Gå til innhold

XTZ vs Klipsch ?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Skal ha meg nye høytalere men så er jeg usikker på hvilket merke jeg skal gå for.

 

Valget er mellom XTZ 99.36

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/golvhogtalare/XTZ-99.36-Matt-Black

 

Og klipsch RF-63

http://www.audiofoni.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=123&category_id=4&option=com_virtuemart&Itemid=9&vmcchk=1&Itemid=9

 

Har hørt mye skryt om begge høytalerne så jeg ble litt usikker om hvilken av de som er verd pengene.

 

Setter pris på all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begge de to går for å være det beste i sin prisklasse, og noen prisklasser over for den skyld. Har sett noen bruke forsterkerkraft til over 100.000 på rf63 og det sier jo litt.

 

De er dog litt forskjellige lydmessig. Xtz er litt mørkere i lyden og kanskje mer behagelig. Klipsch rf63 er dynamikkbomber som setter igang rokkefoten til en hver tid.

 

Selv hadde jeg valgt rf63, men pass på å velg en mathcende forsterker. Klipsch låter ganske forskjellig med forskjellige forsterkere. Det er derfor nødvendig med riktig match for at det skal låte like behagelig som Xtz. Kan komme tilbake til anbefalinger hvis du bestemmer deg for Klipsch.

Lenke til kommentar

begge de to går for å være det beste i sin prisklasse, og noen prisklasser over for den skyld. Har sett noen bruke forsterkerkraft til over 100.000 på rf63 og det sier jo litt.

 

De er dog litt forskjellige lydmessig. Xtz er litt mørkere i lyden og kanskje mer behagelig. Klipsch rf63 er dynamikkbomber som setter igang rokkefoten til en hver tid.

 

Selv hadde jeg valgt rf63, men pass på å velg en mathcende forsterker. Klipsch låter ganske forskjellig med forskjellige forsterkere. Det er derfor nødvendig med riktig match for at det skal låte like behagelig som Xtz. Kan komme tilbake til anbefalinger hvis du bestemmer deg for Klipsch.

 

Hmm.. Tror du Emotiva effekt forsterker kan være behjelpelig med lyden til Klipsch ?

Selv har jeg en Harman Kardon AVR-7000. Riktig nok er det en gammel receiver, men det er vell en del kraft i den ?

 

Takk :)

Endret av HiFi-maNN
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...