Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Har vært i kontakt med to bemanningsbyrå i løpet av min tid som arbeidssøker. Ett har jeg jobbet for, og det siste har jeg nylig fått jobbtilbud hos.

 

Uansett, begge har gjort en ting som har fått meg til å reagere. De har løyet, eller sagt feil timeslønn i intervjuet. Ved BEGGE de muntlige intervjuene ble jeg lovet ca. 10 kr mer enn hva som stod i kontrakten. Det er mulig å si feil, og det er mulig å høre feil, men i begge intervjuene har timeslønnen blitt nevnt flere ganger og jeg er 100 % sikker på at det var mer enn i kontrakten.

 

I ettertid er jeg lei meg for at jeg ikke tok det opp med byrået jeg jobbet for. Samtidig, når man er desperat etter jobb prøver man å ikke stille krav i frykt for å miste tilbud om jobb.

 

Er det flere som har opplevd dette? Hva bør man gjøre som arbeidstaker i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke opplevd at timelønnen har vært feil når jeg har blitt presentert en ansettelseskontrakt. Men det har hendt en gang at jeg ble satt i en "særlig uavhengig stilling" og dermed ikke hadde krav på betalt over tid.

Jeg påpekte dette før jeg signerte og det ordnet seg uten noen spørsmål.

 

Så om jeg var deg, og var 100% sikker på at de sa 10 kr mer i intervjuet og jeg hadde vært villig til å krangle evt. ikke ta jobben pga. det så hadde jeg stått på mitt. Dog utgjør disse 10 kronene ca. 18-19 000 over et helt år inkludert feriepenger. Så du må nesten selv vurdere hvor bruk du har for de pengene.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...