Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger litt hjelp her! Foreldrene til dama mi nekter henne å møte meg.


Gjest jodajoda

Anbefalte innlegg

Gjest jodajoda

Ja jeg kan begynne med og si at jeg er 19 år og er sammen med ei jente på 15. Problemet ligger i at foreldrene hennes ikke lar oss være sammen i det hele tatt på noen måter.

 

Jeg vil forklare dem, eller treffe dem for og prate om vårt "forhold" men de har allerede "dømt" meg som person, når jeg ikke en gang har truffet dem, eller fått en sjanse..

 

til og med min mor har prøvd og prate med moren hennes, bare sånn hun får vite hvordan jeg som person er, men moren hennes vil ikke.

 

Det hjelper heller ikke så mye, hva dattera sier.

 

Jeg selv som person, drikker ikke, råkjører ikke, jeg har jobb og jeg vet hva jeg har lov og ikke lov til.. og da sikter jeg etter sex.

 

Selvfølgelig hadde jeg også vert bekymret hadde jeg vært i foreldrene's posisjon, men jeg hadde hvertfall tatt og invitert personen hjem eller prata med personen før jeg hadde dømt han/hun.

 

Det plager meg virkelig at jeg ikke kan være sammen med henne, vist noen har vert i en lignende situasjon som kunne ha hjulpet meg? trenger egentlig all hjelp :\

 

Håper noen forstår hva jeg mener, og ikke tar det feil.

 

Takk & håper på noen fornuftige svar

(beklager skriveleifene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med foreldrene dine, kom på døra, snakk.

 

Men siden jenta er unden 16 år, så har foreldrene hennes den fulle rett til å anmelde deg for det seksuelle.

 

Det er jeg fult klar over :) men som jeg skrev, problemet er og få prata med foreldrene.

men takk for svar!

Lenke til kommentar

De er noen tullinger som dømmer folk bare pga alder (i dette tilfellet mest sannsynlig), men å dømme folk før en har blitt kjent er lavmål.

Da må du vise deg på en voksen person, inviter på middag med fammen din eller noe sånt, eller som "Diskutert" sa kom på døra og snakk, selv om det jeg skjønner det er vanskelig å bare snakke ja.

Lenke til kommentar

Hun prøver jo fortelle dem at jeg vil forklare meg og alt sånt, men det går bare ikke.. Foreldrene står på sitt uansett, hun tar det ikke opp så mye pga da blir det bare krangling/krig i familien :\ Det verste er at foreldrene gjør absolutt alt for at hun ikke skal se meg i det hele tatt, og da mener jeg alt :S.. Synes jo også synd på hun som bare får lov til og gjøre ting med begrensninger.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis ikke aktuelt for jentas foreldre å snakke med deg da de ikke har noe, eller vil ha noe med deg å gjøre, uansett hva du måtte stå for. Det beste for deg er nok bare å respektere foreldrene sine holdninger og heller vente på at foreldrene føler seg komfortable med å slippe ut jenta sammen med eldre gutter. Foreldrene her gjør jobben som de er satt til å gjøre, men det kan virke som de virker veldig urimelige mot "deg", og de vil gå langt for å beskytte jentungen sin.

 

For øvrig så kan du jo treffe på jenta "tilfeldig" på trening eller etter skolen eller noe sånt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja og være med henne i skjul, fungerer, men hvor lenge? :S Jeg skjønner selvfølgelig at de gjør alt for og beskytte henne,noe jeg også vil. men de burde gi meg en skjanse til og forklare meg,om hvordan jeg er hva jeg gjør jobb/fritid osv.. Jeg er ikke en person som drikker hver helg, osv.. jeg er lærling på Vidergående skole, fritiden går til fotball, og avløser jobb :!:

 

Så hadde de bare latt meg få lov til og forklare :ermm:

 

 

Til "marir"

 

Nei jeg har ikke gjort noe galt eller noe som burde forklares, de dømmer meg kun for alderen.

Lenke til kommentar

Du kan ikke gjøre noe som helst. Hun er ikke myndig og de er hennes verger. Hvis du forsetter å treffe henne mot deres vilje kan de gå rettens vei for å stoppe deg.

 

Gjelder nå ikke det bare vist jeg har sex med henne?

Noe som ikke akkurat ligger i planene.. Det er da ikke noen regler som jeg bryter..?

 

Straffelovens § 196 sier følgende:

”Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 5 år.”…”Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling”.

 

Og jeg gjør da vell ikke noe ulovelig, med og være med henne?..

Lenke til kommentar

Nei, men hvis foreldrene hennes ikke vil at du skal være sammen med henne og du ignorerer de kan de gå til retten. Det som skjer da er at retten gjør det ulovlig for deg å være sammen med henne. Du får da et forbud mot å være sammen med henne og hvis du da forsetter så bryter du loven. Enkelt og greit.

 

Hovedpoenget her er: Hun er ikke myndig! Du er 19 hun er 15! Du er voksen, hun er et barn! Hvis foreldrene er vrange og ikke vil høre på deg så har verken du eller hun noe å si.

Lenke til kommentar

Du kan jo forsøke å oppsøke foreldrene og snakke med de, det er faktisk det eneste du kan gjøre. Husk at selv om hun er 16 så forandrer det ikke så veldig mye. Hun er fremdeles ikke myndig.

 

Du er voksen, hun er et barn! Hvis foreldrene er vrange og ikke vil høre på deg så har verken du eller hun noe å si.
Lenke til kommentar

Du kan jo forsøke å oppsøke foreldrene og snakke med de, det er faktisk det eneste du kan gjøre. Husk at selv om hun er 16 så forandrer det ikke så veldig mye. Hun er fremdeles ikke myndig.

 

Du er voksen, hun er et barn! Hvis foreldrene er vrange og ikke vil høre på deg så har verken du eller hun noe å si.

 

Nei men det er likksom en forskjell uansett. men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Nei, men hvis foreldrene hennes ikke vil at du skal være sammen med henne og du ignorerer de kan de gå til retten. Det som skjer da er at retten gjør det ulovlig for deg å være sammen med henne. Du får da et forbud mot å være sammen med henne og hvis du da forsetter så bryter du loven. Enkelt og greit.

 

Hovedpoenget her er: Hun er ikke myndig! Du er 19 hun er 15! Du er voksen, hun er et barn! Hvis foreldrene er vrange og ikke vil høre på deg så har verken du eller hun noe å si.

Er du sikker på dette? Så lenge han ikke gjør noe ulovlig (=seksuelt), kan retten ilegge ham besøksforbud? Og isåfall: hvor gjelder dette besøksforbudet (mtp. at i et slikt tilfelle ville det neppe vært aktuelt å treffes hjemme hos henne uansett)?

Lenke til kommentar

Hun kan vel egentlig ikke bestemme selv før hun er 18.

 

Er jo bare 2 år å vente. Hvis du allikevel vet at hun er den rette så er jo ikke det så lenge.

 

Alt du prøver på for å se henne vil jo bare bevise for foreldrene at de har rett, siden du ikke viser respekt for deres standpunkt.

Og siden de mener de gjør det for henne så beviser det bare for dem at du ikke er riktig for henne.

 

Bortsett fra det, så er det nok et prinsipielt standpunkt.

Aldersforskjellen mellom 15 og 19 år er jo mye i den alderen.

Lenke til kommentar

Nei, men hvis foreldrene hennes ikke vil at du skal være sammen med henne og du ignorerer de kan de gå til retten. Det som skjer da er at retten gjør det ulovlig for deg å være sammen med henne. Du får da et forbud mot å være sammen med henne og hvis du da forsetter så bryter du loven. Enkelt og greit.

 

Hovedpoenget her er: Hun er ikke myndig! Du er 19 hun er 15! Du er voksen, hun er et barn! Hvis foreldrene er vrange og ikke vil høre på deg så har verken du eller hun noe å si.

Er du sikker på dette? Så lenge han ikke gjør noe ulovlig (=seksuelt), kan retten ilegge ham besøksforbud? Og isåfall: hvor gjelder dette besøksforbudet (mtp. at i et slikt tilfelle ville det neppe vært aktuelt å treffes hjemme hos henne uansett)?

 

Ja! I sånne saker så har foreldrene alt å si. Nettopp fordi han er voksen og hun er et barn, iallefall i lovens øyne. I realiteten bestemmer hun ikke over seg selv. Akkurat detaljene i et slikt besøksforbud er jeg ikke sikker på, men jeg regner med at det blir sånn 300 meter opplegg.

Lenke til kommentar

Det at jenta selv må finne seg i absolutt alt foreldrene sier, at hun kun har lov til ditt og datt , gjør jo bare at hun begynner og lyve, og bruke unskyldninger for og kunne få lov til og være med meg, som i denne situasjonen. Hadde det ikke vert bedre om hun får lov til og være med meg,?

 

Hun hadde ikke trengt og lyve, de hadde ikke trengt og vært redde for at hun ikke skal gjøre noe hun ikke har lov til, sikter da etter drikking og sånt.

 

hørt om en lignende situasjon, der det gjaldt det samme men da en 14 åring og 19 åring, moren var fortvilet, og viste ikke hva hun skulle gjøre så hun ringe politiet for og få hjelp/bli veiledet elns. politiet sa da at det første var at de ikke burde nekte henne og møte personen, fordi da vil hun bare begynne og lyve, for og se personen. Så moren lot henne treffe han. Ville bare nevne det

 

Jeg har ingenting imot argumenter mot meg alså, men vist det er noen som har vert i en lignende situasjon som jeg er i så hadde det vert veldig fint og høre hva du selv gjorde. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...