Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Møte med politiet fordi foreldre mistenker at jeg røyker hasj. Blir jeg testet?


Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet har du rett til å tie, jeg vil anbefale deg å under ingen omstendighet snakke med politiet.

 

Selv om du er uskyldig, sier bare sannheten og sier ingenting mistenkelig og hele samtalen - spørsmål og svar - blir tatt opp på bånd kan du likevel risikere å havne i baret.

 

Se videoen under hvis du lurer på hvorfor.

http://www.youtube.c...h?v=6wXkI4t7nuc

 

Tusen takk for den videoen :thumbup:

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

får vel en liten opplysningsprat om skadevirkninger vil jeg tro, test ville jeg nektet på uansett alder, om så de bar meg inn på dass så ville jeg heller stått der til endedag enn og pisset,blodprøver?, måtte de tatt med makt, og da hadde jeg dratt rett til media etterpå.. forsøk på innrømmelser ala "vi vet du har gjort det bare innrøm det" hadde jeg bare flirt av, det er forsøk på fiske fram tilståelser når de ikke har bevis og er svett for det :D ,hadde bare sagt at er jeg ikke siktet så går jeg derifra og gjort det..og sånn er det. uansett lykke til :) noen gang møter man bare på kvist ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

får vel en liten opplysningsprat om skadevirkninger vil jeg tro, test ville jeg nektet på uansett alder, om så de bar meg inn på dass så ville jeg heller stått der til endedag enn og pisset,blodprøver?, måtte de tatt med makt, og da hadde jeg dratt rett til media etterpå.. forsøk på innrømmelser ala "vi vet du har gjort det bare innrøm det" hadde jeg bare flirt av, det er forsøk på fiske fram tilståelser når de ikke har bevis og er svett for det :D ,hadde bare sagt at er jeg ikke siktet så går jeg derifra og gjort det..og sånn er det. uansett lykke til :) noen gang møter man bare på kvist ;)

 

Hadde vært fint hvis du kunne oppdatert og sagt hvilke skadevirkninger de opplyser deg om, bare av ren nysgjerrighet :)

Lenke til kommentar

de fleste som røyker hasj jevnlig i ungdomsårene kommer inn i lukkede miljøer blandt ungdommer som gjør det samme som dem. Det starter kanskje med nyskjerrighet og utprøvning, men enner opp som en kultur innenfor miljøet. Etterhvert blitr det også en avhengighet. I frykt for å bli ferker holder man seg inne, man samler seg hos de som driver med det samme og unngår sosial stimulering fra verden rundt. Mange vil bli sosialt usikre på andre arena er en den i miljøet og vil da isolere seg enda mer sosialt. I tilegg til at selve hasjen bidrar til deprisjon og angs vil problemet da bli mye større. Når først angstene og soaisl isolasjon har blitt et faktum vil du ha et psykisk problem som kan være vanskelig å komme ut av og vil prege deg resten av livet. Altså er hasj farligere en alkohol fordi det fører til tilbaketrekking fra resten av samfunnet(sosial isolasjon)samtidig som selve stoffet bidrar til angs og deprisjon.

 

Å holde på med dette i ungdomstiden (12-16år) vil ha større konsekvenser enn vist en voksen gjør det. Dette fordi ungdommsfasen består av søken etter identitet og selvstendighet. Tiden bør man bruke sammen med venner på ulike arenaer hvor man kan tilegne seg sosiale kunnskaper. Slik at man får en personlig trygghet til sin egen identitet og at man blir bedre rustet i framtiden.

 

Hasj er ikke kult, hasj er for tapere som ikke vet hva de skal ta seg til, hasjiser er late og overspiser mye, hasj brukes av tungnarkomane for å kunne slappe av etter tunge rusmiddler, hasj er harry, hasj er som å tygge tobakk (UT), vist du røyker hasj bør du kanskje revurdere det....

 

 

Jøsses. Og her snakker du av egen erfaring?

Lenke til kommentar

kjenner en som ble tatt for å røyke hasj av politiet. han ble 'bare' satt inn på glattcella over natta, men ikke noe mer enn det. om du tilstår til politi, men sier at det bare var et engangstilfelle så skal det nok gå greit. De forstår at kids prøver seg på alt mulig rart.. men kommer nok til å prøve å få deg til å aldri gjøre det mer.

Så det er bare å jatte med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...