Gå til innhold

Oktoberfest 2017 - tomsi42 - m.Zuiko 17mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Bruker: tomsi42

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: Olympus m.Zuiko 17mm f/1.8

 

Edit: Alternativt: Utstyr: Wanderlust Pinwide

 

Utfordring: Tror jeg får gå for sort/hvitt og street photo denne gangen

 

Edit: Jeg må tenke litt nå. Enten blir det Pinwide eller 17mm. Må få testet ut Pinwide og Olympus sin Live Bulb funksjon først.

Da har jeg tenkt ferdig. Det får holde med 17mm og sort/hvitt. Kommer til å prøve ut pin-wide litt på si :)

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så nysgjerrig ut den tassen der ja.

Både nysgjerrig og selskapssyk :)

 

Fin, gammeldags stemning av bensinstasjonen, forsterket av at det er i s/h. Tror ikke jeg ville stikke fingeren inn i buret til fuglen, selv om var svært så dekorativ.

Takk. Den fuglen var snill, så det var ikke noe problem å stikke inn fingeren og klø den litt. Desverre så var det visst forbudt, fant jeg ut etterpå ....

 

Bra bilde av bensinstasjonen. Kabler hengende fra taket forsterker inntrykket av at det er forlatt.

Takk. Det er riktig at den er forlatt - det så ut til å ha brent litt der også.

 

Nostalgisk preg over det første bildet! Ser skikkelig oppmerksom ut den fjærbekledde karen...   :)

Takk.

Lenke til kommentar

3. Stemningsrapport fra Flensburg
37452559176_39fbac0953_z.jpg
Olympus E-M5; 1/1000s; f/4; ISO 200
 
Planen var å besøke Givskud Zoo, men sterkt regnvær la en demper på det. Så vi tok en tur ned til Flensburg istedet. Der tittet solen frem etterhvert.
 
Bonus:
 


Accidental selfie
36772519034_9d71cb1ff2_z.jpg

 

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

4. Fra Tullebølle kirkegård
36877206783_8cec34e1c8_z.jpg
Olympus E-M5; 1/60s; f/4; ISO 200
 
Startet dagens tur med en visitt til Tullebølle. Det var en liten landsby ute på Langeland. Der tok vi en kikk på kirken, og på denne ledige gravplassen fant vi denne rotten ...
 
Bonus:


Etter en lang kald og våt dag, så var det godt med en varm kakao:
37452558556_04084a4f34_z.jpg

 

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville gått inn i den lille boden i bildet fra Flensburg, det så ut til å være et godt valg å dra sydover (3).

 

Jeg foretrekker nok varm sjokolade med krem framfor rotter, men fint fanget (rotta, altså, 4).

 

Herlig bilde av pus (7).

Grunen til at boden ser skeiv ut, er at det er en låst inngang til piren, så den er nok trygg. Men det ser ikke bra ut ...

Kakao fremfor rotter, det kan jeg være enig i :)

 

Gode bilder! Skulle gjerne sett litt nærmere på den rotta, men det er kanskje bare meg og min nysgjerrighet det.

Den så død ut ;) Litt vanskelig å komme nærmere med en 17mm, og jeg gadd ikke ta ut telezoomen ...

 

Morsomt bilde 7. Alltid lurt på hva dyr egenlig forstår av menneskers påfunn.

Tneker de på noe annet enn mat og kos, tro?

 

Takk til dere alle for hyggelig kommentarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...