Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine ikke har jobb (grunnet søvnproblemer og annet) og får penge sine fra nav eller pensjon.

Det er syv barn i familien og alle skal forsørges med mat, klær, leker og en plass å bo.

Jeg er i tenårene og trenger desperat penger til frisør, tøffere klær (ofte dyrere) og andre ting.

Jeg har ikke hatt noe av de tingene de siste årene på ungdomsskolen og selvtilitten min er helt ødelagt etter komentarene som "skaff deg ny genser", "bollehode" osv.

Verst er det når ei jente kommer og spør meg hvorfor jeg går i samme plagg eller koffer jeg ikke har klæpt me tell frisøren.

 

Tror ikke de sier det for å vær motbydelig men heller fordi de ikke har forstått at Norge ikke er et perfekt land å bo i.

Jeg mener at de tror alle har mye penger fordi Norge ska liksom være værdens beste land.

 

har skaffet meg jobb som avisbud og skrapet sammen ca 1000kr per månde som funker ok intil den her sinsykt kalde vinteren kom. Strøm prisen er 1000 lapper dyrere så må jo lån pengene til familien så det blir råd til mat. Gjennom hele månden lever vi på billig usunn mat som fiskepinner og poteter.

 

Jeg er utrolig deprimert, gruer meg kvar dag til skolen.

 

Savner også barndomsvenner veldig men de er for populær så en som har det som meg kan ikke få kontakt med de.

 

Jeg er i ferd med å miste tenårene og hva vil resten av livet bli uten dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel du får bare prøve å gjøre det beste utav det...

 

du kan få deg en hårklipp til 150kr om du finner en av de billige salongene som ofte er drevet av arabere, og de klipper gjerne litt kortere enn du egentlig vil ha det men da er det jo også lengre til neste gang.

 

du kan også finne mye kult i bruktbutikker. spørs så klart mye på hvordan stil du liker men om du liker den litt mer rocka stilen så fins det mye kult rundt omkring.

 

så klart koster dette penger, noe det høres ut som om det er knapt med. men jeg kan ikke forstå at det ikke fins noen mulighet for å få mere penger av staten da det ikke er meningen at en ungdomsskoleelev skal hjelpe til å livnære familien sin.

 

uansett ikke ta til deg ting så lett, alle er drittunger på ungdomsskolen.

når starter vgs kan det godt være du har mere lommepenger enn de som har foreldre med job osv grunnet en egentlig ganske vill stipendløsning, du kan også få studielån om du fyller noen kriterier og det er jo et av de mer gunstige lånene man kan få.

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Usikker på hvor gammel du er, men hva med å stikke litt rundt på butikker og spørre etter deltidsjobb? Også usikker på hvor du bor, og hvordan mulighetene er for å få jobb der.

 

Om du går på videregående, eller begynner straks, får du jo en crazy deal med stipendløsning (som weebl nevner). Jeg får ikke et rødt øre i stipend, pga. mine foreldre tjener for mye, men vet at de med foreldre som tjener mindre får drøye penger utbetalt av Lånekassa. Du sier jo at du har syv søsken, og da får du mer støtte.

 

Men å jobbe noen kvelder på en deltidsstilling gir jo litt ekstra penger i boka som kan komme greit med.

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...