Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

For de som har lyst til å kjøpe noe, så ville jeg ventet til slutten av mnd. Segwit 2x kommer 1.August, noe som gjør at mange nå selger unna Bitcoins frem til da, for å ikke sitte på det når denne prosessen skal skje. Det snakkes om at Bitcoin kan gå helt ned i 1750$ de neste to ukene.

 

Etter 1. August, muligens også noen dager før eller etter, kan det fort bli kjøpefest hvor markedet går mye opp igjen. Dette er såklart spekulasjoner.

Og for de som evt ikke er klar over det, så går hele markedet nedover når Bitcoin går nedover. Rett og slett fordi Bitcoin dominerer markedet på mange måter.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er cfd? Og hvorfor ikke bare kjøpe ETH?

CFD er en kontrakt med den du handler med, om at du skal betale ham eller han skal betale deg forskjellen på markedsprisen på en eller annen ting (i dette tilfellet diverse cryptocoins) i dag og i fremtiden. Hvis du kjøpte en kontrakt på ether i går, og ether var verdt 100 på kjøpstidspunktet og 120 i dag, skylder etoro deg 20 i dag. Hvis prisen synker til 70 skylder du etoro 30.
Lenke til kommentar

Det snakkes om at Bitcoin kan gå helt ned i 1750$ de neste to ukene.

 

 

Og på sikt enda mye lavere. Og andre kryptoer vil gå ned enda mer enn Bitcoin. Jeg ville ikke kjøpt noe før vi ser 800-tallet i høst en gang. Husk at vi har startet et bear-marked nå. Segwit alene vil ikke være nok til å snu den trenden. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva tror du vil være penger i fremtiden da? 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

 

De samme vi har i dag. I hvertfall i nærmeste fremtid. Tror sentralbankene vil finne måter å ta i bruk teknologien, men tviler på at "bitcoin" kommer til å være noe man handler med til daglig på kiwi. 

 

1. Kryptovaluta er alt for ustabil til å brukes som legitimt betalingsmiddel

2. Jeg tro majoriteten av sentralbanker og regjeringer ikke kommer til å godkjenne det som betalingsmiddel

3. Per i dag er det alt for vansklig å bruke for mannen i gata. Hvorfor ta seg bryet med å settte opp wallet, lese seg opp på teknologien og hele pakken, når man allerede har et bankkort som funker og en bank man er kjent med? 

 

Dette er da min mening.

Lenke til kommentar

 

Hva er cfd? Og hvorfor ikke bare kjøpe ETH?

CFD er en kontrakt med den du handler med, om at du skal betale ham eller han skal betale deg forskjellen på markedsprisen på en eller annen ting (i dette tilfellet diverse cryptocoins) i dag og i fremtiden. Hvis du kjøpte en kontrakt på ether i går, og ether var verdt 100 på kjøpstidspunktet og 120 i dag, skylder etoro deg 20 i dag. Hvis prisen synker til 70 skylder du etoro 30.

 

jaha? Så etoro kan da kreve meg for penger?

Lenke til kommentar

 

 

Hva er cfd? Og hvorfor ikke bare kjøpe ETH?

CFD er en kontrakt med den du handler med, om at du skal betale ham eller han skal betale deg forskjellen på markedsprisen på en eller annen ting (i dette tilfellet diverse cryptocoins) i dag og i fremtiden. Hvis du kjøpte en kontrakt på ether i går, og ether var verdt 100 på kjøpstidspunktet og 120 i dag, skylder etoro deg 20 i dag. Hvis prisen synker til 70 skylder du etoro 30.

 

jaha? Så etoro kan da kreve meg for penger?

 

Ikke slik du tenker. Det er nesten som å kjøpe en aksje, bare at det alltid er en kjøper/selger til den prisen posisjonen din ligger på.

 

Si det slik:

1. ETH prisen = 100$

2. Jeg investerer 100$ i ethereum.

3. Prisen på ethereum går opp til 120$. Jeg kan da ta ut pengene med fortjeneste på 20$

 

Samme om prisen går ned, hvis den synker 20$ kan jeg velge å ta ut 80$(som posisjonen ville vært verdt), eller holde med håp om at den går opp igjen. 

Endret av Rabagast
Lenke til kommentar

 

 

Hva er cfd? Og hvorfor ikke bare kjøpe ETH?

CFD er en kontrakt med den du handler med, om at du skal betale ham eller han skal betale deg forskjellen på markedsprisen på en eller annen ting (i dette tilfellet diverse cryptocoins) i dag og i fremtiden. Hvis du kjøpte en kontrakt på ether i går, og ether var verdt 100 på kjøpstidspunktet og 120 i dag, skylder etoro deg 20 i dag. Hvis prisen synker til 70 skylder du etoro 30.

 

jaha? Så etoro kan da kreve meg for penger?

 

Ja, men de vil jo typisk ha krevd at du setter penger inn på kontoen du handler med når du handler. Men i motsetning til ved kjøp av faktiske verdipapirer eller andre ting du eier (aksjer, obligasjoner, cryptocurrency eller hva det måtte være) trenger du ved CFD-handel ikke betale prisen på det du "kjøper". Det er mulig handelsplassen krever at du gjør det, men det er ingen automatikk i det.
Lenke til kommentar

Ligger godt i minus selv også nå. Her er noen av mine åpne posisjoner;

 

Kjøp BTC 2230$ - TP 2400$

Selg BTC 1873$ - TP 1700$

 

Har åpen maaange ETH posisjoner kjøpt fra 90$ til 400$.

Åpnet en ny kjøpt posisjon i dag på ETH. Kjøpte på 150$

Har satt StopLoss på alle mine ETH posisjoner til 10$ da jeg ikke ser for meg at prisen vil gå såppass langt ned. 

 

Får se an hvor lavt prisene går, jeg blir å kjøpe litt og litt ettersom de går ned. Mulig jeg vil prøve å åpne noen korte selg posisjoner på veien ned.

 

Kan være lurt og vente til august før man kjøper noe. Ikke invester mer penger enn dere har råd å tape.

Lenke til kommentar
  • Gjest klistret denne emne
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...