Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Tenkte det var greit å starte en samletråd for diverse kryptovalutaer, da det helt sikkert kommer til å bli mye diskutert fremover.

Jobber med en skriftlig start-guide som kommer her, samt samling av kilder og lenker. Denne posten vil bli oppdatert.

Foreløpig kan folk som vil inn på markedet bruke denne som hjelpemiddel:

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte det var greit å starte en samletråd for diverse kryptovalutaer, da det helt sikkert kommer til å bli mye diskutert fremover.

 

Starter med å nevne ChainCoin som for øyeblikket tar helt av, mens alt annet går nedover om dagen:

http://coinmarketcap.com/currencies/chaincoin/#markets

 

Helt rå coin! Her kommer de som hiver seg på til å bli rike! Glem Bitcoin og Ethereum, ChainCoin er fremtiden. Men det gjelder å være rask. Den har allerede tredoblet seg på et døgn. 5 dollar per coin nå. I morgen kan prisen være 10-20. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Lenke til kommentar

 

 

Helt rå coin! Her kommer de som hiver seg på til å bli rike! Glem Bitcoin og Ethereum, ChainCoin er fremtiden. Men det gjelder å være rask. Den har allerede tredoblet seg på et døgn. 5 dollar per coin nå. I morgen kan prisen være 10-20. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

 

Usikker på om du troller, mtp at det første du skriver bare er tull mens det siste fort kan bli virkelighet. Altså at prisen fort kan gå til 10$+ imorgen. Personlig kommer jeg isåfall til å selge igjen, da jeg ikke sitter med nok kunnskap om ChainCoin overhodet.

 

Dette var såklart ikke ment som noe pump til coinen, bare for å dra igang tråden og informere de som evt ikke har sett bevegelsen på denne coinen. Jeg anbefaler ingen å legge noe som helst penger i dette, gjør deres egne vurderinger.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

 

 

 

Helt rå coin! Her kommer de som hiver seg på til å bli rike! Glem Bitcoin og Ethereum, ChainCoin er fremtiden. Men det gjelder å være rask. Den har allerede tredoblet seg på et døgn. 5 dollar per coin nå. I morgen kan prisen være 10-20. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

 

Usikker på om du troller, mtp at det første du skriver bare er tull mens det siste fort kan bli virkelighet. Altså at prisen fort kan gå til 10$+ imorgen. Personlig kommer jeg isåfall til å selge igjen, da jeg ikke sitter med nok kunnskap om ChainCoin overhodet.

 

Dette var såklart ikke ment som noe pump til coinen, bare for å dra igang tråden og informere de som evt ikke har sett bevegelsen på denne coinen. Jeg anbefaler ingen å legge noe som helst penger i dette, gjør deres egne vurderinger.

 

 

Det var ment som en parodi på kryptomaniaen som nå rir verden. Dette er tiden for å selge, ikke kjøpe. Kryptomarkedet har nå gått svinaktig mye opp over kort tid. Det er helt feil tidspunkt å begynne å kjøpe. Det skulle man gjort i fjor. Vent til markedet har gått ned igjen og ting har roet seg. Vent til ingen snakker om det lenger, og mange har mistet troen. Vent til maniaen har lagt seg. Det er da man bør kjøpe. Så selger du igjen neste gang det blir maniske tilstander. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Helt rå coin! Her kommer de som hiver seg på til å bli rike! Glem Bitcoin og Ethereum, ChainCoin er fremtiden. Men det gjelder å være rask. Den har allerede tredoblet seg på et døgn. 5 dollar per coin nå. I morgen kan prisen være 10-20. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

 

Usikker på om du troller, mtp at det første du skriver bare er tull mens det siste fort kan bli virkelighet. Altså at prisen fort kan gå til 10$+ imorgen. Personlig kommer jeg isåfall til å selge igjen, da jeg ikke sitter med nok kunnskap om ChainCoin overhodet.

 

Dette var såklart ikke ment som noe pump til coinen, bare for å dra igang tråden og informere de som evt ikke har sett bevegelsen på denne coinen. Jeg anbefaler ingen å legge noe som helst penger i dette, gjør deres egne vurderinger.

 

 

Det var ment som en parodi på kryptomaniaen som nå rir verden. Dette er tiden for å selge, ikke kjøpe. Kryptomarkedet har nå gått svinaktig mye opp over kort tid. Det er helt feil tidspunkt å begynne å kjøpe. Det skulle man gjort i fjor. Vent til markedet har gått ned igjen og ting har roet seg. Vent til ingen snakker om det lenger, og mange har mistet troen. Vent til maniaen har lagt seg. Det er da man bør kjøpe. Så selger du igjen neste gang det blir maniske tilstander. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

 

Fair enough. Men nå har bobla sprukket allerede, markedet har gått kraftig ned de siste ukene. Så at det er feil å kjøpe nå ville jeg vært forsiktig med å uttale. Det kan såklart gå ennå mere ned, man har overhode ingen garantier for noen ting i dette markedet. Personlig vil jeg ikke gi noen råd overhodet. Men JEG har lagt inn ytterligere litt mer penger nå, og ikke solgt noe av det jeg har hatt. HODL.

Lenke til kommentar

Syns det er veldig greit med en tråd som dette :)

Håper trolling uteblir her.

 

Lurer på hvor folk får vite om Chaincoin osv? Sku gjærne vist om en coin som "exploderer"

 

Jeg kommer sikkert til å slenge inn litt info om forskjellige ting her. Men er ikke så glad i å gjøre det, da man fort blir anklaget for å "pumpe" aka reklamere for coins til egen vinning. Og at mange nye folk på markedet har en tendens til å kjøpe alt de ser blir nevnt, uten å være klar over risikoen og uten å vite hvordan man plukker opp fare-signal. Vil ikke være ansvarlig for at folk taper penger.

 

Personlig har jeg en egen youtube konto som kun følger crypto-relaterte kanaler. Har også ca 10-15 podcaster som jeg hører på hver uke på jobb. Reddit er også en fin platform hvor man kan plukke opp endel på de forskjellige sub-reddits'ene.

 

Hopper sjeldent på slike hype-trains som idag med ChainCoin uten å gjøre research. Kjeda meg rett og slett bare litt og slang inn litt for morroskyld. Tanken var at alt annet er på vei ned, og denne går opp. Så å trade fra ETH til CHC har begrenset risiko akkurat for øyeblikket, men er klar til å trade tilbake når som helst.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Er man med tidlig kan man tjene penger. Men har du virkelig tro på at "chaincoin" kommer til å bli en valuta som i det hele tatt blir brukt av 0,000001% av verdens befolkning?

 

Er så mange kryptoer for øyeblikket, og meget få kommer til å bestå (eller bli noe av i det minste). Hvis man først har interesse for crypto ville jeg brukt tid og energi på ethereum og ripple.

 

Edit: Kan nevne at jeg kjøpe ethereum første gang på 15$ og har tjent rundt 10k på dette. Har også åpne posisjoner for øyeblikket hvor jeg kjøpte på 400$, så posisjonene mine ligger rundt 1k i minus nå, Det er jo bare gambling.. Hvis dere vil ha sikker(sikrere) avkastning må dere heller hive dere på aksjer. 

Edit 2: Husk å ikke invester mer enn dere har råd å tape

 

Edit 3: Syns nå den "cryptopia" siden så meget uproffesjonell ut..

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar

Ja dette var som sagt bare for å kjøre igang tråden, og det var dette jeg holdt på med for øyeblikket. Og den største bevegelsen på markedet akkurat nå. Har overhode ikke noe tro på ChainCoin, har ikke engang gjort research som sagt. Her snakker vi day-trading.

Kan jo legge til at jeg nå nesten har dobblet innskuddet, og den ser ut til å fortsette. Selger så fort den viser svakhetstegn. Vil gjerne ha noe ut fra den exchange'n også, da jeg ikke liker å ha mye inne på disse.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Vil anbefale en titt på nyoppstartede Lykke også. De har bare app foreløpig, men det kommer web versjon etterhvert.

 

De har forøvrig en egen coin også (LKK), men har valgt å holde meg unna den da de visstnok eier 90% av de selv.

Coins utgjør eierskap i selskapet.

 

www.lykke.com

Lenke til kommentar

 

Fair enough. Men nå har bobla sprukket allerede, markedet har gått kraftig ned de siste ukene. Så at det er feil å kjøpe nå ville jeg vært forsiktig med å uttale. 

 

 

Hvis du tror det kan du ikke ha vært lenge i kryptomarkedet. Når slike gigabobler sprekker begynner det ikke å bygge seg opp igjen etter et par uker. Det varer i mange måneder, kanskje år. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...