Gå til innhold

HD DVD for Xbox 360 lanseres i morgen (X360)


Anbefalte innlegg

Ikke bare var den dyr (nesten like dyr som en Xbox360!), men stygg var den også.

 

Utrolig upraktisk å ha enda en ekstra dings stående på TV-benken; nei takk du, jeg kjøper heller en kombinert HD-DVD/Blu-Ray spiller om et år, som ikke bare kommer til å se penere ut, men også ha en faktisk nytteverdi.

8004707[/snapback]

 

de første hybridspillerne kommer sikkert til å koste minst en 4-5 ganger mer enn add-on spilleren til 360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt denne spilleren en stund, og jeg elsker den. HD DVD er helt rått, bildekvaliteten er like god, hvis ikke litt bedre enn Blu Ray.

 

Det er ingen soner på HD DVD, det er billigere enn Blu ray og alle som kjøper en HD DVD addon kjøper det bare for å se film, slik er det ikke med PS3.

 

Når det gjelder spill på HD DVD, så skal vi ikke si at det ikke vil komme. Her kan MS ha et skikkelig ess på lur. Når grafikken er såpass gjevn med PS3, så kan MS kjøre ut et par titler med HD DVD å bli kongen på haugen.

Lenke til kommentar
Det store spørsmålet er: Når byttes DVDene i butikken ut med HD-filmer? Inntil da ser jeg liten vits i å kjøpe en slik spiller.

8005112[/snapback]

Det du påpeker her er det få som skjønner. Formatkrigen er overhodet ikke vunnet før de nye HD-formatene virkelig begynner å ta markedsandeler fra 'vanlig' DVD. Om det selges 100k eller 1mill mere filmer på det ene eller andre formatet har det marginalt å si dersom det ikke går på bekostning av DVD-salget.

 

 

Har hatt denne spilleren en stund, og jeg elsker den. HD DVD er helt rått, bildekvaliteten er like god, hvis ikke litt bedre enn Blu Ray.

 

Det er ingen soner på HD DVD, det er billigere enn Blu ray og alle som kjøper en HD DVD addon kjøper det bare for å se film, slik er det ikke med PS3.

 

Når det gjelder spill på HD DVD, så skal vi ikke si at det ikke vil komme. Her kan MS ha et skikkelig ess på lur. Når grafikken er såpass gjevn med PS3, så kan MS kjøre ut et par titler med HD DVD å bli kongen på haugen.

8005472[/snapback]

Det skal godt gjøres at man får maksimert bildekvaliteten så lenge XBOX360 ikke har HDMI. Men det blir selvsagt et bedre bilde enn hva man er vant til på DVD. Optimal kvalitet på bildet vil man uansett ikke få hverken på XBOX360 eller PS3 og det kommer også veldig an på hvor godt materiale som faktisk er lagt på plata. Man skal i alle fall være utrolig forsiktig med å kåre en bildemessig kvalitetsvinner basert på et billig addondrev til en spillkonsoll..

 

MS skal være veldig forsiktig med å lansere spill på HD DVD, det vil eksludere alle de som ikke har kjøpt tilleggsdrevet og det passer nok dårlig med markedstrategien. En DVD er uansett stor nok til å lagre helvetes masse teksturer og snacks. Jeg er ganske sikkert på at man kan klemme inn et helt rått GTA-etellerannet på en DVD uten å gå veien om HD DVD. 4,5Gb er tross alt endel i spillsammenheng hvis man dropper rendrede cutscenes.

Lenke til kommentar

Nopp har nok ikke det appleseed...Men kanskje det i framtiden kan komme ut

tredjeparts koblings ledninger til HD dvd spilleren..Det er vel ikke umulig..

 

Synd at det ikke går..Jeg som nettopp har solgt xbox 360 min:-( men jeg

trengte desperat pengene....

 

Vel får kjøpe den nye 360en som kommer :thumbup:

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
At det er stiv pris kommer an på hva du sammenligner med. For de som allerede har xbox360 er det en rimelig måte å få seg HD DVD spiller på, da de billigste standalone HD DVD spillerne som er gitt ut til nå koster 5000 kr. Faktisk blir det billigere selv om du kjøper Xbox360 premium ed. pluss HD DVD add on. Ledninger og klumper i alle retninger kan jeg imidlertid være enig i.

 

Det har jo alltid vert argumentert i det vide og brede hvor billig 360 er. Uten og nevne navn, så vet du sikkert hva jeg sammenligner den med.

Skal du ha en fullskala 360 med addons, så vil jeg ha prisargument lagt døde, da de er like dyre.

8000579[/snapback]

 

Du glemmer at du kan spille spill på en 360. Prøv å gjøre det på en standalone spiller til samme prisen ;)

 

Edit: Jeg forstår at du egentlig sammenligner med PS3 her, men her snakker vi ikke PS3 og HD DVD vs Bluray, men microsoft sin HD DVD spiller vs. en standalone HD DVD spiller.

Endret av Azaz
Lenke til kommentar
Litt synd at man ikke kan koble HD dvd spilleren rett i HD tven..Eller går det?

Det hadde jo vært meget positivt...

8005692[/snapback]

Drevet leser vel bare av bitstrømen og sender til XBOX360 som gjør selve behandlingen av lyd og bilde. En TV trenger ferdigbehandlet bildesignal og takler ikke bitstrømer i forskjellige codecs.

En standalone spiller gjør denne jobben selv og derfor koster den også foreløpig mer enn drevet til XBOX'en.

Lenke til kommentar

Når det gjelder spill på HD DVD, så skal vi ikke si at det ikke vil komme. Her kan MS ha et skikkelig ess på lur. Når grafikken er såpass gjevn med PS3, så kan MS kjøre ut et par titler med HD DVD å bli kongen på haugen.

8005472[/snapback]

MS skal være veldig forsiktig med å lansere spill på HD DVD, det vil eksludere alle de som ikke har kjøpt tilleggsdrevet og det passer nok dårlig med markedstrategien. En DVD er uansett stor nok til å lagre helvetes masse teksturer og snacks. Jeg er ganske sikkert på at man kan klemme inn et helt rått GTA-etellerannet på en DVD uten å gå veien om HD DVD. 4,5Gb er tross alt endel i spillsammenheng hvis man dropper rendrede cutscenes.

8005649[/snapback]

 

MS har sagt at HD DVD drevet KUN vil bli brukt til film, så de vil ikke lansere spill på HD DVD plater. Sikkert nettop fordi de vil at ALLE skal kunne spille dem på xbox'ene sine.

Lenke til kommentar
Ikke bare var den dyr (nesten like dyr som en Xbox360!), men stygg var den også.

 

Utrolig upraktisk å ha enda en ekstra dings stående på TV-benken; nei takk du, jeg kjøper heller en kombinert HD-DVD/Blu-Ray spiller om et år, som ikke bare kommer til å se penere ut, men også ha en faktisk nytteverdi.

8004707[/snapback]

 

de første hybridspillerne kommer sikkert til å koste minst en 4-5 ganger mer enn add-on spilleren til 360.

8005020[/snapback]

 

De første hybridspillerne er allerede på markedet (LG BH100 f.eks.) og koster litt over 7.000,- i USA. Det var vel nettopp derfor jeg også skrev "om et år" i posten min, men det kan jo hende du leste den litt fort. :)

 

Dessuten; skal man ha noen nytte av denne HD-DVD spilleren så må man, som folk jo skriver, også ha en Xbox360, som bringer den totale prisen opp til rundt 4200 (Premium + HD-DVD). Om man allikevel må ut med fire lapper så er det kanskje like greit for en filmbuff å slenge på tre ekstra lapper for å få tilgang til begge formatene. Eller, selvsagt, vente et år for å se hvordan formatkrigen farer, og hybridspillerne uansett har halvert seg i pris.

 

It's not rocket science. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Er det bekreftet at drevet kan kobles på en PC?

I så fall ser jeg en genial løsning med å koble denne til PS3, da har man den ultimate medalinken i stua, spesielt når de slipper en bra Linuxbuild til den :)

8006411[/snapback]

 

Jeg koblet min oppimot min Windows Vista Buisness PC. Slapp å legge inn noen form for drivere. Alt gikk glatt gjennom Windows Update (og driverne ble digitalt signert). Så dette er meget positivt at de har lagt til at man kan koble til PC. For da begrenser den seg ikke kun til X360, men også de med Windows Media Center der ute (regner med det eksisterer driver til den og).

 

EDIT: Dette var min bekreftelse på at det virket ;)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...