Gå til innhold

Star Wars Battlefront-betaperioden har blitt forlenget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd spilelt selv, men sett noen klipp på Youtube.

 

Det som imponerer mest er grafikken. Den er state of the art. Det som trekker ned spillet for min del er alle begrensningene. "Bare" 40 spillere og ingen kjøretøy man kan sitte flere i. Hero-klassen virker også litt enkel og karakteren litt "stiv". Jeg skjønner det ikke er Jedi Knight 3, men hadde håpet på litt bedre lyskamper enn kun "hack and slash".

Lenke til kommentar

Absolutt artig. Kan ikke sammenlignes direkte med feks BF-serien eller CS, da skytemekanikk er mer likt type Quake.

 

Quake-møter-Battlefield-møter-Starwars?

 

Blir litt for dumt når mye av negativ feedback går på begrensninger i beta. Det er snakk om 2 begrensede kart, og det er det man må dømme det på. Har ikke opplevd en eneste glitch, teknisk feil eller andre problemer, som er imponerende på dette stadiet.

 

Ting som serverbrowser, bedre partysystem / teamsystem MÅ på plass i endelig versjon, men det holder jeg ikke mot spillet på dette stadiet.

 

Mange mener at brettet i walker assault er veldig ubalansert, men mye av grunnen er at folk spiller det som team deathmatch. I går opplevde jeg at Rebels vant to runder på rad fordi de faktisk jobbet om objectives, og brukte aktivt smart rockets og lignende man kan plukke opp. Var utrolig artig :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ble faktisk positivt overrasket over BETA-en, men tror EA gjør seg selv en bjørnetjeneste når de har en Open-BETA med så få moduser og kun ett enkelt kart gjør at du fort føler at du har spilt innholdet ihjel etter kort tid. Ikke mye gøy å spille det samme kartet om og om igjen uten noen form for variasjon.

 

Tror dette kan bli riktig så interessant, men synd at spillet kun vil ha åtte kart ved lansering, syntes det var veldig snaut så det stinker vel Premium og bøttevis med DLC-er fortløpende her..

Lenke til kommentar

Glad jeg ikke er Star Wars fanatiker, må gjøre vondt å få stukket en fullvoksen kaktus opp i rævva av EA.

Høres ut som om du allerede har fått noe stort og ubehagelig opp baki der ?

 

Syns dette var velig underholdende jeg da, er selvsagt Star Wars fan men føler ikke meg særlig sår og øm i fiseringen når sant skal sies :)

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er ikke sikker han har spillt de spillene ? :) Selv har jeg ikke noen fartstid med de foregående Battlefront spilene, med unntak av BF2 som jeg fikk på Steam under en Star Wars kampanje..men online biten fungerte ikke så jeg gikk vel bare og loket rundt litt. Gav selvsagt ikke noen mening så det ble med det.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det viser seg å være et veldig godt spill.

Grafikken, animasjoner, fysikken på dronene, og gunplayet er i øverste klasse.

Og da må jeg stresse grafikken ekstra godt, for den er helt enorm.

 

Opplevde ingen glitcher og bugs jeg heller, alt gikk silkemykt og helt uten problemer.

Motoren virker veldig optimalisert, da bildefrekvensen lå i taket selv med alt på Ultra.

Lenke til kommentar
 

Glad jeg ikke er Star Wars fanatiker, må gjøre vondt å få stukket en fullvoksen kaktus opp i rævva av EA.
Høres ut som om du allerede har fått noe stort og ubehagelig opp baki der ?
 
Syns dette var velig underholdende jeg da, er selvsagt Star Wars fan men føler ikke meg særlig sår og øm i fiseringen når sant skal sies :)
 
Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og drikke fra giftbegeret.
 
Sitat
"EA continues this because the Battlefield franchise is profitable; we as players have taught them that we'll buy anyway, and continue to support games that don't work at launch. To quote terrible daytime television therapy: We've taught EA how to treat us, and this is the result."
 
Calendar year-to-date, FIFA 14, Titanfall and Battlefield 4 were three of the top five best-selling titles across all platforms in the Western World, the company's earnings report stated in May 2014. Why ship working products when the market says you don't need to do so in order to succeed?"
 
 
Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us. La idioter bruke pengene på premiumavtaler, mikrotransaksjoner og pre-order bonuser. La dem klage år etter år når EAs fryktelig billige server-infrastruktur oversvømmes under vekten av 13 år gamle banneutspyttende tenåringer som er sinte over at de hadde "baller til å nerfe HK416" (som "helt klart ikke var OP!"). Selv om man er en die-hard kompetitiv skytespill-entusiast, er det nok av andre gode alternativer på både konsoll og PC. Jeg er ferdig med å klage på CoD, Battlefield og alt annet som uten tvil er drittprodukt dekket i grådighet og innpakket i en boks av antikonsumerisme.
 
 
De spillseriene er for lengst døde. La oss bare snakke om hva som er genuint spennende og som ikke allerede råtner på innsiden. Og da mener jeg ikke Bad Company 3 eller Battlefront 3. De er fortsatt produsert av de samme utviklerne -- navnendring gjør ikke et spill bedre.
ISSz1Sz.jpg
Det var som en kamerat fortalte meg for 1 år siden, når den første Battlefront-traileren ble sluppet:
 
 
Sitat
Vi må bare innse at folk flest er dumme nok til å kjøpe, spille, se, høre og ete det som er dårlig, da de er et lelt byte for reklame og har vokst opp hele livet med simple alternativer. BF og CoD tjener i bøtter og spann slik den nye Transformers filmen tjener i bøtter og spann, slik iPhone tjener i bøtter og spann.
Og når Battlefront 3 kommer: tror dere virkelig spillet ikke kommer til å bli blant de bestselgende det året? Og når EA lanserer Battlefront 4 et år senere, eller Battlefront: Hardline -- tror dere ikke de kommer til å selge som bare det?
 
 
Men bare drikk fra giftbegeret, du.
Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke sikker han har spillt de spillene ? :) Selv har jeg ikke noen fartstid med de foregående Battlefront spilene, med unntak av BF2 som jeg fikk på Steam under en Star Wars kampanje..men online biten fungerte ikke så jeg gikk vel bare og loket rundt litt. Gav selvsagt ikke noen mening så det ble med det.

 

Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og bli rævknullet.

 

Som Ben Kuchera fra Polygon så fint oppsummerte det:

 

"EA continues this because the Battlefield franchise is profitable; we as players have taught them that we'll buy anyway, and continue to support games that don't work at launch. To quote terrible daytime television therapy: We've taught EA how to treat us, and this is the result."
 
Calendar year-to-date, FIFA 14, Titanfall and Battlefield 4 were three of the top five best-selling titles across all platforms in the Western World, the company's earnings report stated in May 2014. Why ship working products when the market says you don't need to do so in order to succeed?"

 

 

Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us. La idioter bruke pengene på premiumavtaler, mikrotransaksjoner og pre-order bonuser. La dem klage år etter år når EAs fryktelig billige server-infrastruktur oversvømmes under vekten av 13 år gamle banneutspyttende tenåringer som er sinte over at de hadde "baller til å nerfe HK416" (som "helt klart ikke var OP!"). Selv om man er en die-hard kompetitiv skytespill-entusiast, er det nok av andre gode alternativer på både konsoll og PC. Jeg er ferdig med å klage på CoD, Battlefield og alt annet som uten tvil er drittprodukt dekket i grådighet og innpakket i en boks av antikonsumerisme.
 
De spillseriene er for lengst døde. La oss bare snakke om hva som er genuint spennende og som ikke allerede råtner på innsiden. Og da mener jeg ikke Bad Company 3 eller Battlefront 3. De er fortsatt produsert av de samme utviklerne -- navnendring gjør ikke et spill bedre.
 

ISSz1Sz.jpg

Det var som en kamerat fortalte meg for 1 år siden, når den første Battlefront-traileren ble sluppet: Vi må bare innse at folk flest er dumme nok til å kjøpe, spille, se, høre og ete det som er dårlig, da de er et lett bytte for reklame og har vokst opp hele livet med simple alternativer, uten å bli eksponert for noe annet. BF og CoD tjener i bøtter og spann slik den nye Transformers filmen tjener i bøtter og spann. 

 

Og når Battlefront 3 nå kommer: tror du virkelig spillet ikke kommer til å bli blant de bestselgende i 2015? Og når EA lanserer Battlefront 4 et år senere, eller Battlefront: Hardline -- tror dere ikke du det kommer til å selge som bare det?

 

Men bare drikk fra giftbegeret, du.

Endret av La Menthe
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Artig spill, fin blanding mellom Battlefield og mer action orienterte Call of Duty.   :p

 

Hvorfor driver folk å å sier Torsk spillene er mer "action" enn Battlefield?

 

Hva er det TORSK har som er mer action enn battlefiled? er det slik at man i battlefield leser opp Maori poesi og spiser ost og drikker vin? Sist jeg sjekka hadde battlefield skytevåpen og innimellom til og med eksplosjoner...

 

Er det hjernedødt, Dere egentlig mener når dere sier "action"?

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

La Menthe:

 

Og du går ut i fra at de andre titlene du nevner ikke er av interesse for oss som også like Battlefront ? For en holdning og ekkel type du gir utrykk for å være. Om jeg mistolket deg så beklager jeg det.

 

 

For øvrig ganske morsom den EA logo transformasjonen, så den skal du få ett solid pluss for!

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Glad jeg ikke er Star Wars fanatiker, må gjøre vondt å få stukket en fullvoksen kaktus opp i rævva av EA.

Høres ut som om du allerede har fått noe stort og ubehagelig opp baki der ?

 

Syns dette var velig underholdende jeg da, er selvsagt Star Wars fan men føler ikke meg særlig sår og øm i fiseringen når sant skal sies :)

 

Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og drikke fra giftbegeret.

 

Sitat

"EA continues this because the Battlefield franchise is profitable; we as players have taught them that we'll buy anyway, and continue to support games that don't work at launch. To quote terrible daytime television therapy: We've taught EA how to treat us, and this is the result."

 

Calendar year-to-date, FIFA 14, Titanfall and Battlefield 4 were three of the top five best-selling titles across all platforms in the Western World, the company's earnings report stated in May 2014. Why ship working products when the market says you don't need to do so in order to succeed?"

 

 

Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us. La idioter bruke pengene på premiumavtaler, mikrotransaksjoner og pre-order bonuser. La dem klage år etter år når EAs fryktelig billige server-infrastruktur oversvømmes under vekten av 13 år gamle banneutspyttende tenåringer som er sinte over at de hadde "baller til å nerfe HK416" (som "helt klart ikke var OP!"). Selv om man er en die-hard kompetitiv skytespill-entusiast, er det nok av andre gode alternativer på både konsoll og PC. Jeg er ferdig med å klage på CoD, Battlefield og alt annet som uten tvil er drittprodukt dekket i grådighet og innpakket i en boks av antikonsumerisme.

 

 

De spillseriene er for lengst døde. La oss bare snakke om hva som er genuint spennende og som ikke allerede råtner på innsiden. Og da mener jeg ikke Bad Company 3 eller Battlefront 3. De er fortsatt produsert av de samme utviklerne -- navnendring gjør ikke et spill bedre.

ISSz1Sz.jpg

Det var som en kamerat fortalte meg for 1 år siden, når den første Battlefront-traileren ble sluppet:

 

 

Sitat

Vi må bare innse at folk flest er dumme nok til å kjøpe, spille, se, høre og ete det som er dårlig, da de er et lelt byte for reklame og har vokst opp hele livet med simple alternativer. BF og CoD tjener i bøtter og spann slik den nye Transformers filmen tjener i bøtter og spann, slik iPhone tjener i bøtter og spann.

Og når Battlefront 3 kommer: tror dere virkelig spillet ikke kommer til å bli blant de bestselgende det året? Og når EA lanserer Battlefront 4 et år senere, eller Battlefront: Hardline -- tror dere ikke de kommer til å selge som bare det?

 

 

Men bare drikk fra giftbegeret, du.

Bare fordi andre ikke har ett problem med EA sin foretningsmodell, så er de dumme? Så vi som kjøper Battlefront og har kjøpt BF4 har vokst opp hele livet med simple alternativer? Snakk om å generalisere.

 

Her dreper du dine egne argumenter med å virke som en bitter kjerring. Spill Child of light du, kos deg med Minecraft eller hva nå du spiller, men hvorfor skal du pisse på andres spillglede, og dra fram ett sitat fra en "kompis" som kaller folk dum, kun fordi de kjøper ett spill publisert av EA? Gå å ta dere en bolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det viser seg å være et veldig godt spill.

Grafikken, animasjoner, fysikken på dronene, og gunplayet er i øverste klasse.

Og da må jeg stresse grafikken ekstra godt, for den er helt enorm.

 

Opplevde ingen glitcher og bugs jeg heller, alt gikk silkemykt og helt uten problemer.

Motoren virker veldig optimalisert, da bildefrekvensen lå i taket selv med alt på Ultra.

 

Selv om jeg er helt enig i at grafikken er helt fantastisk, det beste jeg har sett, attpåtil veldig bra optimalisert. Men jeg er helt uenig i at gunplayet er i øverste klasse, våpenene føles helt like imo, våpnene er 110% presise over alle distanser, når dette kombineres med alt for lite dekning og for åpne baner, sørger dette for at man blir skutt fra overalt hele tiden, som jeg synes var utrolig frustrerende i lengden. Håper på en forbedring på dette feltet før endelig versjon slippes.

Forøvrig så burde det ikke være mulig å ha evig med granater slik som vi har nå, granat spammen er ulidelig.

Lenke til kommentar

La Menthe:

 

Og du går ut i fra at de andre titlene du nevner ikke er av interesse for oss som også like Battlefront ? For en holdning og ekkel type du gir utrykk for å være. Om jeg mistolket deg så beklager jeg det.

 

 

For øvrig ganske morsom den EA logo transformasjonen, så den skal du få ett solid pluss for!

 

Det her er ikke snakk om å sette folk i bås på den ene eller andre siden. Det jeg skriver er ganske opplagt og tydelig at gaming er like mye en del av konsumerisme som søppelmat. Med massive sponsoravtaler og reklamekampanjer, klarer selskaper som EA, Ubisoft og andre å sette storspillene sine i hovedfokus, og dermed gjør de det noe av det eneste vanlige folk blir eksponert for. Det er derfor folk, selv med viten om alle manglene og problemene til spill som Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, osv., fortsatt går til innkjøp av disse spillene hele tiden; de eksponeres for lite annet, og har derfor manglende evne til å være kritisk utenfor de rammene som disse selskapene allerede har satt foran dem. Og det er helt forståelig: når du har jobb/skole, trening og husarbeid som din dagsrutine, så har du ikke så mye annet tid til å sette deg ned foran TV/PC-skjermen og slappe av. Du går ikke ut og oppsøker spill, men finner det nærmeste foran deg; slik du  av og til kjøper mat ute i stedet for å lage det.

 

Og når de trykker disse spillene ned i halsene på folk, gjennom reklamer på nettsted, TV og annet, massiv pressedekning før og etter lansering, samt anmeldelser over alt (alle anmeldere får hver sin kopi av spillet), og all annen indirekte eksponering (som håpløse Youtubere som både eksponerer og driver egeneksponering -- da de selv er avhengige av visninger), så er jo det klart de vil kjøpe det. Det er av samme grunn at Samsung regelrett knuser andre Android-produsenter som Sony og LG i salg. Spør du en som kjøpte en Samsung-telefon hvorfor han valgte spesifikt den over en Xperia eller noe annet for eks., vil han svare "fordi jeg likte den bedre". Noen ganger er det sant, men majoriteten av gangene er det fordi han ble drevet til det av eksterne påvirkninger. Han vil såklart nekte for det og påstå sin selvstendighet, og vil også tro på det. Og det er rett og slett fordi han har blitt opplært til å tenke sånn.

 

Er det virkelig for mye å be om at et spill er gjennomført og ferdig? At det for eks. har egenskaper som det forrige spillet for 10 år siden (som er vanvittig mye i spillverdenen), som for eks. 64 spillere? Eller at spillet lanseres uten massive serverproblemer, bugs, krasj og whatnot fordi spillet har blitt rushet (noe, basert på erfaring fra de siste 3 BF-spillene, vil forekomme)? At DLCer er kostnadsfrie, og man heller burde punge ut for Expansion Packs? Se for eks. på FIFA-spillene, og spør deg selv dette spørsmålet: er det virkelig slik at en person må ut med 500,- hvert eneste år for et nytt FIFA-spill, eller kunne EA bare ha lagd et spill hvert 5. år og oppdatert det gjennom denne perioden til et nytt og bedre spillmotor ble lansert? Hvis svaret er "Nei", hvorfor gjør de ikke det? Og hvorfor velger folk å kjøpe spillet hvert bidige år?

 

Det meste kvalmende er  at Battlefront 3 ikke er et selvstendig produkt engang. Det hele er bare en ren pengemaskin med opphav i nysatsingen på Star Wars, av Disney. EA så at de kunne tjene inne penger fra verdens desidert største kultvaremerke, og fikk DICE til å begynne på Battlefront 3 --  et spill som tilsynelatende lanseres en måned før Star Wars: A Force Awakens. Battlefront 3 er like ekte som en hamburger fra McDonalds. Så rushet som spillet er, er det også trygt å anta at den vil komme i deler; dvs. romkrig vil være i egen DLC (og du vil sansynligvis få 5 stk. av disse, hvorav nesten alle vil koste 120,- hver). Og så har du premium deals, som skjuler seg som et "tilbud", men er i realiteten en semiobligatorisk betalingsløsning som straffer normale brukere. Og slik fortsetter det. EA er et aksjebasert selskap, og handler ut fra de løsninger som de vet gir mest mulig avkastning for minst mulige kostnader (som arbeidstid på å finpusse et spill, eller å lage et fullstendig spill). Om folk velger å ikke kjøpe spillet, om de velger å sende ledelsen klagemål, så vil jo det naturligvis ha en innvirkning på hva de anser som bærekraftig løsning for å tjene inn penger. Det var det som skjedde når EA ble regelrett saksøkt i kjølevannet av BF4 for å ha laget et uferdig spill, noe som førte til at de akselererte fokus på fiksing av bugs, netcode og annet betydelig.

 

Hvis du ikke tror på meg, så kan du gjøre et lite kontrollert eksperiment. Bare se på markedsføringsbudsjett i et spill i forhold til salgstall; her vil du se en klar indikasjon på hvor selvstendig folks valg av spill egentlig er...

Endret av La Menthe
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...