Gå til innhold

På tur i verdensrommet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vell kanskje de krasjer enda en gang som de gjorde med X3...

StarForce slaktet de den gang og de ble saftig boikottet av gamere, om de gjør samme tabben igjen så kan de nok få se en historie som gjentar seg, og om de går med SecuROM så blir de offer for den nye kampanjen...

 

Men til X3: Reunion lagde Egosoft faktisk en patch som fjernet starforce pga klager fra brukerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg gikk lei av X3:Reunion ganske fort pga. voldsomme mengder med "micromanaging" og litt dårlig balansering av økonomien.

 

Håper nytt brukergrensesnitt vil hjelpe på med med "micromanaging" biten (tillate større grad av automatisering). Jeg skal ihvertfall lese omtaler nøye, men kan ikke garantere noe kjøp.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Det er for øvrig tilgjengelig over Steam.

Det hender Steam-versjonen skaper problemer ved bruk av mods og script, så derfor venter jeg på butikkversjonen.

 

Håper nytt brukergrensesnitt vil hjelpe på med med "micromanaging" biten (tillate større grad av automatisering). Jeg skal ihvertfall lese omtaler nøye, men kan ikke garantere noe kjøp.

Det er fremdeles en del micromanagement i spillet, men flere ting er bedre automatisert. Det er allerede et økende antall script tilgjengelig, så det kan være verdt å ta en kikk på forumet.

Lenke til kommentar
Kontrollering ved hjelp av mus - dette blir jo nesten som Freelancer, bare mye dypere, og med mye lekrere grafikk. Tror nesten jeg må kjøpe det. Det er for øvrig tilgjengelig over Steam.

 

Helt enig, hvis action delen blir mer ,lignende Freelancer, og man slipper å knote så mye med kompliserte menyer, vil jeg vurdere det. Freelancer er ett genialt spill og spilte faktisk SP delen forrige måned (har spilt MP i flere år før jeg gikk lei). Bare synd Digital Anvil ble presset til å gi ut spillet tidligere, det hadde mye større potensial.

Lenke til kommentar
Helt enig, hvis action delen blir mer ,lignende Freelancer, og man slipper å knote så mye med kompliserte menyer, vil jeg vurdere det. Freelancer er ett genialt spill og spilte faktisk SP delen forrige måned

Fullførte det i forrige uke jeg, sånn mens vi var inne på det. :p

 

Det hender Steam-versjonen skaper problemer ved bruk av mods og script, så derfor venter jeg på butikkversjonen.

Hum, strek i regningen. :hm:

Lenke til kommentar
Det hender Steam-versjonen skaper problemer ved bruk av mods og script, så derfor venter jeg på butikkversjonen.

Hum, strek i regningen. :hm:

Det går stort sett bra, men det er flere rapporter om enkelte som har problemer. Mulig det bare er startproblemer, spillet blir stadig oppdatet med nye patcher. Jeg er så avhengig av mange script og jeg liker å fikle litt selv med X3 Editor, så jeg tar ingen sjanser. Dessuten er det ingen hast egentlig å spille det, jeg venter på noen script og en mod jeg bare må ha.

Lenke til kommentar

Freelancer er ett av favorittspillene mine. Pleier å ta det fram sånn èn gang i året og runde det på nytt.

 

Det eneste jeg ikke liker med det er slutten.

SPOILERS!! (ikke les videre hvis du ikke har spilt det før!)

 

Jeg ble skikkelig skuffet på slutten fordi vi ikke fikk bruke Hypergate nettverket i det hele tatt. Det nettverket hadde store historiepotensialer....

 

Lenke til kommentar

tja.. billigere å kjøpe det fra play.com (visstnok fortsatt problemer med VISAkort fra postbanken her, men mastarcard fra samme bank går fint.)

direkte link: her.

18 pund er under 200kr om dagen (ref tollvesenet sine kurser - oppdatert liste på disse finnes på denne siden.. og play.com har jo fri frakt :-)

 

Selv sliter jeg med å komme meg på jobb om dagen pga dette spillet.. (tenkte å begynnekl 0800 i dag.. stempla inn 0837.. host). I Reunion drev jeg stort sett med trading, men har i TC skiftet fokus til combat. Det er gode penger å tjene på de oppdragene. Apropos oppdragene, det er et langt mer oversiktlig system enn det var i Reunion. Nå får du opp et ikon på en stasjon og du kan snakke med oppdragesgiver så lenge du er under 25km fra stasjonen. Du får se hva oppdraget går ut på og hvor mye du får for det. Slutt på BBS tullet hvor du måtte legge til kai på hver eneste stasjon for å se om det var noe.

 

Når det gjelder kopibeskyttelse så bruker de TAGES .. og har allerede varslet at de seinere (om ca. et år?) vil frigi en patch som ikke inneholder kopibeskyttelsen. Jeg har ikke opplevd problemer med denne. Kan vel også innrømme at jeg ikke har søkt opp så mye informasjon om hva folk vanligvis klager på når det gjelder TAGES, menmen..

 

Alt i alt er jeg fornøyd med spillet så langt. Noen bugs har de naturlig nok igjen å fjerne, men det er tydelig at Egosoft jobber aktivt med dette.

Lenke til kommentar
Nå får du opp et ikon på en stasjon og du kan snakke med oppdragesgiver så lenge du er under 25km fra stasjonen. Du får se hva oppdraget går ut på og hvor mye du får for det. Slutt på BBS tullet hvor du måtte legge til kai på hver eneste stasjon for å se om det var noe.

Akkurat det blir jo en fornøyelse, det var jo forbannet mye docking i X3:Reunion på leit etter oppdrag og andre ting.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...