Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva feiler det noen folk?


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Litt bakgrunnsinformasjon: Jeg jobber hver helg i en ishall, og leier ut skøyter. Jeg er kun betalt til å sitte å gi folk skøyter og hjelmer, og ta de inn igjen. Ingenting annet.

Jeg måtte i 10 min gjøre noe annet (Løpe å hente noe), og fikk imens en bekjent til å sitte der. (En voksen kvinne).

 

 

Imens jeg er borte kommer det en dame, med seks unger på slep, og skal ha skøyter og hjelm hele gjengen. Til nå, greit nok. Men, når hun har fått alt, sier hun "Ja, jeg kommer rundt, så knyter du?" Uheldigvis klarer ikke min bekjente å nekte for dette, og prøver å være hyggelig. Damen med seks unger klarer å prestere å si at det er dårlig service at vi ikke er to stykker der. Min bekjente, forsatt hyggelig, dessverre, sier at det er jo forsåvidt frivilig at folk sitter her (jeg får penger, men shh). Jeg kommer tilbake når det er to unger igjen, og var hyggelig å hjalp, for jeg trodde at kvinnen med 6 unger var hyggelig og. Når de har gått, får jeg fortalt hva hun sa, altså, klaget på at vi ikke var to stk her.

 

Hadde jeg ikke måttet gå å hente noe, og vært der, hadde jeg DREPT hun. Er det noe jeg ikke takler er det sånne mennesker.

Det er lov å be hu dra til helvete?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber du i service er du alltid blid og smiler, og du er aldri sint på personene. Du kan banne og eksplodere så mye du bare vil, så lenge du ikke er på jobb. Når du er på jobb er du ansiktet utad til bedriften og kan dermed gi dem et dårlig rykte om du oppfører deg dårlig.

 

Så i service-yrker selger du sjela di for penger. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkuratt denne jobben, så taper vi ikke mye penger om akkuratt denne dama ikke kommer. Jeg tror faktisk vi ville tjent på det. (vi får tid til å hjelpe andre). Ville dere reagert om dere stod i kø, og jeg, en 15 år gammel gutt, skjelte du en dame på 40 for dette? :)

Såklart folk ville reagert. Er du i en service-stilling, så skal du oppføre deg best mulig. Og er damen frekk, så ignorerer du og gjør det beste du kan ut av det.

 

Har hatt massevis av situasjoner hvor jeg kunne brytt ut og fornærmet personer til stor glede for meg selv, men da hadde jeg ikke hatt særlig jobb mer.

Lenke til kommentar

Akkuratt denne jobben, så taper vi ikke mye penger om akkuratt denne dama ikke kommer. Jeg tror faktisk vi ville tjent på det. (vi får tid til å hjelpe andre). Ville dere reagert om dere stod i kø, og jeg, en 15 år gammel gutt, skjelte du en dame på 40 for dette? :)

 

 

Hadde nok kikka og sett på med spenning haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva var egentlig problemet her? At å knytte skøytene var en urimelig forespørsel? Hvorfor?

Jeg sitter alene i boden, som forsåvidt allerede er ganske trang, og det er en kø på rundt 40 stk.

 

Jeg gjetter det var fordi damen krevde og maste om det. Ellers hadde jeg som ansatt med glede gjort det, kanskje til og med tilbydd det selv.

Hun begynte å knyte skøytene, og SÅ begynte hu å klage på at vi ikke hadde bedre kapasitet.

 

Så hun antok at tjenesten hun kjøpte innebar mer enn det den normalt gjør, ble ikke informert om at den ikke gjorde det og kommenterte at den utvidete tjenesten var en tomannsjobb? Jeg ser fortsatt ikke noe problem utenom mangel på informasjon fra deres side.

Vi selger "Leie av skøyter". Ikke "Leie av skøyter, med knyting"

Lenke til kommentar

Greien er vel at din bekjente skulle sagt "Desverre, det har vi ikke kapasitet til". Når han først sa ja, så åpnet han døren for at dette var noe dere gjør. Utover det så høres jo damen ut som typen person jeg ikke ville like, men jeg ser ikke helt hva det ville oppnå å skjelle henne ut. Høfflig, men bestemt er løsningen, gjerne med et smil, så kan heller hun vær så sur hun vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...