Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Møte med politiet fordi foreldre mistenker at jeg røyker hasj. Blir jeg testet?


Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Hei, foreldrene mine har mistanker om at jeg røyker hasj, så de ringte politiet og nå skal jeg i møte med dem. Det jeg lurer på da er hvis jeg tilstår kan jeg bli straffet for det da? Er det stor sansynlighet for at de tvinger meg til å gå på pisseprøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, foreldrene mine har mistanker om at jeg røyker hasj, så de ringte politiet og nå skal jeg i møte med dem. Det jeg lurer på da er hvis jeg tilstår kan jeg bli straffet for det da? Er det stor sansynlighet for at de tvinger meg til å gå på pisseprøve?

Hvist du ikke har gjort det hvorfor være redd da.

Lenke til kommentar
Hei, foreldrene mine har mistanker om at jeg røyker hasj, så de ringte politiet og nå skal jeg i møte med dem. Det jeg lurer på da er hvis jeg tilstår kan jeg bli straffet for det da? Er det stor sansynlighet for at de tvinger meg til å gå på pisseprøve?

Ikke tilstå en dritt, men ikke jug heller. Bare si at du ikke forstår hvorfor du er der og ikke har noen interesse av å svare på spørsmål, og ikke kommer til å høre etter på det som blir sagt. Om de ber om pissings så si at du vil snakke med en advokat først, drøy det så lenge som mulig og ikke røyk mer i mellomtiden. Om de sier du ikke får noen advokat så ikke piss.

 

Hvist du ikke har gjort det hvorfor være redd da.

:S Vil da tro at han har gjort det.

 

Du har mye å lære av en slik samtale, om du har brukt hasj eller ikke.

Hva har han å lære av en slik samtale om han ikke har røyka hasj? Skal de skremme han vekk fra det?

Endret av Gamlemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men foreldrene mine har ikke anmeldt meg eller noe sånt, de ringte politiet fordi de var bekymret for hvilket miljø jeg hadde havnet i eller noe sånt. De sa også at de ikke var ute etter å "ta" meg, det jeg er bekymret for er hvis jeg tilstår at jeg har prøvd før, vil de da straffe meg for det?

Lenke til kommentar
Men foreldrene mine har ikke anmeldt meg eller noe sånt, de ringte politiet fordi de var bekymret for hvilket miljø jeg hadde havnet i eller noe sånt. De sa også at de ikke var ute etter å "ta" meg, det jeg er bekymret for er hvis jeg tilstår at jeg har prøvd før, vil de da straffe meg for det?

 

Foreldrene dine er altså genuint interessert i ditt beste og ikke minst bekymret for miljøet du er havnet i. Vær ærlig, det hjelper deg fint lite å lyve uansett, da enkle tester vil vise at du har røyka - om så er tilfelle. Derfor kommer du lengst med å være ærlig. Ta det som det kommer, dette er sannsynligvis bare en skremmesamtale.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har du rett til å tie, jeg vil anbefale deg å under ingen omstendighet snakke med politiet.

 

Selv om du er uskyldig, sier bare sannheten og sier ingenting mistenkelig og hele samtalen - spørsmål og svar - blir tatt opp på bånd kan du likevel risikere å havne i baret.

 

Se videoen under hvis du lurer på hvorfor.

http://www.youtube.com/watch?v=6wXkI4t7nuc

Lenke til kommentar

Hvis du sitter og nekter å snakke er det jo obvious at du ikke har rene ugler i posen. Du er pretty much fucked uansett her. Det er ikke som en episode av C.S.I vet du. Politiet stiller spørsmål om miljø, om du vet hva du holder på med osv. At de må brukte tid og energi på tullete saker som å ha prøvd hasj og ikke har tid til å løse voldtektssaker er jo uvtilsomt idiotisk men politiet er nødt å respektere foreldrenes ønske og må gi dem "valuta" for å oppretthole respekt. Blir lett drama hvis de ikke gjør det.

 

Rent teknisk kan du få det på rullebladet. Er ikke sikkert at det skjer hvis du sier at du prøvde det fordi det var gruppepress osv og at du egentlig ikke ville men ikke turte å si nei. Da var det mer en dårlig avgjørelse i en presset situasjon. Det sies i undersøkelser at 25%+ av norges befolkning innrømmer å ha prøvd hasj. Alkohol over 60% er narkotika det og per definisjon men siden du ikke drikker det er einveis kjøring til heroin med en gang tror mange. Men miljøet hasjen er i skaper heroinmisbrukere, ikke selve hasjen.

Lenke til kommentar

Det med pissetest, når TS er under 18 år kan då ikkje foreldra kreve at urintest blir gjennomført dersom politiet ser at det kan vere nødvendig?

 

Det virker som TS har dritte seg saftig ut, røyka hasj og blitt ferska for det. Tenk litt på kva denne situasjonen påfører deg av stress og problemer neste gong nokon tilbyr deg ein joint.

 

 

 

OT

iNeo: Fullt mulig å bli avhengig av hasj, men ein går ofte over til sterkare stoffer, men hasjen var inngangsbilletten. Få som starter rett på heroinet.

/OT

Lenke til kommentar
Det med pissetest, når TS er under 18 år kan då ikkje foreldra kreve at urintest blir gjennomført dersom politiet ser at det kan vere nødvendig?

 

Det virker som TS har dritte seg saftig ut, røyka hasj og blitt ferska for det. Tenk litt på kva denne situasjonen påfører deg av stress og problemer neste gong nokon tilbyr deg ein joint.

 

 

 

OT

iNeo: Fullt mulig å bli avhengig av hasj, men ein går ofte over til sterkare stoffer, men hasjen var inngangsbilletten. Få som starter rett på heroinet.

/OT

 

 

Det er ingenting i marijuana som får en til å bli avhengig. Så nei man blir ikke fysisk avhengig. Hvis det er snakk om psykisk, så ja. Det kan sammenlignes med godis, når man får lyst på.

Lenke til kommentar
OT

iNeo: Fullt mulig å bli avhengig av hasj, men ein går ofte over til sterkare stoffer, men hasjen var inngangsbilletten. Få som starter rett på heroinet.

/OT

 

Hasj er ikke kjemisk avhengighetsskapene slik som heroin og andre stoffer. Så oddsen for å bli avhenging er på lik linje som å bli avhengig av kneipbrød og pepsi max. Eller å bli alkoholiker av alkohol. Den vanlige oppfattningen er at hasj er like farlig som andre stoffer eller at de leder til andre stoffer.

 

Hasj er per definisjon ikke farlig med mindre du er disponert med psykoser osv. Det er ingen som har død som følge av ren hasj. Grunnen til at det leder til sterkere stoffer er fordi det er klassifisert som narkotika dermed er det ulovlig i Norge og derfor må det smulges inn. De folka som smugler inn hasj smugler ofte også inn heroin og piller som igjen medfører kontakt med folk som distribuerer disse stoffene. Folk ser at hasj er narkotika og de prøver dette uansett. De ser at hasj er så uuuutrolig overvurdert med tanke på hysteriaen som følger med at DETTE er farlig, at den indre grensen de har inne i hodet som sier hvor langt du kan gå blir pushet og du mister respekten for narkotiske stoffer.

 

Folk er redde for hasj pga manglende informasjon av hva dette er og hvordan dette fungerer og de baserer sine kunnskaper på det de hører og ser. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=557381

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...