Gå til innhold

Excel - Summering av produkter med antall på forskjellige arkfaner


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg er ute etter å kunne bruke arkfane 1 som en summering av antallet på produktnavnet med verdi over 1 i de forskjellige arkfanene som kan kalles "handlelister".
Ønskelig at summerer seg ut på arkfane 1 som den endelige "handlelisten" 

de forskjellige "handlelistene" kan inneholde mange linjer, og noen produkter av samme art kan forekomme på flere "handle lister" dette må sjekkes opp og antallet summeres i arkfane 1 på 1 linje med produktnavn, varenr og antall.

Se eksempel som jeg har lagt ved. 

 

Håper på noen smarte svar :-)

eksempel.xlsx

Endret av Engelund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noen begrensinger på maskinen jeg sitter på så jeg får ikke lagret eksempelfilen. Det enkleste for deg slik jeg ser det er å automatisere det mest mulig ved å bruke Pivot og konsolidere data uten å bruke sidefelt. Når du konsoliderer på Konsolidere flere regneark til én pivottabellden måten kan du hente inn data fra forskjellige kilder og konsolidere det i en kolonne. Du kan lese mer om det i artikkelen Konsolidere flere regneark til én pivottabell

 

Har du ikke brukt Pivot i Excel tidligere må du legge til den funksjonaliteten men det er enkelt. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ønsker ikke å bruke pivot, da det er andre som skal bruke det og det skal være enkelt for de som skal bruke det. 

Jeg har nå endret litt. 
jeg har en lang liste med produkter på ark1 og skal bare ha ut navn. nr og antall på neste ark som har verid større enn 0. Skal da kunne kjøre med å trykke på en knapp på toppen av arket. 

 

 

Jeg har noen begrensinger på maskinen jeg sitter på så jeg får ikke lagret eksempelfilen. Det enkleste for deg slik jeg ser det er å automatisere det mest mulig ved å bruke Pivot og konsolidere data uten å bruke sidefelt. Når du konsoliderer på Konsolidere flere regneark til én pivottabellden måten kan du hente inn data fra forskjellige kilder og konsolidere det i en kolonne. Du kan lese mer om det i artikkelen Konsolidere flere regneark til én pivottabell

 

Har du ikke brukt Pivot i Excel tidligere må du legge til den funksjonaliteten men det er enkelt. 

Lenke til kommentar

Hei, har sett litt på denne men var litt dårlig forklart fra deg. :ph34r:

Har ett forslag etter hva jeg TROR du mener.

NB! Virker inntil 1000 rader, kan utvides ved behov.

 

Til orientering er Fanene beskyttet uten passord 

 

Makroene som er brukt står i en tekstboks på hver fane. Disse kan slettes etterpå.

Rød fane (din) er IKKE i bruk og kan slettes.

 

Til slutt må du lagre boken som en Makro-aktivert arbeidsbok.

 

Vil du ha en kopi som er ferdig med makroer send med en melding med din e-postadresse

 

 

 

Tar gjerne imot andre sine kommentarer også.   :)  :)

eksempel (3).xlsx

Endret av Trelkrok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...