentarer alle sammen :)

Lenke til kommentar

1. Du starter opp med en Danmarkstur altså, ikke dumt det. Passe sliten bensinstasjon, jeg ville ikke uten videre trodd den var nedlagt hvis du ikke hadde sagt det, pga bilens plassering. Bra komposisjon og etterbehandling.

 

2. Liker fugler jeg, så dit kunne jeg nok tenkt meg en tur. Om dette er en kakadue el.l. så egner den seg jo i utgangspunktet i s/h. Mulig den sier "hei på deg", men det kan også være "det er her eg bur". Bra for komposisjonen at den vrir seg litt på skrå.

 

3. Dere har reist ganske langt gjennom Danmark når dere til og med "punkterer" bunnen av Jylland. Flotte båter må jeg si. Ellers var jo vådeskuddselfien temmelig bra da.

 

4. Ledig gravplass? Synes den ser opptatt ut jeg. Ser ut til å ha lidd en ensom død stakkar. Komposisjonen sitter her også. Jeg har så vidt vært i Tullebølle, og kunne ikke dy meg for å ta bilde av stedsskiltet. Kakaoen så fristende ut må jeg si, men jeg får klare meg med tekoppen foran meg akkurat nå.

 

7. He he. Meget fornøyelig.

 

8. Grei kommentar på søppelkassen, men jeg tror jeg holder en knapp på skipsbyggingen i spoileren her. Den lyse, nye planken gjør at komposisjonen sitter som et skudd.

 

9. Oisann, de har vel litt å henge fingrene i da. Nok en gang liker jeg komp'en.

 

11. Bra utført av Roger Ballen, var foredraget bra? Hadde han noen gode tips?

 

13. Flammer og glødende vedkubber er ikke alltid like enkelt, lett for å bli utbrent (i flere forstand). Men her satt det. Ble hyttetur på meg denne helgen også, men bare lørdag til søndag.

 

14. Du sparer det beste til slutt (så langt da). Vedstabel med trær og morgentåke er bare helt krem på alle måter. Flott utført.

Takk for en hyggelig og nøye gjennomgang.

 

Danmark er alltid trivelig, så jeg prøver å komme dit så ofte som mulig.

 

Danmarks Fugle Zoo kan anbefales. Utrolig mange fugler der; og katter :) Det var 10-12 katter der også, som var veldig kosete.

 

Vi var såpass langt nede i Danmark at en det var ikke noe problem med en liten tur til Flensburg. Vi bodde i Assens, så det var nesten like langt å kjøre til Tullebølle :D Et sted man besøker på grunn av navnet ...

 

Foredraget med Roger Ballen var meget bra og interessant. Han kom vel egentlig ikke med noen egentlige tips; det var mere om hva han jobbet med. Og det var meget spesielle ting innimellom.

 

Hyggelig at du like vedstabbel-bildet. Jeg var litt usikker selv.

Lenke til kommentar

De diagonale linjene den 9. var fine. Morgentåka var også fin. Litt atypisk med en vedstabel i bildet, men det er det som overasker litt og skiller det fra andre slike bilder i samme kategori.

Takk for hyggelig kommentar. Jeg var en stund usikker på vedstableen selv, men den skal være der.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...