Gå til innhold

Dead Island på rett kjøl (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Dead ISLAND. UtØYA. Vet ikke jeg, men jeg ser en klar sammenheng som gjør at ikke alle forhandlere ønsker å reklamere like sterkt for spillet. Gameplayet har selvfølgelig ingen sammenheng. Da ville man i alle fall ikke kunne fått tak i MW3 når det kommer.

 

Jeg gledet meg veldig til dette spillet, men etter å lese innlegg etter innlegg om bugs og trøblete lagringssystem blir jeg usikker. Håper det kommer patcher i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt en del gjennom spillet og har egentlig skjønt grunnen til at man kan tro at det blir vanskelig å komme seg frem pga våpen ødelegges så sabla fort;

 

Det er laget for 4player Coop.

 

 

Ergo, uten 3 kompiser, så blir ikke opplevelsen det samme, noe jeg ser selv når jeg spiller med 3 andre.

Mat blir noe man må dele, ammunisjon til handvåpen, slagvåpen etc etc, alt må deles.

DELE DELE DELE!!!

 

 

Eneste annet jeg har lagt merke til, men dog ikke egentlig er et så stort problem, er jo at zombier drukner. Helt greit, men det går faktisk an å modifisere det.

 

 

En annen ting jeg liker spesielt stort med spillet, er at om du modifiserer noe på ditt spill, vil alle andre som joiner deg, få samme endringene.

 

Veldig kult når man vil ha en 10x større zombie horde komme springende mot deg.

Pokker det er artig! :D

Lenke til kommentar

Håper dette innebærer at vi som kjøpte Special Edition utgaven på gamestop for det nedlastbare inholdet som det reklameres for på esken.

Foreløpig har jeg ikke sett snurten til hverken ripper våpenet eller bloodbath arenaen.

Bloodbath arena kommer ikke før om en stund, men ripper våpnet skulle vi vel kunne få nå.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Muligens 6/10 siden de ikke har med motorsag! Hvilket zombie-spill med respekt for seg selv har ikke med motorsag?! :D

 

Det er motorsag i Dead Island.

Liten spoiler:

 

På et random sted i jungelen vil du møte på en stor fyr med hockey maske og machete. Han heter faktisk Jason :p

Anyway, om du går inn i huset til Jason vil du finne bur, lik, og et slags lite alter. På dette alteret ligger det en motorsag, enjoy.

 

Ellers vil jeg si at jeg er storfornøyd med Dead Island. Har ikke opplevd glitcher som har gjort noe negativt for meg, og jeg har spilt det i ca 42 timer.

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvor anmeldelsen blir av også jeg :)

 

Spillet er søppel, gjennomsyret med bugs. Våpensystemet er det mest irriterende jeg har vært borti. Våpnene som man finner barer 5-6 zombier også må man finne et nytt eller finne en repair bench. Alternativt kan du bygge bedre våpen ved å samle uendlig mange ingredienser... Når våpna atpåtil forsvant etter jeg hadde kastet de i en zombie som despawnet rant begeret over for min del.

 

Objectivene maker ikke sense, og av og til er det cut scenes som viser alle characterne, men når du spiller er det bare deg der. Gir ingen mening. Spillet blir for vanskelig for å 1-player etter hver, så skjønner ikke hvorfor de har en single player del heller.

 

Handlingen i spillet er i og for seg grei, men den har en del ømme punkter. Hvem er det som våkner opp etter en fyllekule, og begynner å stjele rundt på hotellet før man vet noe som helst om en zombie-apokallypse? Denne stjele-delen av spillet tar alt for stor plass også imo.

Videre, så dør zombiene av vann i dette spillet. Hvorfor ikke sette seg i en båt og dra til neste øy (som man faktisk kan se). Retarda.

 

Smaken er som baken, og det burde egentlig en med ditt raffinerte brukernavn forstå. Likevel, i sterk kontrast til hva jeg oppfatter som fornuftig bruk av tid vil jeg svare på et par ting.

 

Spillet hadde en bumpy start, men med update 1.2 så fungerer det utrolig bra og jeg har ennå ikke opplevd noen bugs av nevneverdig karakter. I et såpass stort spill vil det foregå feil innimellom, punktum.

 

Det høres ut som om du har spilt spillet i 1-2 timer og så bare gitt det opp når du omtaler våpen som bare varer til 5-6 zombier. Vent til du når lvl 10+ når du begynner å finne uncommon/rare weapons som har durability som funker. Sett skillpoints i durability også. Min lvl 26 char bruker kun -ett- eneste våpen og med tilgangen på workbenches har jeg aldri et problem med durability (med din sammenligning holder våpenet sikkert til ca. 100 zombier før det må repareres).

 

Uendelig mange ingredienser sier du? Vel, om du anser 4 deler, som 2xduct tape og 2x nails som "uendelig" så forstår jeg poenget ditt. Om ikke så prater du bare piss. Min mest "avanserte" modifikasjon krever 8 deler, og alle delene hadde jeg minst 4-5 av i inventory da jeg forsøkte lage det. Dessuten selger trader's smådeler, og nesten alt kan finnes logisk (car parts finnes i biler, electronic scrap i pc'er, rags fra zombier etc). Og jeg looter ikke engang halvparten av hva jeg kan.

 

Personlig har jeg aldri opplevd zombier som despawner. Igjen, det høres ut som du spiller en tidligere versjon enn 1.2.

 

Og så et lite stikk på slutten: ikke skyld på spillet om du ikke takler å spille singleplayer. Ja, jeg har dødd en del, langt mer enn jeg ville gjort om jeg spilte multiplayer, men det er overhodet ikke noe problem å spille det singleplayer. Det er enkelte områder i byen som er vanskelige alene, men spillet er ment å være slik: noen områder er det spredte zombier man kan slåss seg gjennom, andre steder er det eneste lure å LØPE.

 

Alle objectives og sidequests i spillet makes sense to me... Du må være litt mer spesifikk i kritikken om vi ikke bare skal avfeie det som tull. Greit, det er en del mørk humor ute og går, som Svetlana (GIVE ME CHAMPAGNE!), men de passer alle til settingen. Det å inkludere alle chars i cutscenes makes perfect sense om du bruker huet ditt. Mener du seriøst at det skulle lages en cutscene for singleplayer, en for twoplayer, en for tre og en for fire players? Hva om alle spiller samme char? Hva om det er to av hver? Bah, bruk huet ditt.

 

Og til slutt. Ikke alle zombier dør av vann, som feks floater som består mye av vann. Alt passer i settingen. Når det gjelder båt for å komme seg vekk så klager du på tull igjen. Om du skal ha det utgangspunktet så er det ingen spill som tilfredsstiller.

 

Poengene dine er rett og slett basert på manglende erfaring med spillet, feilaktig informasjon og subjektivitet. Du hadde gjort oss alle en tjeneste om du sluttet skrive innlegg som det: tro meg, ingen vil savne det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forstår godt at de har tonet ned markedsføring, ville gjort akkurat det samme selv. Tragedien på Utøya er vel en av de værste på mange tiår (i Norge). Å da rett etter ha reklameplakater som er dominert av blodige, skutte mennesker med teksten "DEAD ISLAND" på ville vært å trakke langt over streken

 

Å reagere negativt på denne helt legitime handlingen som er gjort av norske utsalgssteder er særs lite empatisk

Lenke til kommentar

En ting jeg synes er veldig rart er at i starten så virker det ut som folk nettopp har blitt infisert, at alt skjedde bare for 1-2 dager siden og folk vet ikke helt hva som foregår.

 

Men når man kommer inn i byen så virker det som om det hele har pågått i flere uker/måneder.

 

Uansett så trives jeg med spillet. Selv om det kunne vært mer finpusset og det er bugs.

Men man bør nok ha en venn å spille med, mye av morroa blir borte om man spiller alene.

Lenke til kommentar

En hel del ting...

 

Og alt stemmer! Prøvde å finne den store tommelen, men du får nøye deg med et normalt pluss ;)

 

Har hatt 2 merkelige hendelser i spillet. Den første hendelsen var når jeg var ute og utforsket øya, kom meg inn i en bil, parkerte denne ved siden av et gjerde og hoppet over det. Ramlet ned i mellom noe steiner og var plutselig inni berget. Måtte gå ned til stranden og ut av berget igjen der. Men, det var jo ikke meningen at jeg skulle klare å komme meg dit jeg var tydeligvis, for zombiene jeg møtte der var mange og høyt level ;)

Etter å ha død to ganger og endelig kverket alle zombiene, fikk jeg selvsagt ikke til å plukke opp det som så ut som en machete den ene zombien hadde. Den blinket, men det kom ikke opp noe informasjon om det (vanligvis kommer det jo opp hvilket level du må være og annen informasjon...)

Alt i alt synes jeg spillet var et friskt pust jeg, ikke noe som er så morsomt som å kaste en kjøttøks i fjeset på en zombie, løpe bort, nappe ut øksa og gjenta ;)

Lenke til kommentar
Til Gamer.no fortalte Elkjøp at de «avventer salget i Norge en stund av hensyn til hendelsene på Utøya», og at salget sannsynligvis vil være i gang innen et par uker.

 

Det får da finnes grenser. For det første har det ingenting til felles med Utøya å gjøre utover at det er en øy. Mesteparten av tiden bruker du ikke engang skytevåpen. Hvor sutrete og hårsåre folk skal være? - Fremstår dette spillet som støtende pga. nevnte problematikk er du rett og slett for ynkelig for denne verdenen.

 

Det er feigt av kjedene å ikke la kundene få kjøpe et solid og spennende spill av frykt for reaksjoner fra noen skarve overemosjonelle mødre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...