Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestilt et Lian Li PC-Q08B hos Microplex. Det er mye billigere her enn i england. Men jeg må vente. De sier 18.06 nå. :roll:

 

Også håper jeg at noe skal lage et nytt H57 hovedkort snart med RAID og bedre VRM. Markedet er jævla dystert med bare det Intel kort.

Lenke til kommentar

Post noen bilder her så vi får se.

 

 

skal snart poste noen bilder av "serveren" min når jeg får den ferdig, Et Zotak ion bygget inn i en biltema koffert, Har brukt en del tid på å ting til å passe best mulig, men jeg sliter med å feste harddisken.

Lenke til kommentar

sorry for veldig sent svar.

 

specs på itx maskinen er:

 

i5 661 stock kjøling

Zotac H55 hk

Corsair 2 x 2GB DDR3 1600Mhz 9-9-9-20

Powercolor 5770 (kort versjon, referansedesignen går ikke inn i kabinettet)

Coolermaster 500w..? ATX PSU

Lian Li Q-07

 

"problemet" er at skjermkortet har dual slot kjøler. dette gjør at man må ta ut 3.5" harddiskrammen som sitter i bunnen av kabinettet. jeg bruker en gammel 3.5" samsung 160GB, men denne "ligger" vertikalt i fronten på kabinettet - det går AKKURAT :D

 

maskinen står til daglig nå oppe i min stue, og en kamerat av meg spille BC2 glatt på denne maskinen på en blanding av high og medium settings. veldig god ytelse på denne lille klumpen.. maskinen blir varm eller 1-3timer med spilling, og gir derfor litt lyd fra seg. dette syntes jeg er greit, i og med at den er nesten lydløs IDLE og ved surfing.

 

håper dette var til hjelp :)

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Har du lest om det Gigabyte GA-H55N-USB3?

 

Gigabyte Readies Feature-Packed Mini-ITX LGA1156 Motherboard

Gigabyte is readying a new motherboard in the mini-ITX form-factor which is bound to surprise some with its feature-set. The GA-H55N-USB3 is a socket LGA1156 motherboard based on the Intel H55 chipset, supporting the entire range of LGA1156 processors with a powerful 4+2 phase VRM. The socket is wired to two DDR3 DIMM slots for dual-channel memory, which is powered by its own 2-phase circuit. Gigabyte was able to accommodate five SATA channels by the chipset, making space for one eSATA, and four internal SATA 3 Gb/s ports with RAID support.

 

Its lone expansion slot is a full-bandwidth PCI-Express 2.0 x16, while being based on the H55 chipset, it also supports Intel Flexible Display Interface for processors with embedded graphics. On its connectivity front it doesn't make many compromises either, with 8+2 channel HD audio with optical SPDIF connector, a two-port USB 3.0 controller giving out two USB SuperSpeed ports, gigabit Ethernet, Keyboard/Mouse combo PS/2, four USB 2.0 ports on the rear-panel + four by internal headers, and display connectivity which includes DVI, D-Sub, and HDMI. The GA-H55N-USB3 is expected to be out in April.

 

Litt for sent (april?), men det ser ut som et helt bedre hovedkort enn det Zotac (til meg).

 

http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?PHPSESSID=c02ce5a24a55a8e7a88287bae723e2fa&/topic,1651.0.html

Lenke til kommentar

Lurer på om ikke jeg skal hive ihop en vannkjølt m-itx-gamer. Hadde blitt bra det, tror jeg :)

 

hvis du kaster ut cdrommen på q07 så er det mulig med en 120mm rad i toppen der med modding.. litt kjipt at 5770 i kort versjon er det største man får plass til der.

 

men det er mini itx :D

 

har selv vurdert H50 inni der til cpuen, men tror kanskje cpublokken/pumpen kommer til å komme nær psuen.

Lenke til kommentar

Vurderer å sette sammen en ITX maskin hovedsaklig som mediaserver og emulatorboks.

Tenker http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=177199&model= med i5 og droppe skjermkort.

To spørsmål:

1. Jeg anntar at HD-video ikke blir noe problem, men hva med "mindre krevende" spill som f.eks fifa 2010?

2. Hvor mye strøm trekker et slikt system? Vil en pico-strømforsyning på 150w holde?

 

150w holder hvis du tar en i3 530 f.eks med enkel hdd + cdrom. spill kan du vel mer eller mindre glemme tror jeg, ikke allverdens ytelse.

 

hva med å putte inn ett 4350 f.eks, passivt kort.. evt 5750. Lian Li Q-07 er faktisk ett mer eller mindre perfekt kabinett til dette :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg funnet ut at den planlagte kofferten blir alt for stor for et så lite hovedkort, så da vil jeg gjerne ha noen tips til hva jeg kan bygge den in i. "Kabinettet" kan være bra lite da dette hovedkortet har en ekstern psu lik den som er på bærbare pcer, så jeg slipper en vanlig psu.

 

 

Edit: Har sett litt på et gammelt NES kabinett, men vet ikke om man får tak i det her i norge. Har også tenk på å bygge den inn i min nåværende gaming rig som en slags innebygget server eller kanskje en lånepc som andre kan bruke på lan.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Har selv Chenbro kabinettet med ekstern PSU der du må montere et lite Power Distribution Board.

 

Det finnes ganske mange NES rundt om i Norge, selv ha jeg to stykke der ene skal jeg fikse mens den andre er koblet til hjemmekinoprosjektorren med resten av spillkonsolene.

 

Anbefale du tar en titt på Finn.no og QXL.no :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv Chenbro kabinettet med ekstern PSU der du må montere et lite Power Distribution Board.

 

Det finnes ganske mange NES rundt om i Norge, selv ha jeg to stykke der ene skal jeg fikse mens den andre er koblet til hjemmekinoprosjektorren med resten av spillkonsolene.

 

Anbefale du tar en titt på Finn.no og QXL.no :thumbup:

 

Hva tror du er en ok pris å betale for et NES ? Har vært innom finn.no, men alle ligger godt over 1000 lappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...