Gå til innhold

Anmeldelse: Baldur's Gate: Enhanced Edition (Android, iPad, Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at jeg ikke har spilt gjennom Baldurs Gate. Sist det ble gjort et forsøk så funket oppløsningen dårlig, men det skal sies at dette er noen år siden. Ble heller ikke brukt et sekund på å lete etter fix!

 

Betaler gladelig $20 for et spill som gir meg mange timer med rollespill morro. Håper det kan komme på Steam etterhvert, liker å ha alt samlet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så Metal Gear HD collection (hvor de faktisk gjorde noe med spillet) får bare 9

Men dette får 10 av 10 for og vere det samme spillet med samme prisen som Metal Gear HD

 

Metal Gear HD er 5 spill i en pakke for 250 kr og 3 av spillene har kjempebra HD oppløsning./

 

Kvalitet over kvantitet. ;) Baldur's Gate med expansion varer nok uansett lengre enn MGS-samlinga. ;)

Endret av Lykketrolling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et bra kjøp så langt! Det eneste skåret i gleden for min del er at de har byttet ut de gamle "cinematic" filmene med cheesy animasjon som ikke står i stil med resten av spillet. Det at de i tillegg har kuttet viktig og relevant dialog fra introsekvensen er noe som får meg til å heve på øyebrynet iallfall. Da snakker man om å ødelegge kildematerialet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kvalitet over kvantitet. ;) Baldur's Gate med expansion varer nok uansett lengre enn MGS-samlinga. ;)

Begge seriene har fått nok terningkast 6, så og diskutere hvem som er best er ikke fristende.

Hva jeg mente var at du får mere av Mgs hd pakken . men ser at prisen har forandret seg til 100 kr så 10 av 10 passer vell bra. (vurderer og kjøpe spillet selv)

 

Man kan gå opp i 150 timer på Mgs Hd serien. Hvor lenge varer egentlig Baldurs gate 1 ? visst det varer så lenge så kjøper jeg det, elsker spill som går over 100 timer

Lenke til kommentar

Jeg har liksom ramlet litt vekk fra spillegleden jeg hadde i mine yngre dager. Spiller litt FM, men det blir mindre av det også. Jeg valgte like fullt å kjøpe BG-EE fordi at jeg likte muligheten til å støtte firmaet. Når jeg først hadde kjøpt spillet fyrte jeg det like gjerne opp og var klar til å bli skuffet.

 

Men det skjedde ikke. Jeg har nå atter en gang fått higen etter å sitte utover kvelden for å spille på spillet. Sosialt liv kommer litt i baksetet. Nesten som den gang jeg var yngre, liksom. De nye figurene (de to jeg har testet) virker ok, selv om Neera føles en litt mindre irriterende utgave av Imoen. Jeg la ellers merke til at en av de mest ubrukelige magiske tingene er de hanskene som gir deg 18 i dex. De fleste jeg har snublet over av gruppemedlemmer har skyhøy dex. Det som det mangler er gode prester og fightere. Nå tar Dorn seg ganske greit av fighter-jobben da, men jeg regner med at han stikker av fordi vi ikke er onde nok for han.

 

Men summa summarum må jeg si at det er herlig at en nok en gang har muligheten til å sitte og spille et spill i lengre perioder. Jeg synes 10/10 er velfortjent jeg, selv om det var litt skuffende at jeg ikke lenger kunne importere bilder til characteren min...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kvalitet over kvantitet. ;) Baldur's Gate med expansion varer nok uansett lengre enn MGS-samlinga. ;)
Begge seriene har fått nok terningkast 6, så og diskutere hvem som er best er ikke fristende.Hva jeg mente var at du får mere av Mgs hd pakken . men ser at prisen har forandret seg til 100 kr så 10 av 10 passer vell bra. (vurderer og kjøpe spillet selv)Man kan gå opp i 150 timer på Mgs Hd serien. Hvor lenge varer egentlig Baldurs gate 1 ? visst det varer så lenge så kjøper jeg det, elsker spill som går over 100 timer

 

Spill tid på Baldurs gate er ett intresangt spørmål jeg sitter å lurer litt på selv. BG2 er vel helt klart ett 100+ spill. BG EE som innholder Sword coast og de nye områdene, aner jeg ikke. Håper noen andre her vet svaret, Men tipper på ett sted mellom 50-100.

 

 

Lenke til kommentar

Så egentlig har dere bare anmeldt selve baldurs gate, og gitt litt beng i tilleggsfunmksjonene da baldurs gate er et såpass bra spill?Jeg er jo enig i at baldurs gate lett forsvarer enn 10'er, men denne anmeldelsen blir litt tåpelig. Det virker som ekstra tillegget ikke kan være dårlig eller gi trekk, fordi hovedspillet er såpass bra.Det er en hel HAU av problemer og skuffelser med EE i forhold til prisen. Jeg forstår ingenting.

 

Enig i denne, de fleste som er interesserte vet allerede hvor bra Baldur's Gate er, det som er interessant er hvor god denne Enhanced Edition-greia er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...